Sabla go te å klage 🤭

Da e det på høy ti å skryte. 

 

 

Det jobber mange for at du og jeg skal ha det greit på de aller fleste områder. De er på veien, ved veien og på vann. Jeg må berømme et hardt presset ferge personale på strekningen Brensholmen – Botnhamn. Det er svært dror trafikk her, det vanvittig trangt på kaia og med en buss er det på en måte festlig å forsere kø og komme inn på ferga. Vi har ingen god plass å stå på, så her det bare å vente til ferga er tom å hive seg på venstreside av veien (og litt ut på gresset – trangt må vite) for å plante nesa først i køen. Det er nå mitt vinnende vesen og sjarmerende smil komme til sin rett 🫠 he he he 

Jeg er i trafikken, trives i diger rød buss … fikk en ny og litt mindre i dag 🥳 og liker å få til et godt samarbeid.

 

 

Hva skal til? Jo, i trafikken er tydelighet viktig. Vise at jeg respekterer, gjøre det som gjøres  skal tidlig, skape trygghet. Jeg MÅ på ingen måte stå på krava mine og muligheten for at jeg feiltolker er definitivt til stede. Da ber jeg om en smule tålmodighet så løser jeg det så raskt jeg kan. Det betyr også at jeg har plenty av rom for deg også. Du får tid, jeg venter. Selv om jeg har en rute jeg skal følge vil det aldri gå på bekostning av sikkerhet og samarbeid oss trafikanter mellom. 

 

Jeg må berømme de aller fleste som fyker rundt i (for noen) alt for stort kjøretøy, de gjør sitt aller beste. Å forvente at de har erfaring, når dette ofte er en sommeraktivitet for dem, er helt feil av meg … og deg. Jeg blir glad når jeg møter en stor bobil eller bil og campingvogn som tydelig gir beskjed om at vil svinge mot kant, så stopper de og jeg kan passere. De vet hva de er god for, jeg vet hva jeg trenger av plass og har kanskje (for disse personene) mer erfaring med både stort kjøretøy og våre eminente krøtterstier. Nja, der ble jet litt negativ … ja det var nå bare å konstanterer fakta i mitt hode. 

 

Pause i Gryllefjord, venter på reisende som kommer med ferga, og klokka … 🥴 rute er rute … 

 

 

Rett som det var, på tur hjemover … når tanken om hyggelige turister i bobil var sånn passe ferdig tenkt… var det en som hadde vært ekstra hyggelig. Nei, jeg kom bak så vi har ingen skyld i dette 😉

 

 

Vi er så heldig her i byen at selv reinsdyret Rudolf og broren går på gang sykkelvei. Makan til dressur skal man lete lenge etter. 

 

 

Nå er bussen parkert, nyvasket og flidd etter alle kunstens regler, klar for nye folk i morgen og jeg har hentet Kensi-mi som har vært på feriekoloni. 

 

 

I mårra skal vi mållkose oss med fri. Litt sånn småtterier jeg må fikse, skal ut på date på ettermiddagen og ellers gjøre innhenting. 

Nå? God natt ❤️

… vi hørs …

TRE dager nå … så smeller det 🤘🏻🎸

Gleder meg helt vildt til å høre METALLICA på Tons of Rock 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg