Nå skal det bli godt med fri 🚍

 

Kanskje tar jeg meg en tur ut for å se om jeg finner nordlys 🤔😁😂

Det har vært noen intense og hektiske netter i artic experience verdenen nå. Himmelen har nesten revnet i farger og bevegelser. Så skrive blogg har vært helt-ut-av-mitt-hode disse dagene. Det er som guidene i Northeren Norway Travel konstant sier til turistene; legg bort kamera og telefon, de hindrer utsikten. Nyt den fantastiske naturopplevelsen det er å se nordlyset. Når det er sakt, så vil fargene komme klarere frem gjennom linsa, en det øye oppfatter …  jeg kan svært godt forstå hektisk knipsing når det står på. Vi har på en finuerlig måte alltid fått litt Nordlys. Mulig jeg er vanvittig bortskjemt (det er jeg blitt) for jeg kjenner litt på de gangene det så vidt viser seg. Som sakt, vi har vært heldige og opplevd massive farger og formasjoner.

 

 

Det startet veldig så forsiktig … så når vi skulle dra hjem, hadde satt oss i bussen … måtte vi ut en tur igjen … 

 

Jeg har erfart at disse guidene har en merkelig oppfatning av oss her oppe … moralen synker når sola går under horisonten, ja den synker så mye at enhver ledig psykolog øker inntektene sine med et dobbelte i mørketiden. Så når sola kommer tar all fri, ungene blir sent hjem fra skolen og det er megafest. Om sommeren blir alle så tussete av at sola til stadighet er oppe og flakser rundt på besøk mist på natten … har det gøy de guttene der ja 😁


Turistene vi er heldige å ta med på Artic Experience under nordlyset, er fra alle kanter av verden. De har noen helt klare fellestrekk.

  • Litt alvorlig, men forventningsfulle ansikt når vi drar – alle får beskjed om det er ingen garanti for Nordlys. Vi skal gjøre det vi kan for å finne klar himmel, gjør vi det er det nesten alltid bevegelse på himmelen. 2023 og 2024 er ekstrem år på denne fronten så her er det absolutt mulig … men ingen garanti.

  • Smilende, som du ALDRI har sett smil når det blafrer vildt på himmelen, det knitrer i bålet og varm kakao serveres.
  • Synkron snorking når vi kjører hjem 😄

 

 

God natt og sov ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

2 kommentarer
      1. Det er verdt en tur … og kombinert med hvalsafari, oppleve atmosfæren i verdens 3 største arktiske by, vinterlyset, ja da har du masse gode minner for minneboka. Og finner du ut at du vil ta en tur er det superflott om du sier fra … har noen hemmelisteder jeg kan vise frem 🫢
        Ha en strålende onsdag ❄️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg