YESS! 💥 JAAAA! 🥳 Endelig 💃🏻 Kapittel førerkort er avsluttet 🍾

DER satt den endelig!

Jeg liker litt dårlig å “henge ut” noen, og skal gjøre mitt beste for å la være … men. Denne ☝🏻 har til nå kostet meg over 10 000 kr å få igjen. Det er fordi jeg for noen år siden fikk innkalling til NAV bilenheten for utprøving av bil og for å finne ut hva jeg trengte av utstyr til bilen. Jeg har en rullestol som veier hufse mye og må ha heis. Så langt var vi enige. Og da var det slutt. Mannen (uten navn) mente bestemt at jeg måtte ha en stol som jeg kunne kjøre fra (stol som førersete) og hånd gass/brems. Jeg protesterte på det villeste, men han hadde bestemt seg. Det er mye billigere å legge til rette for dette når bilen er ny … sa han. Nuvel, ser den og aksepterte det. Da å du ha håndgass / brems også. Nei, ærlig talt … det er unødvendig. Og håndgass/brem ble det. Da startet problemet for meg … uten at jeg viste det. Når jeg så sier at jeg trenger innsvingbare speil for å slippe å gå ut å gjøre dette, fikk jeg blankt avslag. Det er unødvendig mente mannen. OK, så det er bare å kjøre ut rullestolen, svinge inn speilene rundt bilen samme på den andre siden  … i snøkaoset vi opplever om vinteren? Å som jeg håper han må ha hjelpemidler selv og møter en som han på andre siden av bordet. Å du, mannen … .om du noen gang er i tvil! Det ingen hjelpemidler jeg ønsker meg, det er hjelpemidler jeg trenger AV EN GRUNN. Skulle du noen gang være misunnelig, så skal du få alt dersom du tar med grunne til at jeg måtte bli kjent med nettop en fyr som det. Jeg gir fra meg alt om du tar med min MS 👊🏻 Kjenner at jeg blir barnslig ond og dum når jeg tenker på den påståelige besservisseren der som viste mer om meg og min sykdom en jeg og min nevrolog 👿

I jobb som miljøterapeut i Svelvik kommune måtte jeg kjøre avdelingens bil og fikk da støtte til å gjennomføre en evaluerings time slik at jeg kunne kjøre manuell giret bil. Så har jeg begynt å jobbe som trafikklærer igjen, og kan tenke meg å kjøre storbil om det blir lite å gjøre i trafikklærer bransjen. Og nå øker problemet både i tid og kostnad. I august i fjor var jeg hos lege som rett og riktig skrev at jeg har MS. Fylkeslegen eller Statsforvalteren som det heter fikk beskjed, legen fikk tilbakemelding fra statsforvalter, jeg fikk beskjed om å møte hos spesialist som for min del er nevrolog, som godkjente en kjørevurdering på statens vegvesen, som gav tilbakemelding til nevrolog, som sendte brev til legen om at jeg helt fint kan få gruppe 2 og 3, dvs lastebil/buss. ET år tok det og i dag fikk jeg endelig ordnet det. Høres litt langtekkelig ut det her ja … kan svært mye om tålmodighet nå. Det den er mannen har tredd ned over ørene på meg av frustrasjon og sinne ut av en annen verden er nå en ting …  kostnadene for denne festen måtte jeg ta selv. For om du tror at det offentlige, som er oppdragsgiver og krever denne omstendelige prosessen yter noe som helst økonomisk, så tar du så skammelig feil som det er mulig. Jeg har måtte betale alt selv … NEI, selve vurderingstimen på statens vegvesen er helt gratis og den hadde jeg med en av verdens (i norsk målestokk) herligste sensorer. En av de to flotte menneskene jeg hadde gleden av å jobbe med når jeg var i Alta. Jeg har også møtt hjelpsomme og vennlige folk på denne reien som forstår så veldig godt hvordan jeg har det … ok den diskusjonen kan vi ta en annen gang … vet hvordan jeg har det … så de har opplevd dette de og ja … mmmhmmm. Å pokker så negativ jeg er nå … men nå er jeg også ferdig med å være negativ, for nå er kapitlet slutt Snupp snapp snute … nå er det et år til neste gang 🥴 

Måtte ha litt kvalitetstid med Kensi mi etter besøket på staten vegvesen. Vi ruslet en tur i byen, frøkna kan helt klart bli bedre på tur med mye folk rundt. Klarte seg overraskende bra i dag, så det er helt klart håp for oss. Forsette å øve så blir det her veldig bra.

Klart for en liten kveldstur med frøkna mi nå, og jeg lover å legge “frk negativ” (mitt dårlige humør) igen i fjæra … 

 

Ha en deilig torsdag kveld og kos deg der du er ❤️

 

… vi hørs … 

 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

 

4 kommentarer
      1. Ja det her tok tid. Dessverre oppleves systemet helt urokkelig av og til. Føles som om der er lite plass til mennesker i vårt skjemavelde. Nuvel, nå e rjeg bare glad og fornøyd og skal byer ferie tenker jeg.
        Ha en strålende fredag og god helg ☀️

    1. Hipp hurra til deg tøffe viljesterke Irene 🥰Du er flink i jobben din, å får til det du setter deg som mål for deg selv å❤
      Fantastisk at du nå har fått bokstavene dine tilbake på Førerkortet ditt 🎼🌷🎼

      1. Tusen takk Bente 🙏🏻
        Kjenner at jeg skal unngå utfordringer en stund nå 😄 blir liksom litt sliten av venting også.
        Nå er det bare hoppe i bilen å dra på tur 🥳 Ha en riktig god fredag og solfyldt helg 🫶🏻☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg