Sushi, sol og helg

Tenk det å være humle i dette landskapet … noen har det værre en meg, det er helt klart.

Det er altså så innmari vanskelig med sånne valg … og noen ganger er det absolutt ingen valg … det bare blir sånn. Du vet når du går i butikken å handler, så er det kassa som venter. Ja nå er det problemet fjernet med disse selvbetjenings kassene, men det er de butikkene som foreløpig har vanlige kasser med betjening. Så, la oss si at to kasser er åpne, og hvem velger jeg da? Jo, den kassen med kortest kø selvfølgelig. Hva skjer? joda, en eller annen kunde leter etter en lommebok eller har glemt koden, papirrullen må skiftes i kassen og uansett så tar det så lang tid at denne “korte” køen selvfølgelig blir stående å vente og jeg kunne vært langt ute på parkeringen om jeg hadde valgt den laaaaaange køen. 

Når det er tid til å vurder er det kanskje enda “større nederlag” når det viser seg at valget er “feil”. Så er det slik med en gammel dame at veien til det “lille pikerommet” kan virke uhyggelig lang og det blir travelt å nå frem. Ingen tid til sommel, bare hive seg rundt og tømme tanken. Do papir ja … det var 10 avlukker i “avdeling dame WC”  som jeg stormet inn på. Bare for moro måtte jeg kikke inn på de andre toalettene, som forøvrig var ledig heile tinde jeg var der. De hadde alle nesten fulle toalett papir ruller … MEN mitt lille rom var rullen TOM! ÆR DET FAKTISK MULIG? Jeg har en støvsuger effekt på “de gale valgene” i enkelte situasjoner. Ingenting jeg kan gjøre med det, så jeg får bare lire av meg frustrasjon og irritasjon, ta en kaffe å gi faen. Det vil helt sikkert skje igjen og igjen og igjen … og sikkert en gang til … hmf …

Etter jobben tok jeg Kensi med å kjørte bilen i garasjen, der den hører hjemme. Så tok vi beina fatt og tasset hjem for å starte helgen. Det er er varmt og godt nå, så vi stoppet et par ganger og fikk i oss litt vann. Lille frøkna mi er litt dårlig form nå, har litt full fart mave, som har vart i tre fire døgn. I dag ringte jeg vet og fikk tips og råd om hva som kan hjelpe, så nå er det handlet inn medisin og mat i håp om at det bedrer seg raskt. Iflg vet skal det være endring i løpet av morgendagen. Om det forsetter på samme måte skal jeg ringe igjen på mandag. Å jeg blir litt bekymret, men vet trygget meg med at siden hun både drikker og spiser “normalt” kan det være resultat av løpetid og varme. 

For å gjøre helgestarten et hakk bedre fant jeg det helt naturlig å droppe fredags tacoen og gå for noe litt mer sofistikert, sushi. Har spist mat fra RÅ sushi og den er grei, men jeg har fått bedre på en måte. Så jeg fant ut at i dag var dagen for å dra på Nerstranda på Sabrura og skeie ut. Liten Kosekombo, som ble stor kos både i smak og mengde. Det blir mer mat derfra og kommer du til Tromsø er dette et sted som er verd å besøke. 

 

 

Du, ha en fredlig kveld og god helg ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

 

2 kommentarer
    1. Ha ei utrolig flott helg begge to! Viktig med litt tradisjoner, men jammen kan man variere litt også. Jeg har leika ungdom i dag. Etter jobb ble det bading i et skogstjern, så litt voksen med en bedre middag på en restaurant, før vi kjørte litt bil rundt i gamle trakter for å bare se. Akkurat som de første årene med serfikat, bare nå med litt mer penger i lommeboka enn da.

      1. Tusen takk. Ser du storkoser deg nå, så herlig. Det er gøy å komme tilbake til kjente steder, og se forandringene. Kjenner av og til på hvor heldig jeg var som “dro” i tide, for alt forandrer seg med tiden. Ha en fortsatt herlig tur og fortsatt god helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg