Fuck art and my MS.

 

Jotakk den kjente jeg igjen på en måte. Art er vel litt utenfor min gate  … ja eller det utenfor? Jeg har en litt ut over normal interesse for foto og det kan vel karakteriseres som kunst. Så var det del to av navnet på utstiling som først og fremst gjorde meg nysgjerrig. Vi har jo alle hørt suksesshistorien til vår finansminister og heldige han. Nå er jeg langt fra på hans nivå, og mange med meg. Jeg lurer litt på om han fikk den voldsomme nedturen noe opplever med en alvorlig diagnose. Har han opplevd dette med å være i kjellern? Jeg bestemte meg for at denne utstiling måtte jeg innom. Et menneske som har vært i full fart i kunst og kultur, som fikk diagnosen litt uten at det stor mediebildet ble involvert. Det er på en måte befriende å vite at vi er mange i Norge, ca 13 000 mennesker som har diagnosen som vi lever med daglig. Vi får dagen til å virke, helt uten at vi er på skjermen og syns. Jeg kjente både på glede og sorg når jeg så bildene og har fått lov av kunsteren å vise bildene her. Det er noe tungt og på samme tid forløsende å se andres reaksjon på følelser som er gjenkjennelig. Har du aldri tenkt at verden kan være et bedre sted for andre uten meg? … eller mer … nå er det nok. Det er så fantastisk at inkontinens og hemorider kan omtales som om det var en vanlig middagsrett, men psykisk uhelse er fortsatt vanskelig å snakke om. Jøss, har du sånne tanker? men det er da bare å se på de positive tingene, du er da så sterk … JA, jeg er kanskje det, og enda har det vært tider da jeg faktisk hadde det helt bånn. Skulle ønske jeg kunne uttrykke det på en sånn måte som denne kunstneren får lov å gjøre det og komme fra det uten å bli sett “rart” på. Er utrolig glad for at jeg fant denne kunstneren og håper det kommer masse mer fra den kanten. Her finner du mer om Erik Smith-Meyer om du ble nysgjerrig på han.

Noen av bilene hans.

FALLET

 

 

PRINSEN 

 

En annen ting jeg har tenkt litt på i denne sammenheng er det med å bry seg. Jeg er ekspert på å si; joda det går bra. Jeg er litt usikrer på om du er klar for å få det ærlige svaret. Hvordan har du det? Jeg har det dritt! det er vel svaret som er minst forventet. Det kan jeg med ærlighet si at om jeg spør deg noen gang: Hvordan har du det, så er jeg også klar for å få et svar. Jeg er også et menneske som tør spørre og vet at det kan være forløsende for deg, noen bryr seg. Jeg er helsearbeider, sosionom og skal fordi jeg har en “profesjon” varsle om jeg ser at det foregår urett i “mitt fagfelt”. Nå tenker jeg at oppfordring må være at vi bruker profesjon medmenneske til å bry oss om andre. Det er noe jeg er usikker på hvordan jeg skal “takle” og da er det vel greit å si det. Så kan vi heller finnet hvordan problemet kan løses med andre ressurser.

Takk til kunstneren som gav meg en dytt i rett retning. Jeg lover med dette å bli bedre på å bry meg om 🕊 Det er galematias å tro at jeg kan “redde” hele verden, det jeg kan er å bry meg om hele når jeg opplever at det er behov for meg. Ja, det er en god plan tenker jeg.

 

Dyret (Kensi mi) må ut en tur, så er kvelden her.

Han en fortsatt fin kveld og god natt ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

 

2 kommentarer
    1. Første gangen jeg er innom her, denne visste jeg ikke om. Men for noen nydelige naturbilder du byr på. Det er ikke noe som er så deilig som å komme seg ut i naturen i flott vær og “gode sko”.

      1. Hei og hjertelig velkommen. Så hyggelig at du liker bloggen, og håper jeg kan følge opp med mer. Naturen er min “medisin” og jeg vender alltid tilbake til den når jeg trenger et “friminutt” fra hverdagen.
        Ha en riktig fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg