FĂžrste dag pĂ„ jobb etter ferien og det har gĂ„tt helt greit. Kan foresten lett bli avhengig av fri kjenner jeg ⊠null problem đ men det er nĂ„ godt Ă„ vĂŠre tilbake i ârutinenâ igjen. Ja for en stund, kan sikkert gĂ„ lei av jobben igjen, sĂ„ her er det bare Ă„ nyte i fulle drag. Som sakt sĂ„ er det greit Ă„ starte opp igjen. Har hatt en âkortâ dag og det var nĂ„ helt greit. MĂ„ lade opp til i morgen med kjĂžring og teoriundervisning, pluss siste utstillings trening fĂžr ferien ⊠travelt for gode sko og poter. Â
Etter jobb i dag hadde vi avtale med en venninne til Kensi, Frk Wilma en blanding av samojed og et par andre raser. Nydelig liten frĂžken đŸ â€ïž Wilma skal pĂ„ feriekoloni hos oss nĂ„r mor og far drar pĂ„ en velfortjent ferie med fly. Det blir kos og jeg hĂ„per Kensi kan roe seg litt i mĂžte med andre nĂ„r hun er i en âflokkâ  ⊠lov Ă„ hĂ„pe đ€đŒ Turen i dag gikk til Lillefjellet 160 moh ⊠som kjentes som det dobbelte ⊠det gikk sĂ„ rett opp som det er mulig uten klatreutstyr. PĂ„ folkemunne heter toppen âVardenâ
Â
Utsikten mot TromsĂž fra toppen var upĂ„klagelig. En riktig sĂ„ fin liten tur.Â
I tillegg ble det tid til Ă„ âplukkeâ blomster ogsĂ„. Det er sĂ„ utrolig vakkert ute nĂ„, deilig temperatur og sol fra blĂ„ himmel. Deilige sommerdager i nydelige Troms đ„°
NĂ„ er det god natt og sov godt â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠ
Â
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram
Vi var sĂ„ godt som ferdig pakket nĂ„r vi stod opp i gĂ„r morges. Kursen ble satt mot nord og fĂžrste stopp var pĂ„ bensinstasjonen pĂ„ KlĂžfta. Her skulle Kensi mi hentes og bli med hjem til TromsĂž igjen. Det var utrolig koselig Ă„ hilse pĂ„ oppdretteren der Kensi kommer fra. Det er ogsĂ„ veldig hyggelig Ă„ hĂžre Lene som har mammaen til Kenis skryte av lille gull. Det som var best ⊠ja bortsatt fra Ă„ fĂ„ igjen spetaklet, var gĂžy Ă„ hĂžre at Kensi er en sĂžt liten rampejente som alle bare beundrer nĂ„r de mĂžter henne đÂ
Det har vĂŠrt fire fantastiske dager pĂ„ Ekeberg, rock i forskjellige innpakninger og farger. Oppdagelser av bĂ„de positiv og mindre positiv karakter. En skikkelig artig opplevelse var det. Ble litt skuffet nĂ„r Nightwish meldte avbud. Det ble gjort et ĂŠrlig innslag for Ă„ fĂ„ et godt innhopp, men Madrugada er litt langt fra mitt valg. NĂ„r det er sakt hĂžrte jeg fra anmeldere at Madrugada tok oppgaven og serverte musikk som bare det. Det er langt fra at jeg er overbegeistret over alt som spilles, men fant alltid noe Ă„ lytte til. Mine favoritter fra denne festivalen er Guns NÂŽRoses, Volbeat og HammerFall. Blir en skjĂžnn blanding av disse en stund fremover. SĂ„ at early Bird billettene er lagt ut ⊠men mĂ„ tenke meg om en gang til. Det hadde vĂŠrt gĂžy Ă„ oppleve en annen festival ogsĂ„ đ€
KjÞreturen hjemover gikk helt strÄlende. Deilig Ä kjÞre i godt vÊr, og greie veier. Elgen visste frem rockefoten og et par harer svingte seg i vegkanten.
God Ă„ vĂŠre hjemme igjen, fĂ„tt vasket og hengt opp klĂŠr, spist middag og vĂŠrt ute en tur med Kensi. Er skikkelig sliten nĂ„ ⊠sĂ„ jeg finner ganske straks kĂžya. Her er noen glimt fra kamerarullen. Turen hjem gikk som nevnt helt greit og jeg mĂ„ igjen si at jeg gleder meg over biltur gjennom landet vĂ„rt. Det er sĂ„ variert, spennende og vakkert. Blir aldri lei đ„°
Ha en fin mandag og god natt â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠ
Â
Sjefen er hjemme igjen đ„Ž
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram
Â
https://www.youtube.com/watch?v=ssFkvwCN_RYÂ Â Â Â Â Â
Med respekt Ă„ melde, MĂ gĂ„ hovedinngangen til festivalen en gang. SĂ„ vi tok den «lange» veien rundt og entret sammen med mange andre deltakere đđ»
Ellers brukte vi «fast track» mellom campingen og festivalomrÄdet.
FĂžrste stevnemĂžte var med Honningbarna som serverte norsk rock pĂ„ sitt beste đđ»
SĂ„ fulgte en time med Stage Dolls, som stadig holder koken. Det ble hĂžy allsangfaktor nĂ„r klassikerne kom «ramlende» đ For Ă„ «opptre litt finkulturell» fant vi frem til teltet med Lars Saabye Christensen.
Artig Ă„ hĂžre hans betrakninger pĂ„ bĂ„de musikk og tekster, og siden han spiller i band â Norsk Utflukt ⊠som jeg aldri har hĂžrt om, mĂ„ det vel sies at  han har peiling.  SĂ„ gikk turen til hovedscene og In flames En av de bedre overraskelsen for min del, liker det ja. Med hĂžyt tempo i musikken og beina var det godt Ă„ ta en pause fĂžr siste innspurt. IGGY POP har vĂŠrt og er helt klart en stor artist, om jeg kommer til Ă„ hĂžre mer pĂ„ fyren âŠ
Â
er jeg helt sikker pĂ„ at uteblir. SĂ đđ» Det jeg har ventet pĂ„ denne dagen ⊠HAMMERFALL. Nye og herlig gamle allsanger đ€đ»đ«¶đ» Perfekt đ„ł Avslutningen var det Kvelertak som stod for âŠ
og snipp snapp snute sĂ„ var det eventyret ute ⊠ett Ă„r til neste gang ⊠Kanskje đ  Eirin ble anstendig levert pĂ„ bussterminalen for Ă„ ta turen hjem til KĂžbenhavn, tusen takk for nĂ„ gode du đ«¶đ» God tur hjem. Har snudd nesa nordover og startet pĂ„ turen til TromsĂž ⊠det fĂ„r bli til i morgen.Â
Â
Fortsatt god sĂžndag â„ïžÂ
⊠vi hĂžrs âŠ
Â
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram
Et par nye, gode gamle og en lang dag, men guuuud sĂ„ knallmoro. Har vurdert om det holder med festival og at jeg kanskje skal si nok ⊠nĂ„ vurderes det fortlĂžpende. Endelig beslutning ⊠kommer ⊠senere. Har jo lyst Ă„ vĂŠre med neste Ă„r og đ€ sĂ„ ⊠hvem vet nĂ„r early bird billettene legges ut đ«Ł
FĂžrste band ut var Death by unga bunga, som jeg hĂžrte fĂžrste gang pĂ„ Bukta festivalen i TromsĂž i fjor. De var ok, sĂ„vidt đ€ men de har et forbedringspotensiale đđ»
Neste var TNT, en god gammel traver som leverte skikkelig bra. GĂžy Ă„ hĂžre og gĂžy Ă„ skrike (synge) med đ€
SĂ„ gikk det slag i slag med Pantera, Gojira og til slutt Ghost. Dette er gĂžy đ€đ»
Â
NĂ„ er frokosten inntatt og vi er klar for siste dag pĂ„ Ekebergsletta đ€đ»đ«¶đ» HĂžydare i dag er Honningbarna og avslutningen er Kvelertak. Det blir show som «dansken» đ«¶đ» (Eirin).Â
Den helt store musikk dagen, den jeg ventet pĂ„ var i gĂ„r. Spent og litt utĂ„lmodig gikk dagen «litt» sent. Joda, skjedde en hel masse pĂ„ senene som var knallbra ⊠sĂ„ dagen ruslet smĂ„tt om senn. Startet med en ung fyr fra TrĂžndelag â Storm. Det er et uskrevet blad musikk som er up a coming. Blir spennnende Ă„ fĂžlge denne stemmen đ€đ»
Neste stopp var hovedscenen og en god time med HALESTORM. Det er, tror jeg den beste «nye» bandopplevelsen for meg denne gang. Hun har en mektig stemme og en voldsom energi i opptreden. Herlig đ€đ»
SĂ„ var det POWERWOLF som laget kiv fra hovedscenen, helt innafor det og đ€đ»
Denne sier vel alt tenker jeg
Synd, hadde litt dĂ„rlig tid sĂ„ jeg rakk bare overskriften ⊠ser at paragraf er: Blir itj fĂŠst uten skinnvĂŠst ⊠ok, da er standarden satt đđ»
Den store nedturen denne gang var at Nightwish meldte avbud og inn kom Madrugada. Joda, flinke folk og de gjorde det de kunne ⊠men vi ble ca to sanger fĂžr vi returnerte til bilen. Sorry, det ble feil.Â
Tons Of Rock đ€đŒ Masse herlig folk og musikk ⊠musikk og musikk.
Black Debbath Ă„pnet ballet med ekte oslorock, Quiz og satte stemningen for festivalen. Etter det skvatt vi i bilen en liten  tur for Ă„ fĂ„ oss litt mat. Og nĂ„r regnet satte inn var saken klar ⊠neste band ble avlyst og yatzyen ble funnet fram. Mega yatzy som Eirin hadde med ⊠mega var da stĂžrrelsen pĂ„ terningene. Har henne mistenkt for Ă„ legge til rette for «voksen dame med brillebehov» ⊠eller MEG đ„°Â Â
Vi var innom Ă„ hĂžrte pĂ„ Golden som hadde en liten seanse pĂ„ ti minutter, gĂžy og alt for kort.Â
Det som var dagens nedtur var Generation Sex med den dĂ„rligste sangen jeg har hĂžrt pĂ„ lenge. Det var ganske enkelt tragisk. Billy Idol har gjort sitt syns vi. Kanskje skulle ha ta over bingoene pĂ„ Bislet ;D ;DÂ
SĂ„: Guns NÂŽRoses. Ă himmel og hav. AssĂ„ ⊠Tre strake timer med full rulle. Jeg er imponert. Leser i anmeldelsene av konserten i gĂ„r at kritikkene er ganske negative og det er nĂ„ helt greit. Jeg har ingenting Ă„ sammenligne med sĂ„ jeg er strĂ„lende fornĂžyd. Det er vel bare slik det skal vĂŠre.Â
Ă sitt pĂ„ campen Ă„ spise frokost er en morsom opplevelse. Noen skal i seng ⊠noen stĂ„r opp ⊠etterhvert. Volbeat kjĂžrer lydprĂžver pĂ„ sena ⊠à à à à à à à Ê glĂŠde mĂŠ til i kveld, det er div anlegg med forskjellig kvalitet spiller alt fra Hellbillies, Ramstein, Jokke og Valentinerne, Iron Maden til svensktopper ⊠jo det er liv i leieren.Â
NĂ„ er det snart klar for musikk pĂ„ senen. Solhatt, vannflasker og solkrem er pĂ„ plass.Â
Det nÄ bare typisk det her, hvor er avknappen nÄr jeg trenger den? Har hatt en knallfin tur sÞrover. BesÞkt et vennepar pÄ Hadeland, fÄtt bamsklem av guttungen, var innom Youngstorget for Ä hente festivalbÄnd,
videre dro til Borre for Ă„ hilse pĂ„ en haug codsyer og eierne deres. Jeg har vĂŠrt litt bekymret for at jeg kanskje kunne jobbet mer med og vĂŠrt flinkere med sosialisering og min lille pote. Det ble gruset i mĂžte med en haug andre som var sĂ„ godt som kliss lik min lille skjĂžnne. Alt er pĂ„ stelle og innsatsen som er lagt i damen min er helt innafor ser det ut til. Godt Ă„ vite đ
SÄ kjente jeg i gÄr morges at denne kroppen har tenkt seg noe helt annet en mitt hode ⊠krasj!
Verker, kramper ⊠ja det meste av det jeg trenger lite av akkurat nĂ„. Da er det bare en ting Ă„ gjĂžre đ€ God natt i gĂ„r kl 19 ⊠sov til 09 i dag. Litt bedre, vel i alle fall sĂ„ greit at jeg kan fungere litt.
Kensi mor ble med oppdretter til Ă rnes, sĂ„ nĂ„ er hun pĂ„ feriekoloni og skal kose seg med flere codskyer der til sĂžndag. Det er utrolig godt Ă„ vite at hun her det superflott og slipper kennel opphold. Ingenting galt med kennel, men er veldig glad jeg slipper Ă„ sette henne pĂ„ kennel. Resten av dagen blir Ă„ ta det helt med ro, mĂ„ lade til i morgen og onsdag nĂ„r det braker lĂžs đđ» Gleder meg.
Ha en strĂ„lende mandag â„ïž
⊠vi hĂžrs âŠÂ
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram
UT Pà TUR Dro fra TromsÞ kl 11.30, fredag formiddag og ankom hos et fantastisk vennepar pÄ Hadeland kl 20.45 lÞrdag kveld. Tusen takk Jane og Stuert ..ja og Maxi for en herlig velkomst. Du vet, nÄr du kommer et sted og kjenner at alt er bare helt topp, vi prater, ler og har en helt perfekt aften med grillmat og godt drikke. Var heldig og fikk pjokken pÄ besÞk i tillegg, sÄ mer perfekt avslutning pÄ turen fra TromsÞ og sÞrover er umulig. Godt Ä se dere igjen. Turen har gÄtt helt smertefrttnog vi har kost oss hele veie. Reisen med en hund som Kensi er helt uproblematisk. Koooos hele veien.
I morgen gĂ„r turen videre til treff med blant annet Kensi sin oppdretter, det blir kos. Men nĂ„ âŠ
God natt og sov godt â„ïž
⊠vi hĂžrs âŠ
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram