Etter forholdene … bra?

Nytt sted, nye muligheter, så er spørsmålet … hva vil jeg?
Labber rundt på egen hånd, har den fineste fyren som kan tenkes «noen mil» unna, ei skjønn lita frøken som følger meg uansett hvor jeg går, tryggheten med familien, både i Tromsø og rundt om. Jeg har fått tilbringe tid med masse flotte mennesker, ledd, gode samtaler, gjort spennende, skumle, rare og utfordrende ting … hva nå? Å bli 60 er både godt og skummelt. Kroppen har seget sammen til et nivå jeg tror er normalt for alderen. Aksepterer dette «forfallet», er blitt trygg på meg selv, vet at det er bare en ting å gjøre når det stormer – knyt fast hua (lue om du lurte på hva hua er) 


I dag på jobb, kjørte jeg til Nordkapp med tre voksne par som kom med Hurtigruta og jeg kjente litt på dette med … savn … tror jeg det er. Være to, støtte seg litt på hverandre, felleskapet … jo, jeg skulle veldig gjerne være der. Hjemme, et samlingspunkt, borgen mot omverdenen …
Jeg har fundert litt på en uttalelse i ELSEs siste program der damen sa; 

«Det handler om å tørre å la seg elske»

Jeg tror også at det kan handle om å tørre å snakke åpent om følelser. Tørre å være ærlig, trygg på å bli møtt i sine følelser, OG få lov å møte andre i følelser. Om jeg har det bra? Jo takk som spør, det går etter forholdene bra.


… he he …Ja og da er spørsmålet; hva er bra og kan det bli bedre … nei nå skal jeg holde opp 😁 Jeg er i Honningsvåg på sommerjobb, skal tilbake til Tromsø etter endt oppdrag, tilbake til en eller annen form for sjåfør. Planene er å returnere og fortsette der jeg var, om det er bruk for meg. Vet at vinter er en hektisk sesong, så det ordner seg. 

 

Gjestene som var på Nordkapp i dag var strålende fornøyd med turen, og passasjeren som fort ble bilsyk, takket både opp og i mente. Han hadde hatt en strålende tur … å jeg blir så glad når jeg får sånne kommentarer. Desidert det beste «tipset» jeg kan få. Glade mennesker som kanskje husker hun pratesyke sjåføren … som kjørte så pent at ingen måtte ha pose 😇

DETTE er grunnen til at jeg trives bak rattet, med folk på tur.

 

Apropos tur … kan se ut som det er ei lita som vil ut en tur … NÅ!

 


Ha en fredelig og god kveld ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

2 kommentarer
    1. Er så hærlig å lese dine skildringer om livet ditt ❤Flott å følge deg på turene dine ❤🐕Masse lykke til i din sommerjobb Du er jammen tøff Irene.

      1. Tusen takk gode du 🙏🏻 Godt mine snodige påfunn og skriblerier kan glede … og kanskje inspirere 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg