Valg. Det er så vanskelig

Jeg har ofte overtenkt litt tror jeg. Nå kjenner jeg at det er letter å ta disse valgen og være fornøyd, selv med et litt dårlig valg. Jeg fikk erfaring og vet litt bedre etter opplevelsen. Så, nå er jeg på en måte er jeg gått tom for dårlige valg … er det å bli voksen? 😁

Vi er omgitt av valg. Så lenge jeg kan huske har det vært enten denne eller denne. Det som alltid er spennende er om det ble rett valg. Tenk om det andre alternativet er bedre. 

Hva om kunnskapens tre kunne gitt svaret. Bildet er på veggen til Gyldenborg skole i Tromsø sentrum. Skulle veldig gjerne klatret opp og funnet svar på noe av de litt trøblete spørsmålene … 

 

 

Det heter at «gresset er ikke grønnere på den andre siden», men hvordan kan jeg være så sikker på det da? Jeg får kun smake den ene biten, den andre har jeg sakt fra meg. Og, når noen sier at dette alternativet er så veldig mye bedre en det andre. Og velger jeg dette, ja så er det alltid noen som har erfaring med det motsatte av hva jeg søker. Jeg har en god venn som er laaaaangt inne eller nede i tenkenboksen. Greia er jobb skifte. Ja, der har de aller fleste av oss vært. Så, skal «jeg» gjøre det? Hvordan er forholdene dit jeg skal, er det samme/beder eller blir det helt annerledes dit jeg kommer. Vil jeg klare det? Hvordan vil jeg bli mottatt? Å det er en drøss spørsmål som popper opp. 

Jeg var nettopp i denne situasjonen og når kompisen min antyder at han vil ha tilbakemelding på spørsmålet, må jeg si som snart er: gjør det. Så er det noe meg inntekt. Vil det blir bedre eller vil det være ca det samme? Ja, det er kanskje det viktigste. Igjen vil jeg si at å gjøre det er antakelig lurt når tanken på «ny jobb» ligge så langt fremme i bevisstheten. Og om lønn er i alle fall på samme nivå, er nye oppgaver kanskje det som frister. 

Det som er sikkert og vist er at å gjøre det vil gi klarhet og svar. Var det lurt og vil det kunne bli drømmen? For meg er det tre spørsmål jeg trenger svar på for eksempel ved jobbskifte.

  • Hva forventer jeg?
  • Hva kan jeg tilby? 
  • Hva forventer arbeidsgiver?

Dersom dette skulle bli feil i forhold til forventnigene kan det som oftest gjøres noe med. Det er ingen skam eller noe tap og finne ut om det er galt. I mitt tilfelle ble det helt galt og jeg måtte tenke på meg, det er nemlig jeg skal skal leve med meg. Da måtte jeg gjøre noe med det, og for orden skyld må jeg si: jeg har det helt perfekt på jobb nå. Stortrives i Bussring, og tror jeg gjøre en helt grei jobb. 

Jeg har mange ganger sakt, og jeg kommer til gjenta det til det kjedsommelige: 

  • det er bedre å sitte på gamlehjemmet (om jeg får lov å flytte inn da :D) å teke tilbake på et par ting jeg med hell kunne latt være å teste. Men når alt kommer til alt så gikk det bra og jeg kan le litt av det.  

 

I dag … i kveld var det helt vidunderlig lys på himmelen. Solstråler som lekte med skyene … vakkert 🫶🏻

 

God natt ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg