Yrkes stolthet? … er jeg bare sær?

Dette er reklamen jeg HATER mest av alt 👿

 

 

Jeg satt å skrollet på FB og kom over et innlegg fra en kollega i yrket og kjenner at jeg blir bekymret. Saken er at trafikk alarm er et verktøy som blir framsnakket, veldig oppskrytt og vedkommende berømmer “dingsen”. Det skal i flg reklamen, og her er det jeg “klikker” – varsle ved politiets kontroller. Og som i en “bisetning” forteller reklamen at, de kan også informere om for eksempel dyr i veien og gjøre kjøringen tryggere. Ok, det med dyr, MEN hva er det som blir tryggere med at “råkjører” får beskjed om kontroll, slik at du kan sette ned fargen og unngå forelegg, bot eller kanskje førerkortbeslag. Det er så langt over det jeg klarer å forstå som mulig. Jeg gjør alt jeg kan for å kjøre etter, OG lære bort at farten skal aldri være større en at du klatre å stanse for enhver påregnelig hindring. DVS at du må klare å stase på den strekning du har oversikt over. Jeg skal være den første til å si at jeg er av og til veldig uening med fartsgrenser som er satt, men betyr det at jeg kan “gjøre som jeg vil”. Ofte er det en grunn til akkurat denne grensen … selv om den kan være veldig vanskelig å forstå.  

Det trasige i dette er at en trafikklærer nettopp mistet førerretten og jobben fordi farten var for stor. Til overmål var det med elev bak rattet. Det er så helt greit at fører som kjører for fort får en smell. Er det er greit å bruke radarvasling i opplærings sammenheng? Spør du meg? NEI så f🤬 Det er min oppgave å lære deg hva som er rammene og hvordan vi skal oppføre oss i trafikken. Det er kun på denne måten vi kan forsøke å bidra til holdinger som kanskje kan påvirke ulykkes statistikken, tror nå jeg. Å jobbe med trafikksikkerhet og kanskje spesielt opplæring, vil i mitt hode medføre at jeg er et godt eksempel i trafikken. Og om jeg har reklame på bilen eller kjører min private vil jeg være synlig, det betyr at jeg har et ansvar … Jeg må bare spørre; hvor er yrkesstoltheten? Tenk deg en frisør klipper helt etter eget ønske … 

 

Fant denne på Instagram i dag … fart og gangarter er akkurat passe avslutting for denne gang tenker jeg 😆😂 Æ daue 🤣

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

3 kommentarer
    1. Jeg skal innrømme at jeg kjører litt forfort innimellom. Det er veldig irriterende å ligge bak de som ikke klarer å kjøre jevnt. så er de 10 over fartsgrensen bråbreser og er 10 under til de soger opp i 10 for mye igjen. Like irriterende de som alltid kjører 10 under uansett. Eller sakte i svinger og full speed på sletter. Jeg lar meg irritere og da ender det stort sett med at jeg kjører forbi ved første mulighet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg