Å for en deilig dag ☀️

NY JOBB

I dag har vi vært på farten og kost oss ute. Først et besøk på jobben. Det er mye som må ordnes, planlegges og finne frem. Bilen er endelig vist og klar for start, fått litt innføring i ruter og opplegget for oppgavene de neste dagene. Og snakket litt med folka jeg skal jobbe sammen med. Blir veldig spennende å se hva jeg kan utrette her. Ser for meg litt travlere dager ettersom det er et helt annet miljø jeg skal drive opplæring i nå. På den annen side er de som skal ta førerkort her i byen vandt med mer trafikk og derfor veldig mye bedre forberedt på oppgavene som skal gjennomføres.

UT PÅ TUR

Vi må jo ut å teste litt det vi lærte i går på kurs. Nå skal frøkna gå på tur uten å trekke nevneverdig mye. Vanligvis ligger hun flat fremover og trekker helt ekstremt. Så er det innkalling og passering av møtende fotgjengere uten å måtte innom å hilse på alle.

Innkalling er helt overkommelig og hun er kjapp tilbake til meg når jeg kaller på henne. Det funker helt greit.

 

Hun er også grei å gå med i sele, og trekker minimalt  … så lenger vi har kursen fra hjemmet … men prøv å snu 😆 Da er det full steam hjem, og så utrolig stedsans hun har. Umulig å lure henne, har forsøkt å gå litt på kryss og tvers … funker dårlig 🥴 hun bare vet når nesa er stilt mot heimen.

Turen vår gikk mot Bukta, en liten tur ned på brygga. Aldeles nydelig i ettermiddag, sol og neste stille vann. Nydelig temperatur og vindstille … magisk.

Turen hjem måtte gå langs veien, som er nesten i fjæra. Bli helt feil å labbe inn i skauen og gå glipp av lyset … 🥰

Så er 1 februar her, prisøkning og selvfølgelig diskusjon på alle plan. Jeg kjenner at jeg blir oppgitt over landbruksminister Borch som forøker å fortelle oss at prisene har gått opp også ute i Europa. Ja det er helt greit det snuppa, greia er bare det at prisene var i utgangspunktet lavere i for eksempel Sverige. Det vil si at når Sverige setter opp prisene når de aldri samme nivå som norsk. Tror også det hjelper lite for de som i utgangspunktet har lite og kanskje dropper måltider, at alle får dyrere mat. Nyhetene var på besøk på svenskegrensa der nordmenn storkoste seg med “billige” varer … lurer på hvor dette ender?

I morgen starter min “nye” tilværelse, først dag på jobb og først oppgave er langtur. Gleder meg til å komme i gang og inn i “rutinene” igjen … nja … sannhet med modifikasjoner. Jeg skulle vel egentlig hatt dagene ute på tur … kamera, sekken med kaffe, og gode sko. Ja det hadde vært noe det … kanskje gjøre noe med det 🤔 Det er nå bare en gang slik at jeg har litt ekstra å ha med på veien, og helsa er det aller viktigste jeg har. Det er på tide å gjøre opp litt regnskap på hvor mye jeg skal bruke av “helse – kontoen” og hvordan jeg kan sikre den for å å ha mest mulig lengst mulig. I første omgang skal jeg jobbe 50% så får jeg se om det er plass til mer etterhvert.

Lang dags ferd mot kveld … god natt og sov godt ❤️

… vi hørs …

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg