En dans på roser … AU!

På morgenturen vår hilste vi MS Trollfjord velkommen til Honningsvåg. Det er gjester fra skipet vi skulle frakte til verdes ende i nord i dag. 

 

 

En koselig vane jeg har, er å kjøpe meg en bukett roser, og jeg må si (ingen andre kan det akkurat nå) at jeg er blitt god på dette med roser. Gjør sikkert en kardinalfeil for jeg bruker varmt vann til rosene, etterfyller på kvelden, med varmt vann når det er behov og setter de kjølig på natten. Har de stort sett stående i blomst en uke og noen ganger mer.
I går kjøpte jeg roser og de så virkelig fine ut … i plasten. Så sprettet jeg av plasten og alt falt fra hverandre. Det var kanskje 5 blomster som beholdt bladene. 

Ja ja tenkte jeg, får bare sette de i vann. I dag morges var resultatet nedslående. 

 

Jeg tok bilder og dro tilbake til butikken. Nei, dette var altså så feil det kunne bli. Du kan godt få igjen pengene om du vil, så har vi fått inn nye blomster i dag. Bare hent en bukett om du vil ha ny. Ja det vil jeg selvfølgelig, det var derfor jeg kjøpte i går. Og jeg fant fargen min 👏🏻

Så nå står de i kjøkkenvinduet mitt og stråler … juhu … lykken er en rose 🥰 

 

 

Selskapet jeg kjører for har digital guiding og den er en lite historie i seg selv. Hørte gjestene humre å le av kommentarene som hun kommer med underveis. Feks: «Øya er helt uten trær, bortsett fra ETT tre som ble plantet og boltet fast i forbindelse med en filminnspilling. Det er et svært populært tre på øya, og times lange kø av hann hunder som venter på tur for å komme bort til treet» … HA HA HA.

 

 

En fin dag på nordkapp platået i dag. Sol og ganske lite vind … ja i den grad det blir vindstille der oppe 🥴

Lille min og jeg har fått oss middag og er snart klar for en tur ut. Det er en liten overdrivelse å si at dette har jeg lyst til, for nå er det skikkelig ruskevær ute. Bare å kle på meg og tasse i vei. Bruker å være greit når jeg endelig kommer meg ut 🐾🥾 og frøken fryd bryr ingenting om vær og vind … så lenge hun kan base i snøen. 

Ha en riktig fin kveld og god natt ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg