Måtte jo synge 🎤🎶

 

Før jobb i går ettermiddag tok Kensi og jeg en tur i snøen, og det er like fascinerende oppførsel på lille frøken fryd. Vinter og sol er vel noe av det herligste hun vet. 

 

 

Starten i går på jobb var litt tung, du vet … når du utmerket godt vet at snøen som har lavet ned ligger helt stille å bare venter på deg. Den følelsen, som en selvoppfyllende profeti … uten at det overrasker … Bussen var full av snø, og jeg har nå en gang bare  lange armer. Rekke helt opp var umulig. Her får jeg bare gjøre det beste jeg kan og håpe de bak holder seg “litt” langt bak når snøen begynner å føyke av taket.

Det var full buss i går, med forskjellige nasjonaliteter, men som hadde det til felles at de var engelsk talende. Det er så bra, for da klarer jeg også å følge sånn passe med. Nå har jeg hørt en og annen guide, så det er bare variasjoner over et kjent tema, men hyggelig å “være med” på en måte, og stadig dukker det opp nye ting 

 

Humøret … og optimismen var på topp … Guiden er et råskinn på motivasjon så her så alle frem til at nordlys, ja DET skulle vi altså se! Hvilke kontakter han har er jeg usikker på … for det snødde så tett at det minnet mer om en vegg i møte med oss. Nuvel, planen var en tur til et svært så hyggelig sted på Kvaløya de vi har vært før, med hell. Denne gangen var det lite håp om hell, og jeg så negativt på muligheten for at dette skulle gå veien … he he he … brum brum. En kort lite rådslagning mellom guiden og meg, vi drar til Sommerøya, der er det nå i alle fall lettere å finne et sted for bål, mat og kakao. Så gjort. Vi dro til Sommerøya, og når vi var fremme gikk guiden ut …. snudde brått i døra og hoiet alle UT!!! Det er nordlys!

 

 

Om det hadde vært mulig hadde folka laget dobbel bredde på den døra, og siden jeg bare har dør foran … ble det kaotisk. Nå viste det seg at vi hadde veldig god tid, for Frk Aurora hadde tenkt å underholde oss til langt på kvelden.

 

 

Alle på plass i bussen … men guiden måtte bare ta ett bilde til 😁

Vi måtte faktisk bryte opp og sette kursen hjem før henne. Det var helt enstemmig mer en nok vakker natur og himmel for i dag. De var så fornøyd at nå var det på tide å si takk.

For noen ble møte med denne karen “det lille ekstra” så når guiden sprute “what more do you want?” og svaret var moos … måtte jeg si stopp. Nå er jeg helt enig i at det er nok norsk natur og villskap 😅

 

 

Guiden vår hadde et par ganger i løpet av kvelden fortalt at han hadde lyst å feire sin bursdag under nordlyset og at det var bare timer igjen til hans bursdag. SÅ, når vi var på tur hjem, og klokka rundet 23.59 -> 00.00 stoppet jeg bussen og bad passasjerene hjelpe meg, allsang; HAPPY BIRTHDAY TO YOU … Dette var noe av det kuleste han hadde fått i bursdagsgave fortalte han. En kveld og natt vi kommer til å legge på en spesiell plass i minneboka. 

 

 

Det er dette som gjør denne jobben så herlig, jepp 👍🏻 det ble nok en fin dag på kontoret. 

Jeg fyker straks ut på nye eventyr med Stein Sørensen Persontransport og Northen Norway Travel og synger høyt, falskt og lykkelig for meg selv (når jeg er alene i bussen) En bussjåfør, en bussjåfør, det er meg det, med godt humør … trallalllala 🚍

 

Ha en vidunderlig mandag ❤️ 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg