Blir litt misunnelig … 

Det er stedet som er hellig, godt, fredelig og bare mitt. Det skulle jeg ønske meg. Nå har jeg flere sånne gode plasser å besøke, fine topper, bålplasser, ture jeg liker å gå … men jeg forstår at jeg er litt rotløs. 

Jeg har en filosofi om at når jeg er ferdig med noe, så er jeg det. Og er det ubehagelig finner jeg ut hva jeg kan gjøre annerledes, slik at jeg unngår en ny ubehagelig opplevelse. Det gode minnene trekker jeg ofte frem og koser meg med … som oftes har jeg et bilde fra nettopp denne fine tingen. Så kan jeg dele den med deg 🤗

En av mine beste kompiser har et lite sted, godt utenfor byen, en lite idyll. Har vært med dit et par ganger og ser hvor koselig det er … det er stedet jeg er litt misunnelig på. JA, det er positiv misunnelse og jeg gleder meg over kompisen min sin glede over stedet. Og her kommer en smule … “jeg vil også ha en sånn plass” 🥰

Jeg har alltid vært av den oppfatningen av at jeg trenger ingen «fast» plass. At der jeg trives og har det godt, er mitt hjem. Joda, det er akkurat det … men så komme dette rare med «mitt sted». 

Litt senere på dagen i dag … har tenkt mye i dag 😁 var tiden min i Kristiansand til filosofisk behandling. Der fant jeg nok mye av meg tror jeg. Jeg fikk masse flotte venner, som var ærlige venner, og som uten minste tvil ville meg vel. Joda, det er mange som vil meg vel, så er det men som om går litt lenger. Ingen nevnt, ingen glemt ❤️ Jeg lærte mye om meg og hvem jeg jobber for å være. 

Jeg har snakket litt om dette med felleskap og god tone. I dag har jeg hilst og smil til ALLE bussjåførene jeg har møtt. Og 99 av 100 har hilst tilbake. Det sier litt om å gi, og få tilbake. Det er sånn jeg har lyst å ha det.

Etter at jeg vasket bussen og gjorde den klar for neste sjåfør, tok jeg en skikkelig runde med svaberen på gulvet. Det ble riktig så trivelig og jeg håper «neste mann» får en god følelse når vaske hallen skal brukes.

 

 

Hellig overbevist om at, å gjøre mot andre som jeg liker at andre gjør mot meg, viker … fortsetter jeg med det. Og i morgen er en ny dag. 

Med hensyn til det stedet jeg ønsker meg … ja så er jeg like overbevist om at, noe godt kommer min vei når tiden er rett. Så … 

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs … 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

4 kommentarer
    1. Ja, jeg har heller ikke noe sted som er MITT. Jeg og Hr Frodith leier. Det er greit nå, men det er jo ikke vårt. Blir aldri det. Og derfor blir det heller ikke gjort noe her… Jeg tenker vi hadde trengt noe VÅRT når vi blir enda litt eldre kanskje. Så vi slipper å flytte mer.. 🙂

      1. Ja det er noe med å kunne gjøre litt småtterier … uten å spørre 😄 Så er det veldig greit å slippe de «dyre» greiene med rep og vedlikehold 💃🏻 Det slipper vi. Tenker det at med tiden vil der komme noe deres vei … plutselig 🙏🏻☺️
        Ha en strålende søndag ettermiddag 🕊️

    2. Forskjellige tanker her… nå har heller ikke jeg noe som er MITT lenger etter at jeg solgte huset mitt… men har fast plass da 😀
      Fine tanker om det å gjøre for andre det du vil andre skal gjøre for deg – sånn er det med den saken… 🙂

      1. Ja du skulle bare vist hvilket kaos dette hose kan være i fra tid til annen 😉 meeeen det går stort sett bra. Håper kanskje noen finner gleden eller nytten i kaoset mitt 🙏🏻
        Jeg elsker å se gleden i andres smil. Vite at jeg et lite øyeblikk betydde litt ekstra i deres liv 🕊️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg