Stå opp sakte og nyte dagen

 

Lørdag morgen, jeg var tidlig oppe … ruslet ut i sofaen som står strategisk til ved stuevinduet, ordnet til med puter og pledd, en lite frøken som ville holde mor med selskap, lav musikk og fulgte morgenen komme sigende … natt blir til dag og nå har vi litt kortere “blåtime” og mer dagslys … ja neste sol. Det er noen litt for høye fjell i horisonten som dekker for sola fortsatt … men i morgne skal den være mulig å se fra litt høyere områder og kanskje får jeg et glimt av den på en fjelltopp. 

Ble sittende å kikke til langt ut på formiddagen, vannet, himmelen, lyset, en båt i ny og ne som sakte seg frem i stille sjø. Nå skulle jeg selvfølgelig skryte av at jeg har fått på meg godt varmt tøy og vært ute på en god lang tur med Kensi. Nei, det ble litt for mye fjas jeg måtte gjøre i dag så det må bli i morgen. 

Joda, vi har fått oss noen fine småturer i dag og hun er fortsatt like ko-ko i snøen. En fryd å gå på tur med. 

 

 

Så er jeg litt tilbake til trygdesnylter / arbeidssøker / litt i jobb … og det er merkelig, både rart og skummelt. Passer helt greit å være litt mer hjemme og bruke tid på lille frøken fryd. Hun er foresten noe av det snåleste jeg kjenner til. Helt koko som nevnt tidligere, og når vi møter andre hunder blir hun helt tulling, særlig dersom hun går i bånd. Så går hun løs, løper etter leka si eller full fres ut i løs snøen etter snøballer og det er ingen som kan nå inn til henne, Hunder kan passere i lang rekke og bråke så mye de vil, hun skal ha den snøballen 🤭 ja ja … det går seg nok til etterhvert 🙏🏻 

Turen vår i ettermiddag gav også deilig lys. Rester av sollyset legger sin rosa hånd over sjøen … å det er så vakkert. 

 

 

Nå skal jeg nyte kvelden, og hver gang i vi møtes. En stor stemme, en mektig dame skal æres i dag.

Mari Boine sier at bålet er svær viktig i hennes liv … kjenner at det er på tide å komme meg ut å finne meg en bålplass snart 🫶🏻

 

Ha en fredelig og god kveld der du er ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg