Ny pers đŸ„Ÿ pĂ„ tur, og jeg har sikret meg retten til Ă„ klage

En stille og rolig helg men noen fine turer. Den fĂžrste gikk pĂ„ torsdag opp til kl 10. Min favoritt topp, en herlig stigning med varierende motbakker bratte, slakke og greit flat 
 eller “hvilestekkninger” đŸ€Ș enkelte steder. Er bare sĂ„ stolt. Mitt private VM dreier seg om Ă„ komme fra parkeringen og opp til NattmĂ„lstoppen/kl 10 pĂ„ kortest mulig tid. PĂ„ turen opp sĂ„ jeg til min overraskelse at det er komme vann i “steinura” som har vĂŠrt tĂžrr i hele sommer 😁 

 

 

NĂ„ er rekorden pĂ„ 31 minutter fra bilen til toppen. Det betyr at jeg mĂ„ finne meg et nytt sted Ă„ “renne” opp, for jeg tror mĂ„let er nĂ„dd med hensyn til kl 10

Vi mĂ„tte selvfĂžlgelig ut pĂ„ en kveldstur og turen gikk 
 som vanlig rundt grillhytta. En riktig herlig liten kveldstur.  

 

Nytt sted ble over pĂ„ KvalĂžya, like over brua og opp i byggefeltet og HER startet turen. Min tur starter pĂ„ ca 50 mot og gĂ„r opp til 218 mot pĂ„ ca en km 
 Det er bratt 😅 Jeg kom opp pĂ„ lenge tid en hva som er “satt opp” og det er helt greit, da kan jeg bare gjĂžre det bedre neste gang. Mitt lille VM er i gang igjen 😆

Var usikker pĂ„ hvor langt jeg ville klare for denne turen gĂ„r ca “rett opp” den fĂžrste kilometeren. Å snakk om syre eksplosjon, jeg var helt sikker pĂ„ at jeg skulle mĂ„tte ringe rĂžde kors for Ă„ komme meg ned igjen. Å hutte tu. Nei, har ingen peiling pĂ„ hvor lang tid jeg bukte opp, det fĂ„r komme en annen gang 
 ja for det blir en gang til. Jeg bare mĂ„ bruke den bakke til Ă„ bli enda bedre form. Det er pĂ„ helt rett vei, og nĂ„r jeg er i form er det bare gĂžy Ă„ strekke kreftene litt til. 
 men assĂ„ 
 denne kan bli en nĂžtt. Turen starter i bolig feltet og gĂ„r som nevnt ganske rett opp til Slaktarhaugen 
 hvorfor det heter det? Jeg er helt overbevist om at det er fordi fĂžlelsen av Ă„ vĂŠre slaktet var pĂ„ plass nĂ„ jeg kom meg opp den bakken. 

 

NĂ„ skal denne haugen ha at den gav en fantastisk utsikt. Dette er i retning flyplassen, havna til venstre og mot sydspissen til hĂžyre. Det er helt klart “lĂžnn” for strevet opp. 

 

I gĂ„r var planen Ă„ gĂ„ opp til RĂždekors hytta i Tromsdalen. Jeg er svĂŠrt god pĂ„ Ă„ legge gode planer og gjennomfĂžre ca annenhver gang. Om turen pĂ„ KvalĂžya ble strevsom, ble denne turen ogsĂ„ en tanke mer en jeg “burde” ta etter en sĂ„nn utblĂ„sning som lĂžrdagens tur gav. Det er superfint Ă„ gĂ„ i Tromsdalen. Det er gode turveier med grus og akkurat passe opp og ned. SĂ„ starter stigningen opp mot RĂždekors hytta og den er 
OPP. Turen hadde nok nĂ„dd mĂ„let om vĂŠret hadde vĂŠrt greit. Det kom et skikkelig regnskyll, og nĂ„r det var igjen et godt kvarter eller sĂ„ fĂžr toppen, snudde vi og gikk ned igjen. Det ble vĂ„tt, og helt greit Ă„ finne bilen. Med nesten en mil pĂ„ tur, var jeg strĂ„lende fornĂžyd med innsatsen. NĂ„ har jeg to turer jeg mĂ„ ta en gang til. Godt Ă„ ha planene klare for godvĂŠrs dager 😊

 

Her har folkehjelpa sin hytte.

Ei sliten og fornÞyd lita frÞken i gÄr kveld, 3 dager med tur er godt Ä ha i beina. 

 

I dag gikk vi i et litt trasig vĂŠr rundt sydspissen og til stemmelokalene der jeg skulle gjĂžre min plikt. Jeg har gjort valget og har rette til Ă„ “klage”.

Godt valg 

 

Ha en fortsatt fin sĂžndag ❀


 vi hþrs 
  

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg