Den ene vs det andre đŸ€”

Jeg har opplevd at det finnes to «grupper» i dataverdenen. De som har Mac og de som har PC. Vanskelig Ă„ fĂ„ disse til Ă„ «gĂ„ over til fienden» Det er «litt» vanskelig Ă„ forstĂ„ at det skal vĂŠre DER krigen skal foregĂ„ 
sĂ„nn i det smĂ„. Jeg har bĂ„de Mac (hjemme) og PC pĂ„ jobb, og det funker helt greit. For meg er det i grunne samesame hva det heter og hvem som lager. Jeg tar mye 
 Aaaaaaaaalt for mye bilder og lider av det mange kaller samlemani 
 sliter voldsomt med Ă„ slette bilder. Da er Mac en god maskin og jeg trives godt med bildebehandlings programmet som ligge pĂ„ Macen. Du, da var det noe helt annet den gang filmen ble levert eller sendt til fremkalling 
 Ă„pne posen med bilder 
 Ă„ finne 3 av 36 som var «innafor» gode 😁 eller jeg fremkalte sort/hvit bildene selv 
 hvorfor slutta jeg med det da? đŸ€” Ja 
 Mac vs PC. Min gode gamle traver har sakt at nĂ„ er det nok, og Ăžnsker Ă„ forlate det lange fine forholdet vi har hatt. I 2012 kjĂžpte jeg min fĂžrste Mac, fjorĂ„rsmodellen sĂ„ jeg fikk den litt rimeligere. Dvs at den har vart i over 11 Ă„r uten problemer. Joda, JEG har klart Ă„ lage litt problemer for Macen, men det har latt seg lĂžse. Nuvel, nĂ„ er det ganske snart slutt pĂ„ vĂ„rt forhold, siste oppdatering er gjort og den nekter Ă„ ta imot mer nĂ„. SĂ„, full fart pĂ„ nett 
 med mobil ettersom Mac 
 ja du vet 
 finne ut hva ny koster. OKI! Det er ca et halvt feriebudsjettet for en ny 
 ĂŠĂŠĂŠĂŠh tenker jeg venter med det. Har fĂ„tt tilbud om Ă„ arven en helt greit og brukbar PC, og takker pent ja til det. PCen er helt ren, sĂ„ her kan jeg bare gĂ„ i gang med Ă„ registrere data for Ă„ bruke den. Alt registrert og klart for start, bare logge pĂ„. Maskinen starter, brukernavn og passord 
 det gĂ„r noen sek 
 bruker navn og passord igjen? Ok, en gang til, brukernavn og passord og slik fortsetter vi noen ganger til jeg rolig og avbalansert finner AV knappen, lukker pent igjen PC og finne frem strikketĂžyet mitt 
 om det var like klart og rolig i litt hode skal jeg si veldig lite om 
 avbalansert er i alle fall FEIL ord. NĂ„ PCen som ganske nylig hadde fungert helt perfekt, bestemmer seg for Ă„ stenge meg ute er vel lĂžpet kjĂžrt! KRIG!!! Je skal ALDRI en gang tenke pĂ„ PC igjen. Kan det skjem ned en Mac? Sikkert 
 men assĂ„ dette passet veldig dĂ„rlig nĂ„. Np blir det vann og brĂžd til jeg har spart opp nok til ny MAC!

NĂ„ er det nok om datatrĂžbbel 
 ja inntil videre.

Kensi har passet pÄ meg hele formiddagen, speidet ut i tÄka og ventet pÄ sol mens jeg fordyper meg i dataproblemer.

 

 

Og plutselig brÞt det ut i et voldsomt solskinn. PÄ med tÞy og gode sko. I dag skulle vi fÄ oss en skikkelig runde. Prestvannet rundt, en riktig finn tur i deilig vÊr. Det var aldeles nydelig Ä gÄ, masse folk og hunder. NÄ begynner det Ä bli greit Ä mÞte, vi lÄ fortsatt ha litt avstand 
 men det blir stadig bedre oppfÞrsel pÄ lille-rusket mitt.

 

En skikkelig fin, akkurat passe lang og tung tur đŸŸđŸ„ŸđŸ«¶đŸ»

 

Ha en riktig fin mandag ettermiddag ♄


 vi hþrs 


 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook. og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg