Søndag, ny uke venter.

Må bare starte med kveldsturen vår i går. Etter regnet, når det blir opphold kan lave, neste uhørlige lyder skape stort hode bry i en “liten hjerne”. Kensi forstår altså ingenting av “smattelyden” som kommer fra steinene. HER kan du se videoen.

 

Tidlig igang i dag. Nødvendig morgen-ærende både for 4 og 2 beint, og da er dagen startet. Lett frokost med mine aldeles vidunderlige hjemmelagede knekkebrød og en kopp te. Det er en god start det 🥰 Jeg har litt dilla på programmet “Med kjærlighet for kanaler” som går på NRK så jeg kikket litt på det til frokosten. Tim og Pru (Timothy West og Prunella Scales ) reiser kanal langs der de finner kanaler som kan utforskes. Dette er noe de har gjort så lenge de har vært sammen, både alene og med barna sine. Bakgrunnen for turen de startet i programmet er at Pru har Alzheimers og ville etterhvert huske mindre og fungere dårligere i det daglige. De har alltid hatt en kjærlighet for kanaler og på en båt, med helt klare og enkle gjøremål ville det fungere for dem. De forteller historien langs vannveien, både stor og smått. Det er langs kanalen at barndomsminnene hennes dukker opp og hun husker. Det slår meg at dette er noe av det vakreste som finnes. Han forteller i et av programmene at det er mye Pru har glemt, men minnene av barndommen dukker opp av og til. Han opplever at han har “mistet” sin bestevenn og har ingen å snakke med. Men bøkene hun har lest inn, rollene hun har pugget kan hun fortsatt perfekt. For et liv disse to herlige skuespillerene har hatt, og de byr på det meste. Det er helt sikkert både vanskelig og tøft, men med den innstillingen de har og viser, omsorg og glede over livet og hverandre, glemmer jeg fort hvor vanskelig det kan være … det er noe å se opp til.

På spørsmålet om de kommer til slutte med disse turnere sier Tim at så lenge vi klarer det forsetter vi, hun har godt av det. 

Timothy siterer fra “Det suser i sivet”, Vanns råd til Mold

“Tro meg, unge venn. Det er ikke noe, absolutt ikke noe – som er halvparten så fint som å sitte i en båt og bare la det drive”.

 

(solnedgang, Warnemünde)

 

I dag har vi fått oss et par turer på asfalt. Har levert et par biler. Min Bille skal få igjen vinduspuss funksjon, noe som helt klart er nødvendig disse dager. Parkere Billa på Etac, rusle 1.5 km til skolebilen og tok den hjem. Tørke opp, lunsj og videre med skolebilen til Harila (verksted) der den skal få fikset pedalsett på ledsager siden. Får håpe den blir litt bedre nå. Labbet 3.5 km og fikk derfra skyss hjem. Verkstedet er på andre siden av øya og det er for langt å gå i alle fall i sånn vær.

 

Fant denne fargerike fyren eller damen på stien vår.

 

I dag er det siste dag av Bloggtreffet i Trondhjem, som Kari Engesvik tok initiativ til. Det ser ut til å ha vært veldig vellykket og eia var jeg der 🤩 Nå ble det vanskelig denne gangen, men jeg kommer sterkere tilbake. Det hadde vært gøy om dette kunne blir en årlig sak. Kanskje kan treffet “reise” litt rundt i landet. Jeg kunne veldig gjerne tatt tak i en slik samling nordpå om det er interesse for det, og håper jeg kan få gode innspill fra gjengen som arrangerte dette treffet 🙏🏻

 

Nå er det laks og pasta til middag, og en liten rusletur på kveldinga før vi tørner inn. Ny uke på tur som foreløpig er svært forsiktig belegg. Det er helt greit, trenger å ta det med ro nå. Planen er å “ordne” litt på noen av kursene jeg holder på jobben, trenger å sette litt personlig preg på opplegget. Bilder og eksempler må liksom stemme med det som presenteres … må Ireneifisere greia.

Ha en riktig fin kveld ❤️

… vi hørs … 

MOR! jeg er drittlei disse bildene … kan du gi deg … NÅ!?

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg