En deilig blå mandag

Ja det er en skikkelig deilig blå mandag, som i – blå er min favorittfarge. Gjerne den litt mørke metallic blå 💙 å hvem kan si at det er en dårlig start på uka når jeg kom i kontakt med legen min 10 min etter at kontoret åpnet OG fikk time i morgen? Lykken er å ha en fastlege tenker jeg, så får jeg bare se hva vi får ut av vår første date i morgen. Det er nå i alle fall godt å ha fått orden på dette her.

 

Her kommer gratulasjoner i rekke og rad 🥳

 

GRATULERER SÅ MYE VIGGO VENN 🤡 det er stort å vinne Britain`s Got talent.  Og som det så fint heter i reklamen; det enkle er det beste. Dette er en komiker … klovn jeg helt klart kunne tenke meg å se i en forestilling. Hvem så for seg at gule refleksvester skulle vinne et talentshow? Han hoppet av en akademisk utdannelse og gikk på klovneskole, og det ser jammen ut til at det var et rett valg … klovn i særklasse.

 

Gratulerer så mye med dagen. I dag feirer Danmark sin nasjonaldag. 

Danmarks grunnlovsdag (dansk Grundlovsdag) er en årlig feiring den 5. juni av innføringen av den første danske grunnloven samme dato i 1849. Dagen er også en feiring av grunnlovsrevisjonen som ble signert samme dato i 1953.

 

Gratulerer til berdskapskommisjoen som i dag presenterer Totalberedskapskommisjonens rapport som heter “Nå er det alvor” og leverer den til Mehl i dag. 

“Mye fungerer godt og grunnbredskapen er god. Nødetatene og den offentlige organiserte redningstjenesten samt de frivillige beredskapsorganisasjoner fungerer godt. Også de må styrke og videreutvikles for en ny tid …”

“Frivilligheten er under press og derfor anbefaler kommisjonen at de økonomiske insentivene til frivilligheten for å styrkes.”

Jeg er sånn et frivillig-menneske og hører at det er gode tanker og sikkert veldig god intensjon i kommisjonens arbeid, men jeg jeg er veldig usikker på hva økonomiske insentiver virkelig betyr for frivilligheten. Er det gode ønsker og klapp på skulderen, som frivilligheten har livnært seg på over ganske lang tid? eller er det faktisk et økonomisk løft de tenker å styrke med? Ja, frivillighet er for mennesker som har tid å gi til ander som har behov for en eller annen form for hjelp. Det vil uansett være behov for både redskap og drift av redskap. Det koster og der tenker jeg det er feil at frivillige skal bidra også på det økonomisk området. På tide å gjøre et realt stykke arbeid for økonomien til frivillige organisasjoner.

I dag har kontorsjefen vært med på jobb og holdt orden på arbeidet 😁 Herlige frøken «sjef» 



Da har jeg sakt min mening ☝🏻

Og sånn blir det 🤣

TUSEN TAKK til alle som stemte på bilde mitt på TV2 værbilde. 

 

Mandag glir sakte mot kveld og jeg takker pent for i dag.

Ha en riktig fin kveld og god natt ❤️ 

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg