Miljøbevisst? hva gjør du?

Jeg lurer litt på hvor miljøbevisst er vi egentlig, i det daglige. Utfordring: hva gjøre du? og hva kan du gjøre for å bli end mer miljøbevisst? Dette var litt av det som romsterte i mitt hode på turen vår i dag. Først litt fra gårsdagens “maleri” utenfor stuevinduet mitt. 

Å det ble veeeeeledig bra i går. Orket var fraværende og jeg ble hjemme i går kveld. Det gikk nå helt greit det og. Ute på lufte tur med Kensi uten så mye som et lite glimt av grønt på himmelen, og da bestemte jeg meg for bli hjemme. Måtte følge litt med fra stuevinduet og der var hun … Aurora. Fra verandaen med mobilkamera er, jupp helt greit.

 

 

Har satt på litt brems i dag. Fikk oss en herlig tur på mårran, lille frøken fryd og jeg. Vi gikk vår daglige runde. Langs skiløypa som var kjørt opp og helt grei å gå. Ned til grillhytta der vi tok en stopp, videre ned til sjøen, så gikk vi langs fjæra hjem igjen.

 

 

Tankene vandrer på tur, det knirker i sneen og sola varmer så vidt på morningen. Ved sjøen er det litt kald vind, men det er allikevel utrolig godt å kjenne det biter litt i kinnene. Å være ute er noe av det beste jeg kan gjøre. Alle vondter blir litt mindre vondt, tankene får pile litt hit og dit … sammen med bikkja … og det er mitt … alt jeg ser foran meg av naturen er mitt, på en måte. Tenk hvor heldige vi er som kan bruke alt vi ser rundt oss, ca akkurat slik vi vil. Da er det viktig at det er med respekt vi bruker naturen, på en slik måte at det er umerkelig at vi har vært der. Ser fra tid til annen at noe har “mistet” elementer som tilhører i en søplebøtte langs min vei. Det gjør meg både trist og sint. Hvorfor skal jeg møte dette, når jeg er påpasselig med å ta med “alt mitt” dit det hører hjemme. Mottoet kunne med hell vært; forlat stedet slik du vil finne det. Så er de vi voksne som må ta ansvar, som på så mange områder, være forbildet og gi være barn denne lærdommen.

 

 

Har lest bloggen til Margrethe og finner både inspirasjon og steder som ser spennende ut. Du finner den her utifriluft og nå gleder meg til komme ut på tur igjen. Noe med dette å bare ha dagen foran, ta seg dit det er  best i øyeblikket, stoppe der det passer perfekt akkurat nå og nyte dagen. Gleder meg også til å komme meg til Lofoten i år, ja det er nå planen så får tiden vise hva det blir til. 

Dagen i dag er full av sol, må komme meg ut en tur til for “lille hjerte mitt” ser sørgmodig på meg og mot verandadøra. Kan være at hun vil ta med mor på tur. Da stikker vi 🥾🐾☀️

… ups … glemte neste selfie i dag … weeeeee … “utvidet” versjon, men et godt bilde på hvor jeg trives best 🥰

En deilig dag på tur

 

Ha en riktig fredelig og god lørdagskveld ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg