Noen dager på Senja.

Henta gruppa i Tromsø på fredag morgen og satte kursen mot Hamn i Senja. Vi hadde to stopp på turen, Nordkjosbotn og Finnsnes. Ble innkvartert på … he he … rommet på baksiden. Utsikt direkte inn i steinura 😂 … ja etter sjøhus i Svolvær og 13 etasje i Narvik med mega utsikt … var dette litt “ned” 🤭 Neida, på ingen måte misfornøyd … (jo litt) … jeg er her og det har vært en drøm. Så denne helga passe helt perfekt akkurat her. Vi fikk tapas til middag i går, det var helt greit og kun det. Fiskesuppa var god og varm … det var bare litt tomt for fisk. Noen av tapasrettene skulle … burde vært varme. Om æ klage??? nopp, bare konstanterer fakta. 

En bitteliten rusletur før frokost (ca 3 min gange fra rommet mitt) for jeg bare måtte ta en liten spasertur.

Se den her 😍 dette gleder en sånn “halvfproff” seiler som meg. Har fiksa noen sånne ja …

I dag startet vi etter frokost, og dro til Ånderdalen Nasjonalpark. Dro til Tranøybotn camping der vi høflig og ordentlige spurte om bussen kunne stå parkert her. Å jada, selvfølgelig det er da bare å parkere her. 

Så labba vi i vei. Starten er grusvei, godt tilrettelagt for alle som trenger “hjul”. Det er fint å gå uten for mye opp og ned. Det er flere steder å stoppe for pauser underveis. Denne veien går ca 2 km innover. 

Etter dette er det sti, godt merket og fine stier å gå på. Overalt der det er fare for vått … ja så mye som det har regnet var det ca tørt overalt etter stien .. vel, det er lagt ut plank slik at det er mulig å komme over tørrskodd. 

Etter drøye 6 km kommer vi frem til en foss, det er et av alternativene her og vårt valg for dagen. Det går flere stier og en av disse går på oversiden av fossen vi rastet ved, og fører til ei hytte der det er mulig å overnatte en natt. Må vel finne ut at det der en gang tror jeg 🤔 

Vi brukte 3 timer på denne turen og jeg er veldig glad jeg ble med. Fikk også vite at Wikinger Reisen GmbH som arrangerer turen kaller akkurat denne turen som vi tok i dag “two shoe Tour” og det var fordi det er steder der det kun er plass til to sko ved siden av hverandre 😂

Kan se ut til at disse godeskoene snart er klar for de evige turstier. Tett som ei sil og sålen er som et silkepapir … nei få bare gjøre kort prosess å kjøpe nye … snart 😅

Etter en fin dag på tur gledet vi oss til middag … som ble en liten katastrofe. Maten var helt grei, smakfull men kald … så var det dette med at det var 14 av 20 som fikk mat … de andre måtte ventet 35 minutter før maten kom….. om jeg klager? JA! Det var en feil på kjøkkenet, så bryllupet i 2 etasjen hadde fått alle potetene og derfor måtte kjøkkenet lage nye til oss, kommer om 6- 7 minutter. I tillegg måtte vi spørre etter en “kompensasjon” for tabba, det mener nå jeg de skulle komme løpende med. Så når det ble enda 15-20 min forsinket kom de … etter at vi bad om det … med flere flasker vin. Det her syns jeg er riktig trasig, ubehagelig og rett og slett uproft.

 

 

Etter en sommer på tur kjenner jeg at det er veldig lenge til jeg skal spise laks eller kylling. Har fått det i alle mulige varianter i sommer … så nå er det takk for maten for min del 🤪

Fikk meg en nydelig solnedgang og har tuslet på rommet mitt. Har fått en overdose “gå” i dag, så når skal labbene få hvile litt. Så får jeg se hva morgendagen bringer. 

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

 

6 kommentarer
    1. ja der var det egentlig litt av hvert å klage på….. men men…. til slutt fikk dere vin som kompensasjon for den middagen – helt innafor!
      Gode sko må man ha på tur! Vakker solnedgang og ro i sjela 🙂

      1. Det er vanskelig når det blir “litt for mye sesongarbeidere” og norge er avhengig av det. Tenker at et sted som dette burde ha høye forventinger til ansatte … men så .. .det er vanskelig å får tak i det. Vet at presset er stor og betalingen er akkurat så det kommer folk. DET er synd. Bedriften er avhengig av disse flotte folka, men er ikke villig til å betale … ikke bra.
        Vel, det endte godt og naturen får ingen gjøre noen med … sol opp eller sol ned … ro i sjela.
        Ha en god kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg