Plukke blomster og hilse pÄ venner.

FĂžrste dag pĂ„ jobb etter ferien og det har gĂ„tt helt greit. Kan foresten lett bli avhengig av fri kjenner jeg 
 null problem 😇 men det er nĂ„ godt Ă„ vĂŠre tilbake i “rutinen” igjen. Ja for en stund, kan sikkert gĂ„ lei av jobben igjen, sĂ„ her er det bare Ă„ nyte i fulle drag. Som sakt sĂ„ er det greit Ă„ starte opp igjen. Har hatt en “kort” dag og det var nĂ„ helt greit. MĂ„ lade opp til i morgen med kjĂžring og teoriundervisning, pluss siste utstillings trening fĂžr ferien 
 travelt for gode sko og poter.  

Etter jobb i dag hadde vi avtale med en venninne til Kensi, Frk Wilma en blanding av samojed og et par andre raser. Nydelig liten frĂžken đŸŸ ❀ Wilma skal pĂ„ feriekoloni hos oss nĂ„r mor og far drar pĂ„ en velfortjent ferie med fly. Det blir kos og jeg hĂ„per Kensi kan roe seg litt i mĂžte med andre nĂ„r hun er i en “flokk”  
 lov Ă„ hĂ„pe đŸ€žđŸŒ Turen i dag gikk til Lillefjellet 160 moh 
 som kjentes som det dobbelte 
 det gikk sĂ„ rett opp som det er mulig uten klatreutstyr. PĂ„ folkemunne heter toppen “Varden”

 

Utsikten mot TromsÞ fra toppen var upÄklagelig. En riktig sÄ fin liten tur. 

I tillegg ble det tid til Ă„ “plukke” blomster ogsĂ„. Det er sĂ„ utrolig vakkert ute nĂ„, deilig temperatur og sol fra blĂ„ himmel. Deilige sommerdager i nydelige Troms đŸ„°

NĂ„ er det god natt og sov godt ❀


 vi hþrs 


 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram

 

 

Herlige dager og en fin tur hjem.

Vi var sĂ„ godt som ferdig pakket nĂ„r vi stod opp i gĂ„r morges. Kursen ble satt mot nord og fĂžrste stopp var pĂ„ bensinstasjonen pĂ„ KlĂžfta. Her skulle Kensi mi hentes og bli med hjem til TromsĂž igjen. Det var utrolig koselig Ă„ hilse pĂ„ oppdretteren der Kensi kommer fra. Det er ogsĂ„ veldig hyggelig Ă„ hĂžre Lene som har mammaen til Kenis skryte av lille gull. Det som var best 
 ja bortsatt fra Ă„ fĂ„ igjen spetaklet, var gĂžy Ă„ hĂžre at Kensi er en sĂžt liten rampejente som alle bare beundrer nĂ„r de mĂžter henne 😇 

Det har vĂŠrt fire fantastiske dager pĂ„ Ekeberg, rock i forskjellige innpakninger og farger. Oppdagelser av bĂ„de positiv og mindre positiv karakter. En skikkelig artig opplevelse var det. Ble litt skuffet nĂ„r Nightwish meldte avbud. Det ble gjort et ĂŠrlig innslag for Ă„ fĂ„ et godt innhopp, men Madrugada er litt langt fra mitt valg. NĂ„r det er sakt hĂžrte jeg fra anmeldere at Madrugada tok oppgaven og serverte musikk som bare det. Det er langt fra at jeg er overbegeistret over alt som spilles, men fant alltid noe Ă„ lytte til. Mine favoritter fra denne festivalen er Guns NÂŽRoses, Volbeat og HammerFall. Blir en skjĂžnn blanding av disse en stund fremover. SĂ„ at early Bird billettene er lagt ut 
 men mĂ„ tenke meg om en gang til. Det hadde vĂŠrt gĂžy Ă„ oppleve en annen festival ogsĂ„ đŸ€”

KjÞreturen hjemover gikk helt strÄlende. Deilig Ä kjÞre i godt vÊr, og greie veier. Elgen visste frem rockefoten og et par harer svingte seg i vegkanten.

God Ă„ vĂŠre hjemme igjen, fĂ„tt vasket og hengt opp klĂŠr, spist middag og vĂŠrt ute en tur med Kensi. Er skikkelig sliten nĂ„ 
 sĂ„ jeg finner ganske straks kĂžya. Her er noen glimt fra kamerarullen. Turen hjem gikk som nevnt helt greit og jeg mĂ„ igjen si at jeg gleder meg over biltur gjennom landet vĂ„rt. Det er sĂ„ variert, spennende og vakkert. Blir aldri lei đŸ„°

Ha en fin mandag og god natt ❀


 vi hþrs 


 

Sjefen er hjemme igjen đŸ„Ž

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram

 

https://www.youtube.com/watch?v=ssFkvwCN_RY          

 

Proppfull av tekst og musikk

Med respekt Ă„ melde, MÅ gĂ„ hovedinngangen til festivalen en gang. SĂ„ vi tok den «lange» veien rundt og entret sammen med mange andre deltakere đŸ‘đŸ»

Ellers brukte vi «fast track» mellom campingen og festivalomrÄdet.

FĂžrste stevnemĂžte var med Honningbarna som serverte norsk rock pĂ„ sitt beste đŸ’ƒđŸ»

SĂ„ fulgte en time med Stage Dolls, som stadig holder koken. Det ble hĂžy allsangfaktor nĂ„r klassikerne kom «ramlende» 😁 For Ă„ «opptre litt finkulturell» fant vi frem til teltet med Lars Saabye Christensen.

Artig Ă„ hĂžre hans betrakninger pĂ„ bĂ„de musikk og tekster, og siden han spiller i band – Norsk Utflukt 
 som jeg aldri har hĂžrt om, mĂ„ det vel sies at  han har peiling.  SĂ„ gikk turen til hovedscene og In flames En av de bedre overraskelsen for min del, liker det ja.
Med hÞyt tempo i musikken og beina var det godt Ä ta en pause fÞr siste innspurt. IGGY POP har vÊrt og er helt klart en stor artist, om jeg kommer til Ä hÞre mer pÄ fyren 


 

er jeg helt sikker pĂ„ at uteblir. SÅ đŸ’ƒđŸ» Det jeg har ventet pĂ„ denne dagen 
 HAMMERFALL. Nye og herlig gamle allsanger đŸ€˜đŸ»đŸ«¶đŸ» Perfekt đŸ„ł Avslutningen var det Kvelertak som stod for 


og snipp snapp snute sĂ„ var det eventyret ute 
 ett Ă„r til neste gang 
 Kanskje 😅  Eirin ble anstendig levert pĂ„ bussterminalen for Ă„ ta turen hjem til KĂžbenhavn, tusen takk for nĂ„ gode du đŸ«¶đŸ» God tur hjem. Har snudd nesa nordover og startet pĂ„ turen til TromsĂž 
 det fĂ„r bli til i morgen. 

 

Fortsatt god sĂžndag ♄ 


 vi hþrs 


 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram

 

 

En tung dag

đŸ€˜đŸ»Â 

Et par nye, gode gamle og en lang dag, men guuuud sĂ„ knallmoro. Har vurdert om det holder med festival og at jeg kanskje skal si nok 
 nĂ„ vurderes det fortlĂžpende. Endelig beslutning 
 kommer 
 senere. Har jo lyst Ă„ vĂŠre med neste Ă„r og đŸ€” sĂ„ 
 hvem vet nĂ„r early bird billettene legges ut đŸ«Ł

FĂžrste band ut var Death by unga bunga, som jeg hĂžrte fĂžrste gang pĂ„ Bukta festivalen i TromsĂž i fjor. De var ok, sĂ„vidt đŸ€— men de har et forbedringspotensiale đŸ‘đŸ»

Neste var TNT, en god gammel traver som leverte skikkelig bra. GĂžy Ă„ hĂžre og gĂžy Ă„ skrike (synge) med đŸŽ€

SĂ„ gikk det slag i slag med Pantera, Gojira og til slutt Ghost.
Dette er gĂžy đŸ€˜đŸ»

 

NĂ„ er frokosten inntatt og vi er klar for siste dag pĂ„ Ekebergsletta đŸ€˜đŸ»đŸ«¶đŸ» HĂžydare i dag er Honningbarna og avslutningen er Kvelertak. Det blir show som «dansken» đŸ«¶đŸ» (Eirin). 

Ha en knallfin dag der du er ♄


 vi hþrs 
 

 

Andre dag i rockens verden 2023

Den helt store musikk dagen, den jeg ventet pĂ„ var i gĂ„r. Spent og litt utĂ„lmodig gikk dagen «litt» sent. Joda, skjedde en hel masse pĂ„ senene som var knallbra 
 sĂ„ dagen ruslet smĂ„tt om senn.
Startet med en ung fyr fra TrĂžndelag – Storm. Det er et uskrevet blad musikk som er up a coming. Blir spennnende Ă„ fĂžlge denne stemmen đŸ€˜đŸ»

Neste stopp var hovedscenen og en god time med HALESTORM. Det er, tror jeg den beste «nye» bandopplevelsen for meg denne gang. Hun har en mektig stemme og en voldsom energi i opptreden. Herlig đŸ€˜đŸ»

SĂ„ var det POWERWOLF som laget kiv fra hovedscenen, helt innafor det og đŸ€˜đŸ»

Denne sier vel alt tenker jeg

Synd, hadde litt dĂ„rlig tid sĂ„ jeg rakk bare overskriften 
 ser at paragraf er: Blir itj fĂŠst uten skinnvĂŠst 
 ok, da er standarden satt đŸ’ƒđŸ»

Den store nedturen denne gang var at Nightwish meldte avbud og inn kom Madrugada. Joda, flinke folk og de gjorde det de kunne 
 men vi ble ca to sanger fþr vi returnerte til bilen. Sorry, det ble feil. 

VOLBEAT đŸŽ€đŸ’ƒđŸ»đŸŽžđŸ» og det ble allsang over alle grenser đŸŽ€ og det FOR EVIGT

Noen har tatt ansvar og tjoret steine sĂ„ nĂ„ er vi sikret i all slags vĂŠr 
 godt Ă„ vite đŸ‘đŸ»

En fin dag et blitt natt.

I dag stĂ„r mye artig pĂ„ programmet 
 sĂ„ bar fĂžlg med đŸ€˜đŸ»

Go frĂŠdda ♄ 


 vi hþrs 


 

 

 

Festival sjarm … regn .. hi hi hi

Tons Of Rock đŸ€˜đŸŒ Masse herlig folk og musikk 
 musikk og musikk.

Black Debbath Ă„pnet ballet med ekte oslorock, Quiz og satte stemningen for festivalen. Etter det skvatt vi i bilen en liten  tur for Ă„ fĂ„ oss litt mat. Og nĂ„r regnet satte inn var saken klar 
 neste band ble avlyst og yatzyen ble funnet fram. Mega yatzy som Eirin hadde med 
 mega var da stĂžrrelsen pĂ„ terningene. Har henne mistenkt for Ă„ legge til rette for «voksen dame med brillebehov» 
 eller MEG đŸ„°Â Â 

Vi var innom Ä hÞrte pÄ Golden som hadde en liten seanse pÄ ti minutter, gÞy og alt for kort. 

Det som var dagens nedtur var Generation Sex med den dÄrligste sangen jeg har hÞrt pÄ lenge. Det var ganske enkelt tragisk. Billy Idol har gjort sitt syns vi. Kanskje skulle ha ta over bingoene pÄ Bislet ;D  ;D 

SĂ„: Guns NÂŽRoses. Å himmel og hav. AssĂ„ 
 Tre strake timer med full rulle. Jeg er imponert. Leser i anmeldelsene av konserten i gĂ„r at kritikkene er ganske negative og det er nĂ„ helt greit. Jeg har ingenting Ă„ sammenligne med sĂ„ jeg er strĂ„lende fornĂžyd. Det er vel bare slik det skal vĂŠre. 

Å sitt pĂ„ campen Ă„ spise frokost er en morsom opplevelse. Noen skal i seng 
 noen stĂ„r opp 
 etterhvert. Volbeat kjĂžrer lydprĂžver pĂ„ sena 
 ÅÅÅÅÅÅÅ ĂŠ glĂŠde mĂŠ til i kveld, det er div anlegg med forskjellig kvalitet spiller alt fra Hellbillies, Ramstein, Jokke og Valentinerne, Iron Maden til svensktopper 
 jo det er liv i leieren. 

NÄ er det snart klar for musikk pÄ senen. Solhatt, vannflasker og solkrem er pÄ plass. 

Da Ăžnsker jeg deg en knallfin dag ❀


 vi hþrs 
 

Tons of Rock 2023

Endelig pÄ plass pÄ Ekeberg og nÄ er vi klar for 4 dager med MUSIKK.

Hatt en runde pĂ„ campen og det er musikk, musikk, musikk som gĂ„r langt fra 2/3 takt. HÆLI đŸ€˜đŸ»



En stabel av treverk pĂ„ Jernbanetorget 
litt usikker pĂ„ hva dette er men lukte godt gjĂžr nĂ„ trveket 😁

God natt og sov godt đŸ€—


 vi hþrs 
 

HMF! Hvor er avknappen

Det nÄ bare typisk det her, hvor er avknappen nÄr jeg trenger den? Har hatt en knallfin tur sÞrover. BesÞkt et vennepar pÄ Hadeland, fÄtt bamsklem av guttungen, var innom Youngstorget for Ä hente festivalbÄnd,

videre dro til Borre for Ă„ hilse pĂ„ en haug codsyer og eierne deres. Jeg har vĂŠrt litt bekymret for at jeg kanskje kunne jobbet mer med og vĂŠrt flinkere med sosialisering og min lille pote. Det ble gruset i mĂžte med en haug andre som var sĂ„ godt som kliss lik min lille skjĂžnne. Alt er pĂ„ stelle og innsatsen som er lagt i damen min er helt innafor ser det ut til. Godt Ă„ vite 😁

SÄ kjente jeg i gÄr morges at denne kroppen har tenkt seg noe helt annet en mitt hode 
 krasj!

Verker, kramper 
 ja det meste av det jeg trenger lite av akkurat nĂ„. Da er det bare en ting Ă„ gjĂžre đŸ€’ God natt i gĂ„r kl 19 
 sov til 09 i dag. Litt bedre, vel i alle fall sĂ„ greit at jeg kan fungere litt.

Kensi mor ble med oppdretter til Årnes, sĂ„ nĂ„ er hun pĂ„ feriekoloni og skal kose seg med flere codskyer der til sĂžndag. Det er utrolig godt Ă„ vite at hun her det superflott og slipper kennel opphold. Ingenting galt med kennel, men er veldig glad jeg slipper Ă„ sette henne pĂ„ kennel.
Resten av dagen blir Ă„ ta det helt med ro, mĂ„ lade til i morgen og onsdag nĂ„r det braker lĂžs đŸ’ƒđŸ» Gleder meg.

Ha en strĂ„lende mandag ♄


 vi hþrs 
 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram

 

Hadeland.

11.30, vi drar fra TromsĂžbyen.

UT PÅ TUR
Dro fra TromsÞ kl 11.30, fredag formiddag og ankom hos et fantastisk vennepar pÄ Hadeland kl 20.45 lÞrdag kveld. Tusen takk Jane og Stuert ..ja og Maxi for en herlig velkomst. Du vet, nÄr du kommer et sted og kjenner at alt er bare helt topp, vi prater, ler og har en helt perfekt aften med grillmat og godt drikke. Var heldig og fikk pjokken pÄ besÞk i tillegg, sÄ mer perfekt avslutning pÄ turen fra TromsÞ og sÞrover er umulig. Godt Ä se dere igjen. Turen har gÄtt helt smertefrttnog vi har kost oss hele veie. Reisen med en hund som Kensi er helt uproblematisk. Koooos hele veien.


snakk om Ă„ slappe av ♄

Venter pÄ ferga fra Bogenes


Liten stopp i Fauske

Frokost ved Namsens bredde.


Mine to favoritt gutter đŸ«¶đŸ»

I morgen gÄr turen videre til treff med blant annet Kensi sin oppdretter, det blir kos. Men nÄ 


God natt og sov godt ♄


 vi hþrs 


Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram

 

Ufrivillig linselus

Kan hunden bli lei av fotografering? đŸ«Ł JA! hunden min ser helt klart ut til Ă„ blir drittlei 😂

Et lite utvalg đŸŸ

 

 

Ha en knusefin dag ♄


 vi hþrs 


Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram

Â