Livet smiler og jeg smiler tilbake 😉

 

FĂžr jobb i gĂ„r mĂ„tte jeg en tur pĂ„ Jekta storsenter og her er det pyntet til jul. SĂ„ hadde nesten julenissen tatt med seg brus-bilen sin for Ă„ friste folket. MĂ„ si jeg lo skikkelig av reklamen der nissen kommer kjĂžrende i en cola lignede bil og gĂ„r inn pĂ„ bensinstasjon Ă„ henter seg en Pepsi 
 morsom 😂

 

 

GĂ„rsdagens tur med 4 tyske turister gav meg en liten aha. Jeg kan litt mer tysk en jeg har erkjent, ja eller jeg forstĂ„r mer en jeg trodde. Snakke tysk ligger fortsatt et stykke unna for min del, men jeg bĂžr kanskje ta tak i det. SĂ„ har jeg etter noen turer med spanske turister enda mer lyst Ă„ lĂŠre meg spansk. Det er jo en utrolig fin mulighet nĂ„ nĂ„r jeg har bĂ„de guider og turister som jeg kan Ăžve med 
 mĂ„ tenke litt pĂ„ den der greia đŸ€” Har tenkt; jeg gjĂžr det bare.

 

SĂ„, gĂ„rsdagen. Vi dro av sted fra byen ca kl 19.00 og hadde ca 1,5 times kjĂžring. Etter en heftig tur pĂ„ tirsdag, som ble alt for lang og en tanke slitsom med de forholdene vi fikk pĂ„ turen hjem var det aldeles vidunderlig Ă„ komme pĂ„ jobb i gĂ„r kveld. Bussen var ferdig pakket og klar for avreise, jeg mĂ„tte bare stemple inn, putte tĂžyet mitt i bussen og ta med kaffekoppen. SĂ„ bar det ned til byen for Ă„ hente folket. Guiden fortalte at vi skulle til Skiboten 
 og jeg tenkte med litt bange anelser pĂ„ siste turen til Skibotn. Jeg ble beroliget med at vi skulle bare til en plass litt fĂžr selve sentrum (i den grad Skibotn er et sentrum) og jeg kjente at motet steg. En liten avstikker fra ruta for Ă„ se om vi fant et snev av grĂžnt skjĂŠr og vi fant litt đŸ‘đŸ»

 

 

Vi kom frem til plassen vÄr, fikk ut saker og ting, fyrte bÄl og gjorde klar kamera. SÄ er det bare Ä vente, speide etter lysning i skydekket og kanskje se en lite stjerne som blinket til oss. Det var herlig temperatur og vindstille sÄ ventingen gikk helt greit.

 

 

Det ble litt knipsing og jeg kjenner at jeg trenger litt mer lÊrling i forhold til nordlysbilder. Jeg fÄr til, men trenger mer om innstillinger pÄ kamera.

   

 

I dag har jeg hatt fri. Tok turen til Kroken sammen med Jenni og til hundeparken som ligger der. En stor og romslig park sÄ Kelly og Kensi koste seg. Vi var alene til Ä begynne med og fikk selskap av flere og da ble det fart i gjengen. 

I morgen er det klart for jobb igjen. Det ser ut til at véret skal bli litt bedre i morgen og at skydekket skal bli litt bedre i morgen. I dag er jeg svért glad for at jeg har fri, for om det ble tur i dag, var det kun et sabla snþvér de fikk med seg 
 stakar. 

 

God natt og sov godt ❀


 vi hþrs 
 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pĂ„ Facebook og  Instagram

 

2 kommentarer
      1. Ja helt klart. SĂ„ er det gĂžy Ă„ kunne forstĂ„ og bli forstĂ„tt. Skal “bare” klare en samtale, og siden det er turist kjĂžring jeg jobber med er det superflott. Blir spennende 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg