Plastic fantastic … gasse på 😂

Når kuene raper og promper mindre metan … da blir verden et bedre sted å leve. Jordbruker tar ansvar og gjør noe med utslippene. JA, det liker vi. Det forskes altså på foret til kuene slik at de produserer mindre metangass i sin “utlufting”. Måle er at jordbruket skal redusere metangass utslipp, et ledd i reduksjon i klimautslippet og altså være et miljøtiltak. Det er flott. Heier på den der … MEN 🤔 når bonden da kjører sin “miljøvennlige” traktor (diesel) for å hente dette foret til kuene, blir jeg litt mindre imponert. Nå skal jeg skynde meg å si at det gjenstår å lese hele rapporten for min del, jeg har bare snappet opp overskriften. Vi vet at alle monner drar, og vi må starte med oss selv i miljøkampen.  Håper disse kyrne får et miljøvennlig og mettende for, og bonden en eltraktor. 

 

 

Et annet miljøtiltak jeg …. kanskje heier litt på er plastposene. Nå skal vi betale mer for posene slik at vi skaffer oss gjenbruks poser til handlingen. Det har jeg gjort ganske lenge, for mine gjenbruks poser er mye sterkere en plasten som serveres på butikken. Problemet oppstår når jeg skal hive søpla. Hos oss er det slik at vi vrenger handleposene fra butikken og hiver restavfall i disse. Den vite siden ut. Nå er det altså helt slutt på å kjøpe poser når jeg handler og da står jeg igjen med et problem. Jeg må allikevel kjøpe vite … ja for det må være vite poser hos oss, ja .. kjøpe vite poser for å hive søpla. Jeg tok kontakt med gjenvinningsstasjonen for å høre om det er kommet miljøvennlige poser til restavfall … jeg tror han ler ennå. Nei det må jeg ordne selv … og husk at de må være vite! Vi får altså dyrere handleposer for at vi skal bruke miljøvennlige poser igjen og igjen – FINT. Så må jeg kjøpe plast på rull for å hive restavfallet mitt … ehhhh … finn EN feil her. 

Jepp det var det for nå 😉 Tar meg en tur på jobb i min dieselbil 👍🏻

Ha en miljøvennlig onsdag ❤️

… vi hørs ...

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

2 kommentarer
      1. Så gøy 👍🏻 og skulle det finnes en løsning på det er mottoet mitt fortsatt; alle bidrag monner og vi må alle gjøre det vi kan 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg