En helig språk petimeter.

I dag så jeg på Eides språksjåv, og jeg digger det. Petimeter definisjon hos Eide = opptatt av noe smått, noe nedlatende.  I dag var det en sjefs petimeter på besøk, Jan H Landro som hadde mange gode eksempler på misbruk og feil bruk av ord. Å det er så kult å høre flere som har det som meg. Jeg fungerer av og til på ordbruk og setningsoppbygning … og det sier jeg som er ekspert på bruk av dårlig språk og kan alt om stavefeil …he he …

Det har skjedd en ulykke og manen på radioen sier: Kjør forsiktig, ulykken kommer brått på. NÅR har en ulykke kommet mot deg?

Knivstilling et sted, la oss si Oslo: mannen er knivstukket i Oslo, og er kjørt til sykehus. Jaha .. hvor på kroppen er Oslo?

Så har jeg svært vanskelig for å følge med når personen aldri tørr holde kjeft, men hele tide fyller setningen med æææææh øøøhhhhh. Har du ingenting fornuftig å si: hold kjeft. En pause kan understreke eller forsterke poenget ditt.

Nesten like trasig er det å høre ordet Kvalitetstid. Hva er nå det? Hvem og hvordan måle kvaliteten på tiden? 

Ja, det var dagens utpust 🫨

 

Fant et knallstilig veggmaleri på tur til treningen i går … he he. … 👍🏻

 

 

Og ved den ene inngangen på Jekta står det en ensom “busk” å venter på bedre tider. Ja, det er faktisk bare snaue 2,5 mnd til jul … 🎄

 

 

I går kveld var Kensi og jeg på trening igjen. Og vi var svært heldige, for vi fikk en til en trening når det bare var vi som hadde mulighet til å komme. Jeg fikk masse gode råd og tips om hvordan komme i kontakt, raskere kontakt med Kenis når hun “faller” ut. Nå er det masse trening som skal til, med gode verktøy for å komme videre mot målet. Tusen takk for hjelp og råd instruktøren vår, Lill-Hedvik Greaker

Kensi og jeg skal på utstilling i oktober og håper vi så godt forberedt at vi får til en god visning. Hun er fortsatt “bare” en valp, en real moroklump som fort kan finne ut at det vi driver med er kjedelig. Jeg må lære meg å stoppe øvelsene i tide og før hun blir lei. Gi oss på topp.

 

 

Vi har hatt oss noen småturer nå, vært innbyr til de nære turene for tiden. Se på de fantastisk vakre fargene vi har rundt oss nå, det er  Springe fort en tur, hjem å legge klærne på varmekabler på gang gulvet … Kenis med en ekstremt praktisk regnfrakk … mor med mindre god regnjakke 😁 søkkvått og fornøyd med runden.

 

Nå skal jeg gi meg på topp … her … det er opphold og vi må få oss noen skritt på skritt telleren 🥾🐾

Ha en strålende onsdag og kos deg der du er ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg