Æ blir alså så eitrande førbanna 🤬😤

Den der helv … 🤬 regjeringa truer med å øker avgiftene på fossildrevne biler i neste budsjett. Drivstoff skal være så dyrt at det koster det hvite ut av øyan. Hva i all verden skal det gjøre godt for oss som trolig aldri kommer dit at vi vil eie en el bil? For jeg er avhengig av NAV og bil fra det ekstremt tungrodde og antikke systemet på dette kontoret. Jeg har nemlig behov for en bil som er så stor at 125 kg rullestol kan være med. Da er det altså kassebil som er prisforhandlet. Og NAV er allmektig på det området. Jeg spurte på NAV ang el bil og det er et alternativ når min kjære Billa skal byttes ut, men da fikk jeg et skjevt smil og humring … Nei det er nok uaktuelt. Tro meg, hadde jeg hatt mulighet ville jeg helt klart unngått å måtte være avhengig av NAV. Det er så gammeldags og tungrodd system at det er neste flaut. Jeg har en funksjonshindring, og for det skal jeg straffes med vanskelig tilgjengelige hjelpemidler, og enda dyrere bilhold, trenger akkurat det ja. Og om du er det minste i tvi, jeg skal gjerne gi bort alt jeg har av dingser og duppeditter til hvem som helst, det er bare en betingelse for det. Du må ta med konstante smerter, spasmer, fatuige … så skal jeg springe på jobb, kjøpe en passe bil for Kensi mi og meg, og klare meg helt fint.

SÅ! i går hørte igjen på radio … må slutte med det tullet … at folkevogn (VAG) vurderer å starte opp produksjon av fossil drevne biler. Det er fordi avgiftene på el biler er så godt som tatt vekk, eller nye avgifter er lagt til …. Men asså? Hvem er der som har vært borte i timen? Og tilbake til start, hva gjør de nå med drivstoff (biler som bruker diesel eller bensin) og de avgiftene som er lovet økt?

#drittleioverraskelser av denne sorten 😤

No må æ gå å få mæ kaffe 🤯 

Ha en avgiftsfri dag … men det er jo umulig 🥺 

… vi hørs …

6 kommentarer

    1. Kjører selv bensinbil og ble derfor glad når jeg hørte på radioen at årsavgiften for biler med forbrenningsmotor. (Diesel og bensin) skulle gå ned, mens den skal øke for el-biler. Når jeg nå leste innlegget ditt måtte jeg inn og sjekke.
      I regjeringens forslag til statsbudsjett økes drivstoffavgiftene med 7 øre for forbrenningsmotorer, mens veibruksavgiften foreslås redusert.
      Trafikkforsikringsavgiften for bensin- og dieselbiler foreslås redusert med 1,45 kroner daglig, noe som tilsvarer en årlig besparelse på ca. 530 kroner.
      Nå vet jeg ikke hvor mye du kjører, men med mindre du kjører mer enn 20 km hver dag gjennom hele året blir det faktisk billigere å kjøre bensin og dieselbil neste år. (Altså hvis ikke drivstoffselskapene øker prisene mer enn regjeringens avgiftsøkning. Det har vi ikke noen garanti for.)

      1. Hei og tusen takk for god tilbakemelding.
        Ja, statsbudsjettet sier at … og jeg har stor tro på intensjonen for disse lærde damer og menn. Så, æ bor i verdens deiligste Tromsø by … som også har et styre. Her har vi hatt et tillegg på drivstoffprisene for alle til for et års tid siden. Da kom betalings«bommene» for at vi skulle slippe tillegget på pumpeprisen. Ble tillegget borte? Nopp! Så nå har vi TO betalinger hos oss.
        Oljeprisene bestemmer drivstoffprisene og de flakser som ei vårkåt høne, fra 16.99 til opp mot over 25kr liter. Np skal jo oljeproduksjonen utfases (helt sikkert ikke i min tid) så for meg går det nok helt sikker greit … MEN, skal jeg akseptere at de herjer sånn med «meg»? Og budsjett er ofte er forslag og bare det. Først ved neste budsjett har vi fasiten …om æ e negativ … ja det e æ nok dessverre
        Igjen, tusen takk for tilbakemelding 👍🏻 Ha en god dag ☀️

      1. Jepp, da gjør æ de … til neste gang æ skal fylle 80 liter diesel på bilen min 😅🥹😁
        Ha en strålende dag du og 🐾🫶🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg