Litt freskt … liten til full storm, freskt ja

Vær til verbalt besvær

Ok, her snakker vi holde forventingene nede. I et innlegg i Nordlys i dag forteller vakthavende meteorolog at det er ventet mye vær i Troms, det blir vind som kan “gjøre ugang” og heftige bølger. Hun anbefaler å holde seg unna sjøen og holde seg inne om mulig. Ja da blir det fresk er jeg redd … 💨 ☔️ 🌊

Jeg har tatt farevarsel, som forøvrig sier at uværet kan også merkes inne i Tromsø … festlig, inne som i stua? Må vurdere å stroppe sofaen da kanskje … å ja … det er uvær, “freskt” på kysten og det kan merkes inne i Tromsø sentrum, ja da forstår jeg 😂 Gøyalt å misforstå av og til 😋

Det som er trasig og umulig å missforstå er at Sørkjosen hadde varmerekort i Norge med 12,1 grad i dag morges. Det er så veldig feil med avløp og kummer som er tette av vann, skiføre er milevis unna og utsiktene til vinter er minst like langt vekk. Det er vondt å tenke på at dette skjer, og vil det vedvarer. Er vi kommet dit at utviklingen er ustoppelig. Hvor egoistisk skal vi være? Det er da vi som har ansvar for våre barn fremtid. Så blir jeg samtidig sittende å føle at mitt bidrag nytter svært lite, og med det som skjer i økonomien i verden er det også vanskelig å gå fult inn for å være miljøvennlig. Når de som forsker og finner ut av alt som skjer, er så uenige om hva som er best og hva vi må gjøre for å bidra, lurer jeg på hvordan jeg skal være en god representant for “det rette”. Hvorfor er miljøvern så vanskelig, dyrt og komplisert …  hvorfor opplever jeg at det er så vanskelig å forstå at vi faktisk MÅ ta ansvar nå … ?

Må ha litt om bølla og 🐾

Fra det ene til det andre og været er med  🐾 Tenkte med skrekk og gru på dagens trening med hund i ettermiddag. Vi trener på en fotballbane og den var glatt sist vi var der. Så skøyte bane er vel i beste fall det vi blir møtt av. Joda, har brodder, men å gå med brodder når vi skal trene og det kaoset som av og til oppstår er helt utelukket å bruke brodder der. Bruker de når vi går tur, og da er vi stort sett alene og jeg har noe mer kontroll på henne. Heldigvis ble treningen flyttet så vi skal være under tak, og helt sikkert uten brodder.

 

Bank og selvbetjening 😤 

Jeg blir altså så oppgitt og frustrert av og til på denne vår nye elektroniske verden. Det går helt greit å finne frem og logg inn her og logg inn der. Greia er bare det at den h..🤬 kodebrikken, som jeg MÅ ha når jeg har byttet tlf. Må selvfølgelig logge inn på banke for å endre mobil ententen og så langt er alt greit. Nå er det bare det at bankId på mobil er “død” og jeg blir selvfølgelig nektet adgang. Brikken? nja … i en eller annen eske … som står i en bod … blant 23 andre esker med noe viktig i …  Ja, da er det å ringe banken. Nei du må ha den brikken. Ok, så må de sendes, ja og det tar ca en uke. Så mine kjære bankforbindelser … vet dere venter på penger … og de kommer … vente litt bare 🥴

 

Snart klar for Telenor Arena … 🎶🎤🎸

Gleder meg vidt til tur etter påske. Var i Harstad i fjor høst på festival og hørte Puls of Pink Floyd, som var over all forventning. I april, rett etter påske går turen til Oslo for å høre Roger Walters, stemmen i Pink Floyd. Det blir altså så gøy. Blir en “snartur” til storbyen, med ankomst på tirsdag formiddag, konsert på kvelden og hjem dagen etter.

I starten av mai blir det tur til Stockholm for å være med på konsert igjen, Axel Rudi Pell som etter min mening er noe av beste jeg har hørt på gitar. Han har med seg bandet sitt og stemmen i gruppa er også noe av det bedre. Det blir gøy. Det største i år på konsert / festivalfronten er Tons Of Rock. VIP billetter denne gangen. Blir så utrolig sliten av å stå så mye og så lenge, det varer i 3 dager og har enormt mye som må lyttes til, så sitte godt er et must. Lærte det så ettertrykkelig i fjor. Det er kommet ut en god del av artistene og det lover bra. Venter fortsatt på et par hoved attraksjoner og håper det dukker opp snart … men Ghost, Nightwich, Kvelertak, Hammerfall … jo det her blir spennende 🤘🏼Nå er det bare igjen å få tak i billetter til campen så er alt på plass.

WEEEEEEE som jeg gleder meg 💃🏻

 

Deilig middag i dag og jeg er lite glad i matbilder ettersom bloggen min er langt fra mat blogg … men dette må jeg altså bare skryte litt av … Skreien er kommet og da ble det fiskemiddag …. nammmmme Nå er det ganske snart full fart på trening. Ha en riktig fin kveld og kos deg der du er 🤗

… vi hørs …

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg