Turbilkusk 🚌 nå koser jeg meg 🥳

Det her ble en superfin dag. Har aldri vært i Lofoten eller Vesterålen med buss. Har kjørt med bil og kjente at der var spennende nok. Så, det var med skrekkblandet fryd jeg starta bussen i dag.

 Forventningsfulle turister som valgte sjåfør på turen (… lite viste de 🫣) for at de skulle slippe å kjøre selv. At de velger å bli kjørt er prisverdig, for det er vel et par av sjåførene på besøk i dette distriktet som med hell kunne tatt bussen. Vel vel, vi har sett og hørt mye på vår vei i dag, og jeg tror de er fornøyde. Jeg kom veldig greit gjennom denne «jomfru turen» og er så langt positivt overrasket. Jeg har fått advarsler om at dette er et lite attraktivt … å guuuud så ordentlig jeg er … æ har hørt at de her område e et hælvete … sånn det ble bedre, og jo det var hektisk. Ta det med ro, få oversikt, kjøre sakte og om nødvendig stanse er oppskriften … hmmmm skulle vist hvor mage av mine elever som har hørt akkurat det? 🤔 Da ble det bruk for egen oppskrift.  Funker 👍🏻

Turen i dag har gått fra Bodø med ferge til Moskenes, en helt grei fergetur og med reservert plass var null problem.

Vidre gikk turen til Å … ja og på disse veiene, med den svært blande trafikken … eller sjåfør ferdighetene på noen trafikanter, brukte vi god tid på tur til Å. 

Turistene ruslet rundt en liten time før vi reiste videre. Neste stopp var ved Brunstranda, Rambergstua, og dette er et paradis for både badegjester og surfere. I dag var intet unntak. Masse folk på besøk, inkl Arctic Route Lofoten 👍🏻


Planen var å ta en stopp ved Reine for bilder, men det var så overfylt at det var på ingen måte forsvarlig å stanse, dessverre. Nå går trafikken veldig sakte på strekningen forbi, så jeg antar de fikk noen bilder i fart.  

Siste biten til Leknes og Mortsund gikk greit. Lite trafikk og gode veier. Har fått bolig for natta på Statles Robu- og konferanse senter i Mortsund.

Et koselig rom med utsikt helt etter min smak.

Middagen er spist, bussen er vasket og støvsugd, jeg har fått meg en dusj så nå er alt klart for en ny dag og nye opplevelser i morgen.

Da sier jeg takk for i dag og sov godt ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg