Splitte pine gal? eller bare unormal?

Ja det er vel spørsmålet det tenker jeg. Jeg skal komme tilbake til det, men først turen i dag. Det kan umulig bli bedre en dette tror jeg. Sol, blå himmel, akkurat passe kaldt, neste vindstille … og bittelitt for mye løs snø på stien. Skitt samme hva gjør det når jeg har all den tid jeg trenger for å komme opp til toppen. 

 

 

Klart for tur igjen … endelig. 

Nattmålsfjellet eller kl 10 som den blir kalt var dagens mål. Nå kan det være noe i dette med kl 10. Jeg tror at turist gruppene som tar turen hit, og det er noen, starter fra byen kl 10. De tidligere turen vi har gått til denne toppen har stort sett startet litt før kl 10, dvs vi har vært på tur opp ca da, og nesten alltid hatt fjellet for oss selv. Litt sent ute i dag og to grupper med turister var i løypa. Det er så koselig å se folk der og vi stopper å slår av en liten prat med de som har tid til det. Med hund er det lett å komme i kontakt med folk, som syns hun et såååååå bedårende. Ja, fortelle meg noe nytt 🥰  hi hi

 

 

Fakta:

  • middels krevende.
  • 4 km.
  • 2 timer.
  • 189 høydemeter.
  • sesong: juni, juli, august, september.

Fra Tromsø følger du fylkesvein 862 mot Sommerøya via Eidkjosen. Veien klatrer opp etter en verste sving som er skiltet mot Sommerøya og etter ca 1 km stigning er det en umerket parkering på venstre side av veien for parkering. Stien er godt tråkket og grei å følge til toppen.

 

 

Etter å ha lest bloggen til Fantastiskturglede har jeg bestemt meg for å ta med nyttig informasjon på turene jeg går. Det blir langt fra de spektakulære turene, men overkommelig for folk flest … håper jeg 🥾

 

Det er en fantastisk utsikt ved varden på toppen. Det er “betaligen” for litt tung tur i dag. Stien er tråkket med truger, så gode tursko var en tanke utfordrende. Brukte 1 time og 20 på tur/retur og er veldig fornøyd med det, på sti som var helt umulig i dag. Ganske hardt underlag, med 10-15 lett og pudderaktig nysnø på toppen … skulle nok sikkert hatt truger. 

 

Dette er en kort og grei tur som er svært godt betalt …

 

Gal, unormal og eventyrlysten … jepp det er meg 

Kikker litt på andre blogger og tenker at jeg kunne kanskje finne min nisje her og gjøre dette på “full tid”. Ja, full tid er nå litt å ta i, men som min hovedgesjeft. Må jo være noen som har interessa av og nytte av mine skriverier og reklamere for nyttige og kanskje litt unyttige duppe dingser som er helt nødvendig å ha … for eksempel på tur. Så er jo min styrke at jeg har en funskjonshindring, vilje til å klare, motivasjon til å legge planer …  som kan være til inspirasjon og styrke for andre.  Funksjonelle klær … gode sko … destinasjoner som passer for mennesker som har feks en funksjonshindring … tilgjengelighet … å ja det er mange som gjøre det allerede … nuvel, skulle du allikevel ha lyst å ha meg med på laget ditt for noe av dette … eller vet du noen som trenger ei som bare står på litt til … så si fra, jeg er så klar for å gjøre noe annet. Noe som kan teller for andre på en måte. Joda … en smule gal og helt klar og det lever jeg godt med 💪🏻

 

Ha en strålende ettermiddag og kveld ❤️

… vi hørs …

 

Dagens selfie 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

 

 

6 kommentarer
    1. Det så utrolig deilig ut det der 🙂 Og det sier jeg som ikke har ski og ikke er så glad i snø egentlig 😀 Men naturen er flott uansett 🙂

      1. Ski er helt ut her og. Var tur på beina, og akkurat der og da ønsket jeg meg både ski og truger 😁 Men en fin tur ble det. Naturen er storslått og ganske greit tilgjengelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg