Tenk å være så heldig … 

… som det jeg er. Jeg har mange ganger sakt at jeg har verdens beste jobb og verdens beste arbeidsgiver. Ja, i Bussring har jeg fått en jobb som er svært varierende og spennende. Masse flotte kollegaer som alltid hjelper en “rookie” (meg) med svar på alle mine rare spørsmål og når jeg er på ville veier 😁 Tusen takk 🤩

Som du sikkert har fått med deg i tidligere innlegg var jeg skikkelig bekymret for denne turen. Eller, det var mest spent. Jeg var fullstendig klar over trangt og mye trafikk, som er stikkordet for sommer i Lofoten og Vesterålen. Det som satte ekstra «krydder» på tilværelsen var at den bussen jeg skulle kjøre var ca NY! Som i langt fra innkjørt og neste plast på setene ennå.
Jeg er heller ingen erfaren sjåfør på stor bil, men tror min erfaring fra læreryrket har vært særdeles godt å ta med på turen. Gode rutiner med blikk, planlegging og fartstilpasning har vært min arbeidsdag siden 1986. Tillegget er den plassen jeg trenger med en buss kontra en liten personbil. Fordelen; sitter høyt og får god oversikt tidlig. 

Siste dag med gruppa. Vi forlot Arran hotell i Kamøyvær kl 08.15 skulle være i Alta for å levere kl 11.30 på flyplassen. En kort og litt rar tur. Nå er min første tur slutt. Og det har vært intenst, travelt, spennende og gøy, intet mindre. 

Pst … denne parkering av bussen er det en innleid sjåfør som utførte i natt … jeg sov …

Ja, Arran … vel, et merkelig lite hotell … som jeg er usikker på hva jeg syn om. Kan jeg anbefale? Tja, om du nå vil ha veldig annerledes hotell opplevelse … så kan du friste lykke her. Bare husk at det var ingen varme anbefalinger fra min side 🤭

Gjestene forlot bussen og var fornøyde med turen, selv om det ble litt lite midnatt sol på platået. De har fylt opplevelses posen med masse nye hendelser og noen vil trolig ta turen tilbake både for å gjøre et lengre besøk, se mer … men også nordlys besøk. Måtte bare vise bilder av nordlys, husky- og rein besøk vi har hadde forrige sesong, det så ut som det fristet. 

Bussen ble rengjort etter beste evne, klar for ny sjåfør og nye gjester, parkert og jeg satte kursen mot flyplassen. Skyssen min ventet meg og på flyet sovnet jeg før vi lettet. Tar på en gammel kjærring det her 🤪

Har fått hjem lille-mi fra en herlig lite familie som steller veldig godt med henne. Det er så godt å ha disse fine folka som hjelper meg 🙏🏻 evig takknemlig. 

Vi føyk til byen og spise middag med ei venninne som har bursdagen sin i dag. Superkoslig selskap, deilig vær og en real porsjon blåskjell. Perfekt avslutning på dagen. 

Er sliten, fornøyd og gleder meg til neste oppdrag. Først blir det en liten tur ut et sted med lille-mi, fiskestanga og kaffekjelen, bilen er pakket og klar så får jeg se på være og hvilken vei det blåser … mulig jeg drar motsatt … eller samme vei … ja, får nå bare se på det …  

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

4 kommentarer

      1. Tusen takk 🙏🏻 Det var så godt komme hjem til henne, og den hunden smiler med hele kroppen av og til.
        I dag blir det «stelle hjemme» dag, men noe turer blir det på oss. Så får vi se hvor det bærer etterhvert … 🥾 🐾 🎣
        Ha en riktig fin dag 🤗

      1. Tusen takk 🙏🏻 det er litt sprøtt det her … og det skal jeg jammen skrive om i kveld 👍🏻 men jeg har den deilig følelsen av å endelig kunne gjør det jeg vil, si høyt at her er min drøm og at jeg storkoser meg. Måtte altså bli 60 og få et spark bak av min sønn før jeg virkelig stod opp for meg selv 🤔
        … janteloven altså!
        Ha en deilig dag med akkurat det du har lyst å gjøre i dag … i morgen tilhører et annet «prosjekt» 🫶🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg