Fredag etter jobb bar det til Skibotn og camping. Vi mĂžtte et vennerpar og slo leier pĂ„ en rasteplass bare en liten mil fra Skibotn sentrum mot Kilpis. Late dager, sol, tur i skauen. god mat og godt selskap. Det er medisin for en litt bytrĂžtt sjel.Â
Vi har kost oss ute fra morgen til kveld og jeg tror bÄde Wilma og Kensi har hatt det helmaks.
Dro hjem pĂ„ formiddagen og har vasket litt klĂŠr og gĂ„tt en god lang tur. Turen vĂ„r gikk rund Prestvannet. Det er blitt litt turen min det. Knap 8 km, litt avhengig av ruta jeg gĂ„r, og tempoet varierer. I dag gikk turen pĂ„ litt over 1,5 time, og det er helt innafor.Â
En deilig kveldstur og nÄ er det takk for i dag pÄ hele gjengen.
PÄ tide Ä lade bÄde en ene og det andre batteriet. Klokke, telefon, trÞtte bikkjer og denne skrotten.
Ha en god natt og sov godt â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠÂ
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram
Har bilen din navn? Hva heter den og hvorfor?  Den forrige Caravellen min var gullfarget, hun het gullhĂžna. Den jeg har nĂ„ heter Billa-mi ⊠uten at det er noen spesiell grunn. SĂ„ fikk jeg ny skolebil i gĂ„r, en diesel bil som brummer veldig sĂ„ koselig, som sikker kommer til Ă„ rusle Ă„ gĂ„ en hel evighet. Bjarne er et akkurat passende navn pĂ„ den sorte fare, trivelig, blid og murrer litt for seg selv. Jepp, det ble Bjarne. Er du like fjollete som meg? đ ja da har din bil er navn den ogsĂ„ đ€
MĂ„tte innom UNILABS en tur i dag. Jeg er i utgangspunktet lite glad i disse besĂžkene, men de folkene her er bare skjĂžnne. Det meste gĂ„r helt greit og jeg har mindre vondt i maven nĂ„r jeg skal dit nĂ„ en fĂžr. Fine folk đ€
Ettersom Wilma er pÄ feriekoloni, har vi reist pÄ utflukt. For det gjÞr alle som er pÄ feriekoloni. NÄ skal vi nyte dager pÄ skauen, kose oss pÄ tur og lade batterier til nye oppgaver neste uke.
Ha en strĂ„lende kveld og god helg â„ïž
⊠vi hĂžrs âŠ
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram
Ă fyker rundt i bil er, pĂ„ nordnorske veier en spesiell opplevelse. En kompis sa en gang â om det blir ett hull til pĂ„ veien med asfalt lapp, er det ny asfalt pĂ„ hele. Har nok rett i det ja. Og nĂ„r vi kjĂžrer pĂ„ noe som ligner ferist ⊠hele veien, og det kommer skilt med humpete vei ⊠DA blir jeg bekymret.
BĂ„t tur fra TromsĂž til Finnsnes. âKontoretâ mitt skal byttes ut med et litt stĂžrre lokale. Fra Polo til RAV4, ingen protester herfra đđ»
Jeg har kjÞrt veien som vi seilte parallelt med pÄ turen, og det er en av de ovenfornevnte krÞtterstiene. Noen ganger passerer jeg steder uten Ä tenke nevneverdig over navet, men i dag skjÞnte jeg hvorfor det heter Straumsundet. Den greit store katamaranen som denne hurtigbÄten er, fikk tydelig motstand i den litt smale passasjen mellom Þyene. Det ellers sÄ blikkstille havet kruset og krÞllet seg i vakre formasjoner.
Det er godt Ä sitte og slÞve pÄ bÄten, kikke pÄ naturen og de smÄ stedene vi drar forbi. Mange av disse ventet nettopp pÄ lokalbÄten som kom med post, forsyninger og folk, daglig eller kanskje sjeldnere. NÄ fyker vi forbi uten Ä nÞle.
Gibostad
Turen til Finnsnes tok 1 time og 20 minutter, en riktig fin tur som jeg har veldig lyst Ă„ ta en gang til. Og passer det sĂ„nn tar jeg hurtigbĂ„ten videre og kanskje helt til Harstad ⊠om det passer sĂ„nn. PĂ„ kaia ble jeg hentet av en fra Nord-Norsk Trafikksenter, kontoret mitt skal oppgraderes đ juhuÂ
Â
NĂ„ blir det RAV 4 pĂ„ mine elver og forandringen blir merkbar đđ» Polo vs RAV ⊠lett valg. HĂ„per sittestilling blir bedre nĂ„, trenger det for Ă„ fĂ„ en bedre dag pĂ„ jobben.
Â
Har verdens herligste lille TV slave pĂ„ besĂžk ⊠he he he ⊠fĂžlger med pĂ„ alt som har med mat og andre dyr Ă„ gjĂžre ⊠reklame er jo mye mat, sĂ„ hun har det riktig sĂ„ travelt av og til đ„Ž
Torsdag og praktisk talt helg. To doble timer pĂ„ jobben i morgen, sĂ„ MR kontroll der det sikkert er akkurat som fĂžr. SĂ , helg og tur pĂ„ skauen. Det skal bli sabla godt. Ut, bĂ„l, grille og tur med bikkjene ⊠let the good times roll đŸđŸđ„Ÿ
Ha en knallfin kveld og god natt â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠ
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram
Det kan virke som om jeg har det riktig trasig nĂ„, og det er sĂ„ feil som det kan bli. Jeg har alt jeg trenger rundt meg, koser meg med tur med hund, jobber og har gode folk rundt meg som bidrar pĂ„ aller beste mĂ„te for meg. SĂ„ hvorfor kommer det sĂ„nne «tunge» tanker fra meg. Det er nĂ„ jeg har overskudd til Ă„ ta et oppgjĂžr med egne drager. Ja, for de kommer og gĂ„r som de selv vil. Med hĂ„nden pĂ„ hjertet, kan du si nei det har jeg aldri opplevd. Ja og om du kan det, er jeg svĂŠrt glad pĂ„ dine vegne. Jeg mĂ„ da altsĂ„ si at hos meg dukker de av og til opp. God nok er nĂ„ en ting, sĂ„ er jeg litt redd dette som heter Ă„ bli gammel. âmen du er da sĂ„ flott og holder deg sĂ„ godt, du har masse flott foran deg, du mĂ„ tenke positivtâ ⊠jada ⊠bla bla bla ⊠Tenker du aldri pĂ„ fremtiden? hvor den tar deg, og hvor mye du faktisk kan styre selv? Hvorfor jeg tenker pĂ„ dette? jo en venn jeg har hatt gjennom mange Ă„r gikk bort for kort tid siden og jeg kjente pĂ„ akkurat det der. Det er en hel evighet siden jeg mĂžtte vedkommende, men vi hadde sporadisk kontakt pĂ„ melding. Et menneske som var litt som en flaske champagne, sprudlende, livsglad og full av sprĂž pĂ„funn. Samtidig en god samtalepartner som fikk meg til Ă„ se saker fra en annen kant. Det er stilt nĂ„ ⊠helt stilt og det kjennes litt rart. Jeg vet vi skal den veien, men det ble plutselig litt nĂŠrt og voldsomt.Â
Jeg blir 59 om bare en liten stund, har kropp som kan kjennes ut som den er klar for skrothaugen og et hode som nekter Ă„ lystre kroppen. Og bare et lite knips sĂ„ er jeg oppe pĂ„ en topp Ă„ hyler «on top of the woldâ, skuer ut over verden som om ingenting kan stoppe meg. Det er her jeg er nĂ„, eller pĂ„ tur opp jeg kjenner pĂ„ takknemlighet for alle de mulighetene jeg har fĂ„tt. Det er nĂ„r livet smiler og alt er pĂ„ stell jeg tenker kommer pĂ„ melodien til Trang FĂždsel, Livet er helt Älreit. Jeg er ganske sikker pĂ„ at det er flere som har det litt som meg ⊠det meste av det som skulle holdt seg pĂ„ plass begynner Ă„ henge litt, muskler blir omdannet til litt mer lĂžse og uregjerlige former. Lysten pĂ„ bikini er noen lenger unna en tidligere ⊠som om jeg trives i bikini? nott! og sommerkjolene henger i skapet siden krympelusa har vĂŠrt pĂ„ besĂžk. Dette kunne altsĂ„ blitt den âgreiaâ om hvor trist jeg syns livet er ⊠men vet du, dette passer perfekt inn i en turglad dames planer. For 1 â det er sĂ„ mye mygg rundt meg akkurat nĂ„ at Ă„ kle av meg er helt utelukket. Her er det myggspray og tette klĂŠr som gjelder. Litt trasig med lange bein pĂ„ buskene, men overlever det og. 2 â bikkjene eller til vanlig, bikkja gir sĂ„ F i hva jeg har pĂ„ meg og hvordan jeg tillater meg Ă„ se ut, bare vi kommer oss ut pĂ„ tur. 3 â jeg bruker minimalt med tid pĂ„ badet etter min daglige dusj OG sparer penger pĂ„ en masse âgreierâ jeg sikkert skulle brukt for Ă„ holde meg ung og flott i huden. Det er mange ting som taler i min favĂžr og at jeg bare skal fortsette med det jeg gjĂžr best.
Ta vare pĂ„ meg selv, ta vare pĂ„ og kose meg med mine, spise akkurat passe sund/usundt, bidra med mitt der jeg kan, bruke solkrem og ellers gi litt faen.Â
Mitt motto er: Hvem er jeg for deg i morgen, dersom jeg lar vĂŠre Ă„ ta vare pĂ„ meg selv i dag? Jeg skal vĂŠre der for deg, sĂ„ langt jeg rekker đ Det er et lĂžfte.Â
Jentene vil ut pĂ„ tur og jeg skal snart pĂ„ jobb, sĂ„ her er det bare Ă„ hoppe i skoa og komme oss ut.Â
Ha en knusefin dag og ta godt vare pĂ„ deg selv â€ïžÂ
⊠vi hĂžrs âŠÂ
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram
Jeg digger solkremgarati ⊠for da er det vel garantert at jeg fĂ„r sol OG blir brun og lekker ⊠ja eller i alle fall brun? Stoler pĂ„ reklamen og garantien (Boots apotek), smĂžrer tjukt pĂ„ og er sikkert brun og fin i morgen tidlig. Har heldigvis fri i morgen, sĂ„ jeg har godt tid til Ă„ stĂ„ i kĂž pĂ„ apoteket ⊠for jeg tror kanskje det blir reklamasjons kĂž đ
Jeg er lite flink ⊠om det gĂ„r an Ă„ si det, til Ă„ se pĂ„ serier. Blir sĂ„ oppgitt nĂ„r plutselig serien tar pause og det er et Ă„r til neste sesong. Ă ssĂ„ er de ofte sĂ„ irriterende langtekkelig đ€š Men sĂ„ var det en dag for en stund siden, jeg var litt trĂžtt og hadde bare lyst Ă„ gjĂžre ingenting. Sappa rundt og det var absolutt ingenting Ă„ se pĂ„ tv. Ok, serie. Fant en som heter Fatal attracrtion eller Farlig begjĂŠr, 8 episoder men det jeg unnlot Ă„ sjekke var hvor mange sesonger det var og hvor mange det er tenkt skal komme. Den handler om en kar som roter seg bort ei riktig skrullete dame og det mĂ„ jo bli en katastrofe ut av det. Storyen hopper litt mellom fortid og nĂ„tid, men det gĂ„r helt greit Ă„ fĂžlge storyen. I siste episode av sesong 1 referere datteren, en av hovedpersonene i filmen  til Carl Gustav Jung. Han grunnla den analytiske psykologien og denne utgjĂžr en egen dybdepsykologi som skiller seg fra den rene psykoanalysen. Vel, Jung sa:
âDet er viktig Ă„ bekrefte din egen skjebne, fordi pĂ„ den mĂ„ten smir vi et ego som tĂ„ler sannheten og er kapabel til Ă„ takle verden og skjebnen. SÄ blir Ă„ oppleve nederlag ogsĂ„ oppleve seier.â
Ja, det er en god grunnmur Ă„ bygge livet pĂ„ tenker jeg. Tenke positivt pĂ„ det som kommer min vei, vite at jeg er trygg og kan takle det. Troen pĂ„ meg selv.Â
Litt spooky avslutning pĂ„ siste episode for denne dattera er trolig litt mer skrullete en jeg fĂžrst fikk forstĂ„else av, sĂ„ dette kan bli spennende. Og det kommer til Ă„ ta tid ⊠ser at sesong 2 kommer i midten eller mot slutten av 2025 ⊠ja, det hĂžres bra ut ja ⊠knurr.Â
Â
Kensi har fĂ„tt ferie gjest pĂ„ besĂžk, Wilma er pĂ„ feriekoloni og det har vĂŠrt litt spent mellom disse to damene. Wilma er en voksen dame som tidligere har mislikt andre damer. Hun har vĂŠrt pĂ„ besĂžk i Alta og gĂ„tt tur med de to gutta pĂ„ gĂ„rden der jeg bodde. Det gikk helt greit og hun fungerte godt i team med dem. NĂ„ er Kenis en litt slitsom fjortis som bare har lyst Ă„ leke, hvilket Wilma er helt ferdig med, men det ser ut til at de har funnet sin plass i heimen. Kensi gjĂžr stadige forsĂžk pĂ„ dra med damen pĂ„ litt lek ⊠men gir like raskt opp legger seg pĂ„ behĂžrig avstand til âsjefenâ. Koselig med besĂžk og jeg tror Kensi mor kan ha godt av litt motstand, og motstand som snakker hennes sprĂ„k. Se nĂ„ bare pĂ„ disse to vakre damene, side om side pĂ„ tur i godvĂŠret. Salt & Pepper đ„°
Â
Jentene begynner Ă„ bli litt urolige nĂ„, sĂ„ vi fĂ„r ta oss en tur ut.Â
Ha en fredelig og god kveld â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠÂ
Â
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram
En bede versjon av meg selv er mÄlet for Kompani Lauritzen. Det vil jeg tro vi alle kjenner litt pÄ fra tid til annen. En bedre versjon av meg for hvem? Hvem er jeg? Hvordan fremstÄr jeg for andre? Og er det en slik person jeg vil vÊre? Hvordan skal jeg vite nÄr jeg er blitt en bedre versjon av meg selv? Og er det for meg selv jeg skal bli en bedre versjon ⊠SpÞrsmÄlet jeg ender opp med til slutt; er jeg god nok?
Jeg gjÞr sÄ godt jeg kan i hverdagen og noen dager kunne jeg sikkert vÊrt enda bedre. Jeg tar vare pÄ meg selv og legge mye omsorg i andre. NÄr det er sakt sÄ gÄr det aldri pÄ akkord med meg selv. Jeg er blitt sÄ egoistisk at jeg mÄ si meg fÞrst, sÄ fÄr annet bare vÊre til i morgen. Joda, jeg kan strekke meg det lille ekstra, men dag mÄ jeg vite at det blir mottatt med en grad av takknemlighet. Det som kan gjÞre vondt er nÄr jeg oppdager at jeg blir tatt som en selvfÞlge og takknemlighet er fravÊrende ⊠da kan jeg ogsÄ blir sint.
Det er ogsÄ noe med hvordan reaksjon jeg fÄr pÄ det jeg sier eller gjÞr. Jeg tÄler motstand nÄr det blir gitt med respekt, det har jeg ogsÄ tidligere nevnt. Respekt er et av de mest verdifulle ordne jeg vet. Det er fÞlelser i kjÊrlighet og hat, og med respekt kan mye sies ⊠det er nÄr det blir stille og ingenting skjer, jeg blir oversett ⊠ignorert, det er da jeg blir bekymret og kan finne pÄ Ä fundere pÄ hva det var som gikk galt. Det finnes motivasjon i bÄde kjÊrlighet og hat, nÄ har vi en mulighet til dialog og en lÞsning er mulig Ä finne.
Jeg ser dette pĂ„ labbetussen min ogsĂ„. Hun klikker i vinkel pĂ„ andre hunder som blir ivrig og utrykker et lett raseri. SĂ„ kan vi passere andre hunder som ignorerer henne og hun blir litt fortvilet over null respons. Det tror jeg er noe av det festligste med dette spetaklet mitt ⊠der oppgittheten hun viser nĂ„r hun blir ignorert ⊠ja det er gjenkjennelig det der ja.Â
Â
FornĂžyd etter en god lang tur med Kensi til bukta og tilbake, en deilig varm sommerkveld ⊠med funderinger som blir ubesvart er helt innafor en mandag kveld. Skulle det vĂŠre noen som helst tvil;Â
JA, JEG ER GOD NOK đ
God natt og sov godt â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠÂ
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram
I gÄr kveld ⊠nei ⊠i gÄr natt, pÄ kveldsturen tok jeg bilde (selvfÞlgelig) og selvfÞlgelig av lille frÞken fryd. Jeg mÄtte smile litt for meg selv nÄr jeg la det ut pÄ snap og skrev God natt. Det er ca hÞylys dag og ingenting som ligner pÄ natt. Jeg bare elsker disse deilige sommernettene nÄr alt er stille og sola skinner.
Sol fra blĂ„ himmel, tempen har gĂ„tt ned noen hakk og heldigvis var det vind. Planen i dag var klesvask ⊠minnes noe om at jeg snakket om klesvask for noen dager siden ⊠hĂžres ut som om jeg er manisk pĂ„ klesvask siden, skummelt. Nei, det var sengetĂžyet som mĂ„tte skiftes og siden det var antydning til âgod klestĂžrkâ er det lurt Ă„ fĂ„r det ut âđ» Med god vind ville det ta relativt kort tid tenkte jeg. SĂ„ at det var mulighet for litt regn, men tok sjansen og hang vasken ut.Â
Dagen lĂ„ altsĂ„ klar for tur, og jeg vurderte et lite Ăžyeblikk Ă„ kjĂžre ut til âfjelltoppen min, kl 10â, men tok til vett og lot vĂŠre. Det er fint vĂŠr og helt sikkert mye folk der, det er en av toppene pĂ„ 10 topp om jeg husker rett ⊠og uansett er det en mye brukt tur nĂ„r det er sĂ„ fint vĂŠr som i dag. Det ble Prestvannet rundt for vĂ„r del, og turen bruker jeg aktivt til Ă„ trene mĂžte og passeringer. Hun har lett for Ă„ gjĂžre utfall nĂ„r andre hunder blir urolig og har negativ aktivitet mot henne. Jeg fĂ„r som oftes en form for kontakt med henne, men skulle veldig gjerne hatt noe bedre kontroll. Lille frĂžken fryd er nĂ„ bare 9 mnd og midt i sin fĂžrste lĂžpetid ⊠antar det er litt kaos i kroppen hennes. FĂ„r hĂ„pe, med bestemt vĂŠremĂ„te og mye ros nĂ„r hun gjĂžr rett, at det kan blir bedre etterhvert.
Det var fint pÄ tur i dag og jeg er veldig glad det er litt kjÞligere i luften OG vind. Det er helt fantastisk Ä gÄ rundt vannet med masse vind i fjeset. Ingen absolutt INGEN MYGG eller andre plageÄnder fra insekts verden. Vi hadde en svÊrt innpÄsliten og masete krÄke som fulgte oss hjemmefra og nesten hele vannet rundt.
Det var et yrende liv i mĂ„sene som hadde mye de skulle sakt. Jeg ble stĂ„ende Ă„ kikke pĂ„ en trane som stod i vannkanten, helt uten Ă„ bevege seg stod den. Etter drĂžye 10 min var jeg helt ferdig med Ă„ stĂ„ Ă„ stirre. Selv med en utĂ„lmodig Kensi, som gav hĂžylytt uttrykk for sin kjedsommelighet, var det ingen bevegelse i fuglen. Vi sto pĂ„ ca 5 meters avstand Ă„ kikket. FascinerendeÂ
En annen ivrig sjel var en liten humle som freste rundt Ă„ samlet nektar. En vakker liten skapning.Â
Jeg hadde en Ăžrliten plan om Ă„ finne fiskestanga i ettermiddag for Ă„ se om det er noe Ă„ fĂ„. Kom akkurat i tide hjem til Ă„ berge klesvask inn ⊠det kom 19 drĂ„per regn ⊠og ser ut til at det kommer mer. Det ble fisk ja ⊠fra Sabrura ⊠igjen. Nammmmmme, sykt god sushi, sĂ„ fĂ„r det bli fisketur en annen dag.Â
Ha en fredelig og god sĂžndag â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠÂ
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram
BjĂžrnar Moxnes har lyst Ă„ si unnskyld, han angrer og er sĂ„ lei seg. JA DET SKULLE DA BARE MANGLE đ€ NĂ„r han gĂ„r inn i en butikk, finner et par briller, TAR LAPPEN AV og glemmer Ă„ betale den nĂ„r han gĂ„r ut. AssĂ„? hva er det han skal si unnskyld for? Det her mĂ„ vel vĂŠre noe slik som kalkulert feilhandling med Þnske om Ă„ komme fra det med unnskyld ⊠som mamma har jeg lĂŠrt min lille pode at unnskyld er et ord du bruker nĂ„r noe âgikk galtâ uten at det var en overlagt handling. Ă ta av lappen og labbe ut dĂžra ⊠ÄssĂ„? glemte Ă„ betale du liksom ⊠sĂ„ fĂ„r jeg la tvilen komme tiltalte til god Ă„ hĂ„pe at det var dĂ„rlig rĂ„d som var grunne til at han i desperasjon tok seg til rette ⊠tror jeg han har millionlĂžnn sĂ„ det er vanskelig Ă„ fĂ„ endene til Ă„ mĂžtes. Som om dĂ„rlig rĂ„d er en grunn til Ă„ âglemme Ă„ betaleâ  ⊠sorry BjĂžrnar, dette er bare FEIL. NĂ„ er det slik at godeste Moxnes har godtatt et forlegg han er blitt pĂ„lagt og har slik sett gjort opp for seg ⊠da er det pĂ„ tide Ă„ gĂ„ videre. Bare en liten ting fĂžr jeg gir meg âđ» Husk Ă„ betale det du skal ha med ut av butikken ⊠FĂR du river av lappen. Da er det letter Ă„ huske betalingen đ
Jeg har lyst Ä ta opp et tema som Livetmedvesla la ut i et innlegg. Det handler om Ä meninger og stÄ for det. HER kan du lese det.
Jeg mĂ„ fĂžrst og fremst si at jeg er veldig enig med deg Mamman til vesla. Ganske enkelt fordi jeg er nordlĂŠnning som deg, kan jeg utvilsomt uttrykke meg rett ut og si det jeg mener. Det fritar meg pĂ„ ingen mĂ„te Ă„ legge bĂ„nd pĂ„ mine uttalelser og moderere meg. Som 59-Ă„ring burde jeg kunne si jeg har kontroll ⊠vel jeg Ăžver stadig pĂ„ Ă„ bli bedre pĂ„ det. NĂ„r det er sakt tenker jeg ogsĂ„ det at det er frivillig Ă„ lese det jeg skriver. Hvem kan si at det er feil nĂ„r det er min oppfattelse av saken. Det jeg syns og mener er utrykk for min oppfattelse. Ja, jeg er helt enig i at nĂ„r det gĂ„r ut over noen og blir mobbing gĂ„r grensa for meg. Stikkord for meningsytringer er i mitt liv RESPEKT. Mye kan sies, og uttrykkes nĂ„r det gjĂžres med respekt. Jeg vet ogsĂ„ at jeg har bĂ„de hull og mangler i min kunnskap, og er lydhĂžr for ny informasjon. SĂ„ elsker jeg gode diskusjoner om bĂ„de hĂžyt og lavt,  jeg lĂŠrer og kan komme med nyttig kunnskap i denne sammenheng. Jeg er som snakt pĂ„ ingen mĂ„te uenig i at det en tid for Ă„ holde kjeft ⊠sĂ„ er jeg fortsatt litt pĂ„ dette med at det frivillig Ă„ lese.Â
Dagen har gĂ„tt med til litt smĂ„tterier. Det er lĂžrdag og jeg vĂ„knet med fĂžlelse av Ă„ ha den dagen i dag. SĂ„nn akkurat passe tempo ut av kĂžya og mĂžtte et gang gulv som var klart for Ă„ sette poteter. Snek meg stille innom badet, satte pĂ„ ei vaskemaskin og tok til vett. Stark marsj ut pĂ„ kjĂžkkenet, knekkebrĂžd, juice og en kopp ta ⊠heeeeeelt stille og rolig inntok jeg frokosten og hĂžrte vaskemaskinen jobbe pĂ„ badet. Det var da jeg fant ut at gangen aldri kom til Ă„ ordne opp pĂ„ egen hĂ„nd ⊠jeg rĂžska kroppen ut av sofaen, lurte bikkja ut i gangen ⊠tok pĂ„ henne halsbĂ„nd og gikk en tur đŸđ„Ÿ flink flink flink đ Jammen er det mye god energi i en tur med lille frĂžkna, for nĂ„ vi kom hjem ble det henge opp klesvasken, rydding, litt stĂžvtĂžrk, stĂžvsugeren ble vekt til liv og jeg moppet over gulvene. Nei du sĂ„ utrolig god jeg er pĂ„ Ă„ motivere meg for jobb âŠHA HA HA ⊠not! nĂ„ bare mĂ„tte jeg ta det. KlestĂžrken er fortreffelig med 20 varmegrader og godt med vind sĂ„ den er lagt sammen og har stupt inn pĂ„ plass i klesskapet #Ă„gurisĂ„flink Huset er akkurat passe rent til Ă„ vĂŠre helsemessig innenfor kravene og akkurat sĂ„ kaotisk at denne damen trives ⊠perfekt đ
NĂ„ tenker jeg det er pĂ„ tide Ă„ finne gode sko og ta en liten tur med potevennen min. SĂ„ fĂ„r du kose deg der du er, og om det er pĂ„ butikken đ husk Ă„ betale fĂžr du gĂ„r âŠ(Ă„ jeg mĂ„tte bare)Â
Â
God lĂžrdag kveld â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠÂ
Â
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram
Tenk det Ä vÊre humle i dette landskapet ⊠noen har det vÊrre en meg, det er helt klart.
Det er altsĂ„ sĂ„ innmari vanskelig med sĂ„nne valg ⊠og noen ganger er det absolutt ingen valg ⊠det bare blir sĂ„nn. Du vet nĂ„r du gĂ„r i butikken Ă„ handler, sĂ„ er det kassa som venter. Ja nĂ„ er det problemet fjernet med disse selvbetjenings kassene, men det er de butikkene som forelĂžpig har vanlige kasser med betjening. SĂ„, la oss si at to kasser er Ă„pne, og hvem velger jeg da? Jo, den kassen med kortest kĂž selvfĂžlgelig. Hva skjer? joda, en eller annen kunde leter etter en lommebok eller har glemt koden, papirrullen mĂ„ skiftes i kassen og uansett sĂ„ tar det sĂ„ lang tid at denne âkorteâ kĂžen selvfĂžlgelig blir stĂ„ende Ă„ vente og jeg kunne vĂŠrt langt ute pĂ„ parkeringen om jeg hadde valgt den laaaaaange kĂžen.Â
NĂ„r det er tid til Ă„ vurder er det kanskje enda âstĂžrre nederlagâ nĂ„r det viser seg at valget er âfeilâ. SĂ„ er det slik med en gammel dame at veien til det âlille pikerommetâ kan virke uhyggelig lang og det blir travelt Ă„ nĂ„ frem. Ingen tid til sommel, bare hive seg rundt og tĂžmme tanken. Do papir ja ⊠det var 10 avlukker i âavdeling dame WCâ  som jeg stormet inn pĂ„. Bare for moro mĂ„tte jeg kikke inn pĂ„ de andre toalettene, som forĂžvrig var ledig heile tinde jeg var der. De hadde alle nesten fulle toalett papir ruller ⊠MEN mitt lille rom var rullen TOM! ĂR DET FAKTISK MULIG? Jeg har en stĂžvsuger effekt pĂ„ âde gale valgeneâ i enkelte situasjoner. Ingenting jeg kan gjĂžre med det, sĂ„ jeg fĂ„r bare lire av meg frustrasjon og irritasjon, ta en kaffe Ă„ gi faen. Det vil helt sikkert skje igjen og igjen og igjen ⊠og sikkert en gang til ⊠hmf âŠ
Etter jobben tok jeg Kensi med Ă„ kjĂžrte bilen i garasjen, der den hĂžrer hjemme. SĂ„ tok vi beina fatt og tasset hjem for Ă„ starte helgen. Det er er varmt og godt nĂ„, sĂ„ vi stoppet et par ganger og fikk i oss litt vann. Lille frĂžkna mi er litt dĂ„rlig form nĂ„, har litt full fart mave, som har vart i tre fire dĂžgn. I dag ringte jeg vet og fikk tips og rĂ„d om hva som kan hjelpe, sĂ„ nĂ„ er det handlet inn medisin og mat i hĂ„p om at det bedrer seg raskt. Iflg vet skal det vĂŠre endring i lĂžpet av morgendagen. Om det forsetter pĂ„ samme mĂ„te skal jeg ringe igjen pĂ„ mandag. Ă jeg blir litt bekymret, men vet trygget meg med at siden hun bĂ„de drikker og spiser ânormaltâ kan det vĂŠre resultat av lĂžpetid og varme.Â
For Ă„ gjĂžre helgestarten et hakk bedre fant jeg det helt naturlig Ă„ droppe fredags tacoen og gĂ„ for noe litt mer sofistikert, sushi. Har spist mat fra RĂ sushi og den er grei, men jeg har fĂ„tt bedre pĂ„ en mĂ„te. SĂ„ jeg fant ut at i dag var dagen for Ă„ dra pĂ„ Nerstranda pĂ„ Sabrura og skeie ut. Liten Kosekombo, som ble stor kos bĂ„de i smak og mengde. Det blir mer mat derfra og kommer du til TromsĂž er dette et sted som er verd Ă„ besĂžke.Â
Â
Â
Du, ha en fredlig kveld og god helg â€ïž
⊠vi hĂžrs âŠÂ
Â
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram
Startet nytt kurs pĂ„ jobben i dag. Grunnmuren i bilkjĂžring, trafikalt grunnkurs. NĂ„ er det 14 timer fordelt pĂ„ 4 kvelder som skal gi fĂžrerkortspirene et grunnlag for ĂžvingskjĂžring. Jeg er nĂ„ litt bĂ„de og nĂ„r det gjeler denne typen undervisning, for jeg fĂžler av og til at dette bare er Ă„ skumme flĂžten. Kommer aldri helt inn i materien. Blir for dĂ„rlig tid til at jeg syns vi har behandlet temaet sĂ„ godt at jeg er fornĂžyd. Joda, det er godt nok sĂ„ alt er pĂ„ stell og ethvert tilsyn vil vĂŠre fornĂžyd, det betyr vel at jeg mĂ„ vĂŠre det ogsĂ„. Jeg vet ogsĂ„ av tidligere erfaring at Ă„ ha lenger kurs er hĂ„plĂžst, det blir for trĂžtt og kjedelig. SĂ„ denne litt âmellomtingenâ fĂ„r duge selv for meg. Vet at det romsteres litt opplĂŠring i simulator, sĂ„ om noen Ă„r er kjĂžreskolebilen en saga blott. Jeg ser det som et positivt arbeid og tror at holdning skapende arbeid vil vĂŠre trafikklĂŠrerens oppgav i fremtiden. Det tekniske og trafikale vil utvikles i simulator, sammen med veiledning fra en trafikklĂŠrer. Jeg tror elvene vil ha et hĂžyrer nivĂ„ med slik opplĂŠring. Tenk bare pĂ„ alle situasjonene en simulator vil kunne tilby ⊠som jeg er livredd for Ă„ komme opp i ⊠jo, tror dette er fremtiden. SĂ„ er jeg sĂ„ gammel at innen disse blir virkelighet for alle, kommer siter jeg pĂ„ en stor potet Ă„ gynge pĂ„ et gamlehjemmet og nynner pĂ„ julekveldsvisa ⊠om jeg husker den da.
Fikk en spĂžrreundersĂžkelse fra Tons Of Rock i dag i forbindelse med mitt besĂžk pĂ„ festivalen. Til neste Ă„r er det 10 Ă„rs jubileum og det skal vis nok vĂŠre stor sĂ„hei i 4 dager til ende. Et av spĂžrsmĂ„lene var hvilke artister / band jeg Ăžnsker Ă„ se der. Mange som har vĂŠrt fĂžr er en selvfĂžlge ⊠og Nickelback var mine forslag. Det sier jeg bare; kommer Nickelback mĂ„ jeg seriĂžst vurdere Ă„ reise DEN dagen pĂ„ festivalen. Det er komplett umulig Ă„ holde meg unna da, sĂ„ er det sakt. Jeg har nĂ„ lyst Ă„ besĂžke en annen festival, feks CopenHell eller Sweden Rock ⊠sĂ„ fĂ„r tiden vise hva det blir.Â
Â
Siste kveld med gjengen fĂžr ferien gikk veldig greit. Utstillings trening med 20 andre hunder og menneskene. Kensi er enten litt preget av varmen, samtidig som hun har lĂžpetid eller hun har hatt tatt til vett og roet seg. Hun oppfĂžrte seg eksemplarisk. Hun resignerte litt nĂ„r de andre brĂ„ket, satte seg ned og bare kikket pĂ„ dem med tungespissen sĂ„ vidt utenfor munnen. Et ubetalelig syn đ Det blir ingen lang tur pĂ„ oss i kveld, det er litt unĂždvendig nĂ„r det har skjedd sĂ„ mye i dag.
Â
NĂ„ takker jeg pent for i dag og sier godt natt â€ïž
Sov godt ⊠vi hĂžrs âŠÂ Â
Â
Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler đ Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram