Gode sko đŸ„Ÿ planlegger tur

NĂ„r jeg flyttet til Alta bestemte jeg meg for at 10 pĂ„ topp er en fin mĂ„te Ă„ komme meg ut pĂ„ tur. Jeg manglet litt motivasjon for Ă„ gĂ„ alene, men tenkte jeg bare mĂ„tte holde formen ved like. Ny i Alta var jeg helt ukjent i terrenget og uvitende om hvor de “fine” turene gĂ„r. Da var bedriftshelsetjenestens tur guide svĂŠrt god Ă„ stĂžtte meg til. Er du ukjent med dette opplegget, kan jeg kort fortelle at det er varierende vanskelighetsgrad og lengder pĂ„ turene. Det stĂ„r godt forklart hvor turen starter, stigning, hvem den “passer” for og ca tidsforbruk. Slik jeg har opplevd er det lett Ă„ fĂžlge turnere og som oftest stemmer informasjon om turforlĂžpet.

 

 

NĂ„ er det bare Ă„ vente til forholdene for fottur, uten truger og ski, er pĂ„ plass 
 for jeg er jeg klar. Jeg har faktisk gĂ„tt et par av turene her i TromsĂžs 10 pĂ„ topp. Gikk de i fjor hĂžst og gleder meg til Ă„ vandre videre. Det er litt tidlig for Ă„rets plan for 10 toppene, sĂ„ jeg kikket litt pĂ„ en tidligere plan. Det ser spennende og variert ut sĂ„ jeg tror dette blir gĂžy. Gleder meg til Ă„ labbe i vei med Kensi og venner pĂ„ tur. 

 

Ombygging av sko

Jeg har et problem med sko, eller knytingen pÄ skoa. Det glir opp og skoa lÞsner 
 og DET kan Þdelegge turen. NÄ har jeg fÄtt ordnet pÄ skoene og fÄtt Boa snÞring pÄ. Det gjenstÄr Ä teste 
 som kommer jo det helt naturlig 
 har da hund og mÄ ut 
 jippi.

 

 

Ser ut til at skoa har vĂŠrt med pĂ„ litt av hvert 
 sĂ„ er det GODE SKO det er snakk om. Jeg undersĂžkte om det er mulig Ă„ fĂ„ slik ordning pĂ„ “private” sko. De som er pĂ„ bilde, er sko levert av nav hjelpemiddel. Jeg har fĂ„tt vedtak om hjelp til skotĂžy og sĂ„ler for Ă„ kunne labbe tur. Joda, null problem de skulle fikse private sko, sĂ„ kunne jeg fĂ„ lov Ă„ betale det 
 2600 kr 
 ehhh 
 neppe. Da kjĂžper jeg lange lisser og knyter rundt, det har fungert ganske greit og fryktelig mye billigere. Makan, til pris pĂ„ brukbare lisser pĂ„ skoa. SĂ„ har jeg lyst Ă„ forsĂžke et lite stunt, sende sĂžknad til NAV om ombygging av sko 
 for, dersom jeg trenger noe i huset vil det oftest vĂŠre mulig Ă„ bygge om 
 sĂ„ hvorfor skulle skoene vĂŠre et problem? FĂ„r sikkert bare beskjed om at jeg fĂ„r to par sko i Ă„ret og fĂ„r klare meg med det. Det er bare det at Salamon tursko er sĂ„ veldig perfekt pĂ„ mine bein. Hm 
 det mĂ„ da vĂŠre mulig 


 

I morgen blir en “milepel” i livet mitt 
 hi hi 


Jeg fĂ„r billa min tilbake. NĂ„ er hun hel og nylakkert pĂ„ skyvedĂžra bak. Og velstanden nĂ„r ingen grenser for meg denne uka, for jeg fĂ„r nytt batteri i hjulbeinten min ogsĂ„(rullestolen). SpĂžrs om det er mulig Ă„ toppe denne velstanden đŸ„Ž

Kvelden skal tilbringes foran televisjonsapparatet i fine farger, for jeg skal fĂ„ med meg Debatten pĂ„ NRK 1 i dag. Lurer litt pĂ„ hvordan stats- og olje og energiministeren har Ă„ si. Har de en plan for “samtalene” som de Ăžnsker Ă„ ha med det samiske folket, og har de forstĂ„tt at samtale er litt sent. Det er handling som skal til nĂ„ kan det se ut til. Hva vil dette gjĂžre med troverdigheten og tilliten til vĂ„rt styre og stell? Kjenner at jeg er veldig usikker pĂ„ hva jeg syns om StĂžre & co og tilliten min er ganske tynnslitt. De gjĂžr mye rart 
 

 

Ha en riktig fin kveld og god natt ❀  


 vi hþrs 
 

 

NĂ„ hĂ„per jeg vi snart kan ta del i aktivteten til Unni Wilhelmsen og Henning Kvitnes “Ut Ă„ vekke sola” â›…ïžđŸ‘đŸ»

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg