On the Road … kanskje.

Hm, blir litt skuffet når jeg gang på gang oppdager at innlegget mitt uteblir fra siden blogg.no. Dette skjer ofte, sånn ukentlig. Sikkert noe jeg gjør feil, og jeg rapporterer det hver gang … skjer det noe? Næææ ☹️ Nå er det i grunnen lite viktig, for de som vil lese finner meg … og da har jeg nådd målet mitt.

Mål ja. Nå er det like før ei skikkelig lang lekse endelig er avsluttet.
Kl 10 stod jeg på statens vegvesen Tromsdalen. Alt på plass og klart for vurdering. Sensor presenterer oppgaven, ber meg gjøre klart og starte. Jeg er i gang. Registrere inn på skiva, kjøre bilen i front av henger, rygge bakover, koble til, sjekke tilkobling, lys, last, daglig kontroll før avreise … jepp, da drar vi. Ut på E8, travelt på veien så det tar litt tid å komme ut. Så er vi «On the Road». Ta til høyre i første kryss og finn et sted å snu 🤬 rygge! Ok, kødder det skikkelig til, kjører frem, puste med maven og … DER … hengeren bare siger på plass og jeg har snudd 🙏🏻 Halleluja. Så var det en tur til byen. Over Tromsøbrua, høyre i første kryss, vending i rundkjøringen og retur til kontrollstasjonen. Tilbakemelding … flott kjørt, god planlegging, noe knapp høyresving før brua på vei tilbake … dette kan du. Ble litt stum når kommentaren på ryggingen min uteble. Altså innafor og godkjent. Da er det bare å vente på beskjed fra Statsforvalteren, så hente «lappen med hele alfabetet» og melde meg på videreutdanning YSK (kurs som alle må ha for å kjøre veitransport) … gamla er snart på tur … ja eller … får nå se om jeg får jobb og DA er jeg på tur.

Tur … i dag. Blir det aller mest nødvendige. Vi er inne i en skikkelig drittvær periode, med litt sol innimellom. Trasig men sånn er det nå bare. Sensor og jeg var enige om at Alta – været er betraktelig bedre, og at vi er raske på foten når gudene byr oss muligheten til å nyte opphold. Da kryper folk ut av husene sine og det blir kø på turveiene 🥳

Vi tar en rolig og stille ettermiddag, samler krefter til en senere turer 🐾

 

 

Ha en riktig fin ettermiddag ♥️

… vi hørs … 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

https://youtu.be/WJBix2qQBs0

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg