Har du tenkt på …

at når du «hiver» deg ut i veien rett foran meg, har jeg ca 50 passasjerer i mitt kjøretøy. Jeg veier ca 16-18 tonn, har en smule lenger bremselengde en deg … bruker både lengre tid og mer drivstoff for å komme opp i fart. Jeg er en sjåfør som ønsker å kjøre økonomisk, og slik at passasjerene skal oppleve trygghet og komfort på turen. Med DIN kjøremåte blir det vanskelig for meg. Harde oppbremsinger er ubehagelig, igangsettinger er uøkonomisk … for meg er min kjørestil å senke farten, overholde min plikter og sakte passere, helst uten stopp. Behag og økonomi hånd i hånd.

… at en lastebil kan veie kan veie 15-20 tonn.
… at et vogntog (lastebil med tilhenger) kan totalt veie 50 tonn og noen, mye mer.
OG at disse har samme problem som meg. Bremselengden er lengre, ulempene du kan påføre oss er helt umerkelig for deg … men dette er hverdagen for oss litt tunge og store.
Du skal jo bare … skynder deg ut i krysset … øker såvidt farten og for så å redusere farten for å svinge av på neste avkjøring.

… at noen bilister «ser» oss, avstår fra «retten» sin og slipper oss foran for å unngå lage problematiske situasjoner, og heldigvis er det flertallet 🙏🏻

… at jeg stortrives i jobbe min og har det knallfint på veien sammen deg når vi samarbeider 🚍

Tusen takk for hjelpen 🌹

Ha en problemfri dag ❤️

… vi hørs …

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg