Problem: skilt og trafikklærer 😤

Jeg vet at midlertidig farts regulering, skal være nettopp det. Midlertidig! så er det store spørsmålet .. hvor lenge er midlertidig? På Kvaløyveien, like nedenfor der jeg bor har det vært byggearbeid en stund og derfor midlertidig fart.Her snakker vi et halvt år og det er en god måned siden bygge trafikken stanset.  Farten er satt ned fra 60 til 30 … og den står til Dovre faller tror jeg. Jeg har ingen problem med å overholde fartsgrenser og vet at de er der av en grunn. Nå er mesteparten av byggearbeidet ferdig i området der midlertidig fartsgrense er satt opp … skiltene er fortsatt der. Det blir vanskelig for en stakkars trafikklærer å forklare for den våkne eleven som spør hvorfor det er senket fartsgrense her. Kan det være at sånne “feil skiltinger” er med på å redusere respekten for skilt? Kan det være at noe har “glemt” skiltene og ingen gjør noe med det?

I går var jeg på første Trafikant i mørke demonstrasjon med jobben. Spennende så se hvordan de kjører denne. Syns kanskje vi hadde verdens beste demonstrasjon på Nordlys tr. senter så her er kravene høye 😆 Når det er sakt, så er det en opplæringsplan som skal følges, de helt store overraskelsene uteblir får jeg håpe. Etter endt leksjon var konklusjonen at joda, læreplan fulgt, litt annerledes oppsett … selvfølgelig 😉 og vel blåst.

I dag blir det en litt spennende dag, jeg skal avlevere et stk førerkort kandidat til førerprøve i dag. Jeg har kjørt med elvene helt mot slutten, så opplæringen var i utgangspunktet avlyttet … men vi har jobbet med å heve nivået et hakk. Nå gjenstår det å se om jobben eleven har gjort i timene våre gir gode resultater. Det som er litt ukontrollerbart er nerver, der her jeg liten påvirkningsmulighet. Det går nok helst veldig bra tenker jeg 😋

Yr har lovet veldig godt vær i dag og det betyr tur. Ettersom det er fredag, og sikkert et tonn turgåere med hund på stiene rundt om blir det en kjøretur ut av byen. Så fikk jeg tilbake Billa mi i går, å fy søren for en fantastisk jobb de har gjort med ombygging. Er strålene fornøyd og tenker at nå har jeg bil en god stund til … om hun vil være med da … lekker litt her og der så det skal spørs. Fyller kjølevæske, later som ingenting og gasser på 🤣

 

Ha en riktig fin dag der du er så

… hørs vi …

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg