h..đŸ€Ź krigstyper i overskriftene …

Seeeee sĂ„ fine vi er 😍

 

Luuuuuurt av overskrift ..

OG den gjĂžr akkurat det den er tenkt 
 jeg blir nysgjerrig. Katastrofen er total 
 hyyyyl 
 Jeg fĂ„r umiddelbart inntrykk av at nĂ„ har det altsĂ„ skjedd en megaskandale og programmet blir stoppet. Hva i alle dager kan ha skjedd??? Dette er et program jeg syns er ok Ă„ se pĂ„ og en av fĂ„ “serier” typ reality jeg fĂžlger med pĂ„. SĂ„ ja, jeg syns dette var urovekkende. “Derfor forsvinner Kompani Lauritzen fra skjermen” stod det. Hele greia er at programmet flyttes fra lĂžrdag 25 mars til sĂžndag 26 mars pĂ„ grunn av en hĂ„ndball kamp. Nei nĂ„ gĂ„r altsĂ„ verden under 
 i alle fall for en stund. Å jeg ble altsĂ„ lurt igjen. Det var da som bare pokker 
 heldigvis blir programmet vĂŠrende, og jeg kan fĂ„ kose meg med de to herlige programlederne og gjengene de har med seg 
 puuuuuhhh 
 da slipper jeg ringe “hodelegen” min đŸ„Ž

 

Nyhetene i dag

Det som er urovekkende og fÄr mindre typer, er saken som foregÄr Israel. Folket protesterer mot forslaget om en rettsreform som gir politikere stÞrre makt over dommerne. Den planlagte rettsrefomen mÞter massiv motstand i det Israleske folket. Den stÞrste fagforeningen har tatt ut medlemmer til generalstreik og Israleske ambassader over hele verden streiker mot forslaget.

Jeg har for en tid tilbake besĂžkt denne fagforeningen, i min tid som fagforeningspamp, og fikk et godt innblikk den urettferdighet som foregĂ„r i Israel/Palestina. NĂ„ har forholdene blitt langt fra bedre for det Palestinske folket, og en slik rettsreform vil trolig svekke forholdet enda mer. Israel/Palestina konflikten vil lide under reformen, og det er med gleder jeg ser at ogsĂ„ det Israelske folket forstĂ„r den urett og overgrep som vil komme til Ă„ vedvare og Ăžke dersom reformen blir et faktum. Om Palestina en gang blir fri, og fĂ„r leve fritt i sitt eget land synes Ă„ vĂŠre langt unna, det betyr at vi mĂ„ bry oss, stĂ„ opp for folket og stĂžtte kampen. Det vil nytte nĂ„r mange gĂ„r sammen 🇯🇮

 

Jobben er en fornĂžyelse

En lett og ganske kort dag pÄ jobben i dag. Eleven og jeg var skjÞnt enige om at det var helt pÄ sin plass med den fantastiske helgen vi har bak oss, og at finvÊret blir en stund til. Jeg mÄtte le litt nÄr elvene omtalte vÊret som: SÄ fint at det nesten gjÞr vondt. Ja da er det fint altsÄ, det er hevet over enhver tvil.

 

En pĂ„ to og en pĂ„ fire 
 bein. 

Etter jobb i dag tok Kensi og jeg en tur til en av “standard” turene vĂ„re. Litt sent, men ute til lunsj er helt pĂ„ sin plass. NĂ„ var det riktig sĂ„ trasig Ă„ gĂ„ opp til NattmĂ„lsfjellet sist jeg gikk dit, fordi det var ca 10 cm nysnĂž i sporene og derfor tungt. I dag var det strĂ„lende, hard i sporet og brei fin sti 
 et stykke ja. For opp mot toppen fant menneskene med truger ut at det er da mye festligere Ă„ gĂ„ i nysnĂžen. Jo takk, det betyr at jeg synker ned i de deilige fonnene som kler hele fjellsiden. 

Slit 
 men vi kom opp, og fikk lunsj. Jeg merket pĂ„ turen opp at det bare snakk om tid fĂžr denne turen ogsĂ„ mĂ„ fĂ„ vĂŠre i fred en stund. Det er hul lyd nĂ„r jeg gĂ„r over skare-omrĂ„dene, og bare noen godvĂŠrsdager nĂ„ sĂ„ trĂ„kker jeg gjennom. Lurer pĂ„ om jeg bare MÅ kjĂžpe meg truger đŸ€” Jeg har tidligere omtalt denne turen, sĂ„ i dag blir det bilder 
 bare. Her kan du fĂ„ noen fakta om turen. Nb! det er pĂ„ tross av skare, mer truge en gode sko fĂžre pĂ„ denne turen. 

 

Mandagen er blitt ettermiddag eller mer tidlig kveld. Vi 
 eh 
 dyret er klar for litt mat og en tur ut igjen snart.

Ha en deilig mandag kveld ❀ 


 vi hþrs 


 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg