Roadtripp og 3/4 av norge … på langs er kjørt.

 

Kl 11.38 i går var koppen fylt med kaffe på Cirkle K og vi var klar for å setter kursen sørover. Litt regn, yr og mye regn vekselvis og da er det godt å starte kjøringen i dagslys. Visste at det ville lette etterhvert, så her var det bare å gasse på. Å som jeg koser meg på tur. Det er litt rart det her at jeg som sitter i bil hele dagen på jobb, setter meg i bilen og kjøre Norge på langs … nesten … når jeg har fri. Nå kan jeg kjøre kortere turer også … jeg var travel på Tromsø-Alta tur retur en perioden også, det er vel noe jeg savner mindre.

Turen har gått helt etter planen, og helt uten å ha sett på ruteplanen for Skarberget – Bogenes ferga kom jeg akkurat. Så at ferga lå inne, men ingen biler i møte. Så når jeg nærmet meg kom strømmen og jeg svingte inn på kaia, ble vinket om bord og bommen gikk ned. Skal ha litt flaks av og til ja.

Var litt spent på Saltfjellet ettersom jeg dro av sted på sommerdekk, men det var helt uten grunn. Våt asfalt ettersom det vekslet mellom yr og regnbyger hele veien … ja til jeg kom opp på fjellet. På høyeste punkt var det et skille, regnet stoppet og himmelen lysnet ettersom jeg kjørte nedover på andre siden. Perfekt. Måtte ta en liten stopp for det obligatoriske bildet på “polarsirkelen” og der var vi heeeeelt alene.

 

Vi tok kvelden på en rasteplass etter tunellen som kommer fra Korgen. Det er her veien går opp over Korgfjellet på sørstiden. Det er forresten en utrolig fin tur, over Korgfjellet som er vel verdt å ta med, om du er på denne kanten. Kjørte den i fjor på tur nordover, og er usikker på om den er åpen på vinterstid så jeg holdt meg til E6.

I dag morgen forlot vi Nordland og passerte nordlandsporten … om den heter det når jeg kjører sørover da … samme samme, startet på Trøndelag ved åttetiden i dag og skydekket ble tynnere og tynnere.

Har hatt flere stopp underveis for å strekke på både Kensi og min bein, godt å ta noe pauser. Hun er bare helt fantastisk å ha med på tur. Legger seg ned bak meg på plassen hun har fått og gir så godt som aldri lyd fra seg. Når vi kommer oss ut av bilen bobler hun over og spretter rundt. En riktig så fornøyelig turvenn på alle måter.

Nå er vi altså ved første målet for turen. I helga skal jeg “herje” litt på Hadeland før jeg fyker videre.

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg