NAV henger litt etter ja …

Herlig 💃🏻

 

Gråvær, nedbør, vind og når sola trenger seg vei gjennom skydekket blir det helt perfekt. Det er helt magisk flott langs fjæra nå. Bølger i forskjellige høyde og med forskjellig kraft slår mot land. Store steiner tar i mot og det blir en fest i fjæra. Jeg elsker vær og vind og i dag ligger han på ca 13 m/sek og opp mot 20 m/sek i kastene. Værdamer og menn har sluttet å fortelle om dårlig vær … nå blir det ufyselig eller spenstig vær, og det anmodes om å være inne. Det river godt i buksebeina, Kensi legger ørene bakover langs hodet, løfter snuten og speider inn i vinden. Hun er litt “sur” for at sneen er neste borte og det går strie strømmer med vann langs veien … trives best når hun kan base i snøen.

 

 

Etter formiddatgstuern vår krøyp jeg opp i sofaen, under teppet og koste meg en fornøyd lite frøken og kaffekoppen. Hun er så merkelig om dagen, det foregår en masse i denne lille pelsdotten. Hun veksler mellom en reflektert ung dame og en komplett idiot. Det er vel bare sånn det skal være med fjortis i hus. Stort sett er hun bare helt herlig og en liten hjerteknuser. Var en tur hos veterinær i dag for å få sjekket et lite utslett i buken og få rabies vaksinen. Alt gikk greit og hun er frisk og fin liten dame sa vet.  Skal bare følge med på utslette for det er trolig bare det at hun slikker litt mye der … så nå er det lurt å slutte Kensi eller så kommer skjermen frem … det blir bare ugreit tror jeg, så la oss droppe det … hi hi hi … 

 

 

 

Nyheter til besvær

Ble sittende å høre på en diskusjon angående bilparken vår. Vi skal i 2025 være “utslippsfri” eller nybilsalget skal være så kalt utslippsfri er målet. Fint, det høres veldig bra ut. Nå gjelder det selvfølgelig alle som skal skaffe seg ny bil … bortsett fra en og annen statlig “avdeling”. Jeg har trygdebil og den fikk jeg 2016. Billa mi har trillet 225 000 km og begynner å bli litt sliten. Det harker litt her og der og hun er både inkontinent, sliten i knær og hofter … og lider nok litt av me på en måte. Vil helst stå i garasjen og ha det mørkt og varmt. Stakars lille snupp … hun er nå trofast … Vel, jeg har som du sikkert forstår tenkt på at jeg må starte prosessen med å søke om ny bil. Det begynner med at jeg skal sende søknad selv, må ha skriv fra blant annet lege og ergoterapeut. Den første, lege får jeg om … en stund eller kanskje femten stunder for jeg har flyttet og må få ny fastlege. Ergoterapeut har jeg fått beskjed om at jeg kanskje får om tidligst 3 mnd. Tålmodighet er en dyd. Om det stopper med det? Trodde du det? Å nei, når søknaden først er klar til å sendes er saksbehandlingstiden ca 8 mnd, da kan jeg … dersom jeg får innvilget bil time til utprøving. Ok, så blir kjøretøyet bestilt og pr i dag er det kun fossilt brennstoff som er prisforhandlet i NAV systemet. Leveringstid på bil … tja … 6 -12 mnd … SÅ skal den bygges om og jeg kan kanskje få bil … før jeg mister førerkortet pga av alder. Halleluja. Det som er betenkelig er at jeg altså må ta i mot bil med fossilt drivstoff, det er gjort unntak for staten og deres bilpolitikk å bidra til miljøet. Som om jeg nå ønsker å bidra kan jeg bare la det være å få bilen gjennom NAV … bare kjøpe bil selv.

 

Jeg følger en kar på insta som legger ut dikt og tanker rundt livet, og noen ganger treffe de så veldig. Jeg kommer helt sikkert til å legge ut mer fra denne pennen og håper de kan være til glede for deg. Kjenner at dette er noe jeg ønsker for alle og enhver, for alle kan vi gjøre feil, trå feil, gå mot bedre viten eller så er det bare uvitenhet … da trenger jeg forståelse og en “trygg havn” å ankre i når stormen står på. 

 

 

Ha en fredelig kveld og god natt ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg