Deilig slapp start på dagen

En skikkelig grå dag i Tromsø i dag. Klage … nei laaaaangt derfra. Jeg bare konstanterer fakta og er overlykkelig for våtvær i dag 💃🏻 Etter turen i går er jeg helt ødelagt i både armer og bein, så her er det sofatjeneste med en liten sving rundt huset for en hunden-må-gjøre-det-hun-må-før-jeg-går-på-jobb tur. Skal jobbe en hel dobbeltime i dag, så jeg må stålsette meg for en enorm arbeidsmengde i dag 😂

Jeg fikk et fornøyelig møte i går. Det var på tur ned med fjellheisen, der stod det et par i ca 70 årene som jeg helt klart dro kjensel på … Hadeland og legen min. Dr Dæhli var min lege fra jeg flyttet til Hadeland i 1980 til jeg flyttet i 2011. Nå snakker vi lege som har hatt et utall pasienter, så jeg ble positivt overrasket når jeg sa hei og de kjente meg igjen med en gang. Kona var legesekretær på deres legekontor og som sakt, han var en populær lege, så å bli husket var veldig hyggelig. Å komme inn på kontoret der, var helt spesielt. Fikk følelsen av å være den eneste pasienten de hadde. Mulig jeg var der litt for ofte og slik sett umulig å glemme 😆 Nei, på dette kontoret var pasienten ivaretatt på det personlige plan. For et flott par. Ute på reise i Nord-Norge, for som hun sa … vi må gjøre det nå, i morgen kan det være for sent. Så rett, så sant … for hvem har garanti om en morgendag? Hun visket også litt forsiktig, vet du, vi bodde 3 år i Tromsø og har aldri vært oppe med fjellheisen 🤭 Næmmen fy skamme … da var det på tide nå ble vi enige om.

Har brukt ca en time på en kaffe nå, spist litt og skal finne meg noen filler som passer for dagen. Håper det kanskje letter litt i ettermiddag så vi kan luffe en tur. Tenker rundt Prestvannet kan passe i dag. Litt opp, stort sett flatt så ned igjen, helt greit.

Ha en riktig fin tirsdag der du er, ta var på deg selv ❤️

… vi hørs … 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

2 kommentarer
    1. Så kjempemoro å møte dem igjen da, og for en fantastisk holding om å gjøre ting nå 😊

      Tromsø er en by jeg skal reise til, og det står høyt oppe på “Skal gjøre”-listen min 😊

      Ønsker deg en superfin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tromsø er en Spennede by, både vinter og sommer. Mye spennende å gjøre og se. Har du bil er det plasser litt utenfor selve øya/byen som også er verdt besøk.
        Jeg har reflektert litt over dette med å utsette, det er en dårlig øvelse. Leve som hunden, her og nå. Har jeg lyst å gjøre noe, sørger jeg for å få gjort det så raskt som mulig 🫶🏻
        God tirsdag til pusekattene og deg 🐾😻
        Klem fra 9000 byen 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg