En milepel … nå er det vi over 60 som gjelder 💃🏻

En veldig uventet start på dagen. I det jeg kom inn i spisesalen runget det “Happy birthday …” og jeg knakk sammen, det her ble for mye for ei gammel dame 🫠

Jeg fikk tilbud om vin til maten i går, og takket pent nei til det. Lovet at vi kunne ta det til søndagsmiddagen, så feiere vi bursdagen min litt. Det ble pakke, kake med lys og kaffe … før frokost, for en start. 

 

 

Dagen er fri i dag og jeg var litt usikker på hva jeg skulle finne på. To valg, gå en tur – Sukkertoppen som er opp og kun det … ja selvfølgelig går de ned på returen 😅  Eller skulle jeg leie sykkel og fyke av sted på tur. Det ble siste valget, sammen med guiden Christina. Det er moro å tråkke i vei mot Gryllefjord, på veien jeg ofte passerer og møter syklister. Interessant. 

Første stopp ble bare noen minutter unna Hamn, for med sykkel er det tid til å se … og der satt det en ørn som ble passet på av ei kråke … i tilfelle ørna skulle lette for å finne mat. 

 

 

Videre var tunnellen en ny sak, som syklist. Nå var det særdeles lite trafikk, så dette var null problem. 

 

 

Å sykle inn i Gryllefjord akkurat i dag var også morsomt. Aldri har jeg sett så lite biler her. Det er helt klart høst og ferien er slutt. 

Gryllefjord har 325 innbyggere. Av og til er folketallet minst det dobbelte bare på grunn av køen av turister som skal med ferga. Vi tok turen helt ut til veis ende, med nydelig utsikt, og et aktivt liv i blomsten ved benken. Den lille travle bien var gul over hele seg … skjønne skapningen. 

 

 

Vi fant en restaurant, Skreien Spiseri er et nydelig samlingspunkt like ved fergeleiet. Det ligger i paralellgata, ovenfor fergeleiet og første gang jeg har vært her. Utrolig hyggelige folk og knallgod mat.

 

 

Det ble Fish & chip til lunsj på Skreien Spiseri, og det anbefales å ta turen innom om du har tid og er i Gryllefjord. Detter er “barneporsjon” og akkurat passe midt på dagen. 

 

 

På sykkel blir det tid til å kikke, stoppe og knipse litt bilder. Gryllefjord er full av store og små finurligheter … og de måtte med 😀 som feks veiviser til et sted 🥴

 

 

Jeg har alltid ønske meg en hytte som ligger litt utenfor allfarvei. Sånn at det går an å være … helt alene. Nå har jeg hørt at denne kommer ut for salg snart … skal nå gå på visning i alle fall 🫢

 

 

 

Før vi dro tilbake til hotellet stoppet vi innom det gamle nikkelverket og tok oss en pause ved sjøen. En riktig fin tur, i herlig selskap. 

 

 

Middag i kveld ble et festmåltid akkurt passe for denne damen. Lamme skank, grønnsaker, potetmos, et glass med rødt og brownie med is. Hyggelig prat med en herlig gjeng, det er lett å kose seg sammen med disse folka. 

 

 

 

En fin dag for en nybakt 60 åring 🥰

Nå e det god natt og sov godt ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

4 kommentarer
      1. Tusen takk, ja det ble akkurat en sånn dag jeg ønsket meg 🫶🏻
        Ha en strålende dag der du er 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg