Gode sko på nye veier 🥾🐾

MANDAG

… eller det er i grunnen gamle tomter. Jeg er født i Tromsø, men flyttet fra byen så tidlig at jeg kun husker å ha vært på besøk her. Har mesteparten av mor og fars slekta i Troms og omegn, og jeg tror det skal bli godt å være litt nærmere. Ny jobb med oppstart på torsdag, skal på div kurs med “bølla” min, for nå skal vi får orden både på hund og mennesket … om det er mulig. Er lite bekymret for hunden … noe helt annet er dette mennesket som skal ledsage henne 😲

En litt sånn dag. Tidlig oppe, ut med hund … en riktig så trivelig tur, hjem til frokost, og sjekke e-post. Et par reklame poster, Naf har sendt tilbud som jeg glatt slettet, garnius gikk samme vei og lønnsslippen fra Nordlys … den siste, den fikk bli en stund til. Blir spennende å se hva som skjer på den nye jobben, og hvor fort jeg kommer i gang der. Det blir en helt annen hverdag med bil i byen, og jeg ser frem til det. Skal starte med manuell bil så får vi se hva som skjer etterhvert. I første omgang er det jobb frem mot sommeren så få vi se hva grunnlaget sier og om det blir lengre. Gleder meg til å komme i gang … hvor? Tromsø Trafikkskolesenter as; http://tsenter.no

… MEN … mandag skulle være siste innspurt på “pakke ut” oppgaven min. Syns jeg har vært ekstremt strukturert og effektiv denne gangen. Ta med eske opp, pakke ut og sette på plass. Må bare innrømme at det er ganske lurt å planlegge litt og følge planen … tenk at jeg skulle finne ut av det … bedre sent en aldri har jeg hørt 😇😂

Kensi har forstått at mennesket hennes flakser frem og tilbake gjennom utgangsdøra, så  har hun resignert litt og blir litt mindre glad for hver gang jeg kommer “hjem” 🥴 På formiddagen tok jeg meg en liten matpause og kikket ut vinduet … kjente jeg er svær glad for garasje og null interesse for snøfreser og snøskuffe … det sner litt sånn “sakte”. Det blir en vegg der ute med svært dårlig sikt, så lang kjøretur er også et uaktuelt tema i dag.

Jeg er litt fascinert av “dårlig-sikt-vær”. Har du tenkt på hvor mange muligheter som ligger der ute, litt gjemt i “tåka”? Mange ser det gråe, triste dårlige været, og joda jeg ser den. Det jeg vet er at bak “veggen” er det alltid en mulighet. Muligheter er det som driver meg fremover, finne gode løsninger på det som for meg oppleves som problemer. Ja, for av og til kommer livet i veien og det oppleves som problem. Bli litt lei av at alt skal være “utfordringer” og på en måte forenkles til “ikke-no”. Det er lov å ha det vanskelig og ha et problem, for meg blir det å finne grunnen til og hva kan jeg gjøre med det. Om det er vanskelig å løse, og forblir et problem er det også helt greit. Da er det bare å minimere på best mulig måte og lære seg å leve med. Tror jeg har tatt opp dette tremaet en haug ganger og kjenner at det er nødvendig for meg å minne meg på at jeg har lov å “feile” og komme tilbake. Så skal jeg innrømme at det ble litt igjen av utpakking … godt å ha litt å gjøre i morgen også … arbeidsfordeling er jeg god på 🙏🏻

TIRSDAG

Jeg fant ut at det var på tide med en “hviledag” og derfor endte tirsdag med at jeg har gjort alt annet en å bli ferdig med utpakkingen. Det blir i morgen … tror jeg.

I kveld skal vi på valpekurs i Tromsdalen. Det blir godt å få litt hjelp med noe situasjoner jeg kjenner at jeg duger dårlig på. Jeg må få noe redskap for å lede henne til å bli en god venn som hører litt oftere når hun får beskjeder. Hun er ekstremt lærevillig og blir av og til overivrig. Hvordan skal jeg takle det? og hvordan skal jeg vise henne “rett” vei gjennom livet. Blir storkos å jobbe med henne.

FF … fast forward -> vi har vært på valpekurs, å fikk mye skryt. Jobben som er gjort frem til nå er bra og det er bare å fortsette med mer av denne treningen. Det vi helt klart kan bli bedre på er møte med andre, både det å se andre og passere hunder. Jeg var helt sikker på at “bølla” var utslitt og trøtt etter denne økta …. men neida … vel hjemme, etter kveldsmaten tok hun fullstendig av. Som overtrøtte unger når det blir riktig så ufyselige og nekter å høre. Men i jøsses for ei herlig lite snuppe … blir nok trøtt etterhvert 🥴🙏🏻

Nå skal beina høyt og pulsen ned … en riktig fin dag er blitt kveld 🕊

God natt fra Tromsø ❤️

… vi hørs …

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg