Likhet for alle …eller er det norske styre og stell unntatt?

En gruppe mennesker samlet seg, protesterte stille, vrengte kofta, bad om å bli hørt, ville ha en stopp på menneskerettighets brudd som hadde forgått i et år og en uforbeholden unnskyldning fra styre og stell i velferdslandet Norge. En minister som satte seg ned å snakket med voksne folk som de var barnehagebarn og unngikk konsekvent å antyde at det skjer overgrep og brudd på en rettskraftig dom. Joda, han forøkte på sin klossete måte å være ydmyk, men ordene hans drepte det meste. Den kom, unnskyldningen … fra statsministeren … men jeg tror vi må lete lenge etter uforbeholdenhet i denne sammenheng. Var vel det at han måtte si og gjøre noe. Og en perioden trodde vi vel alle på at nå skal det ordnes opp … ja eller trodde vi det? Så har det gått TO år med de samme overgrepene, som etter en dom sier et det overgrep som skjer.

Har det endelig skjedd noe? Nei … eller joda. Demonstrantene, som på en måte gjorde styre og stell oppmerksom på at mennesker feilbehandles og mobbes offentlig og det daglig i vårt demokratisk og rettferdige land, har fått bot. Det er falt en dom på at de skal betale bot for sin protest, og jeg nekter å ta «ulydighet» med i denne sammenheng. Å «gå tjenestevei» ville vel vær som å kjøre inn i en blindgate, stopp og snu. Ok, så skal sivil ulydighet slåes ned på … men hva med LOVBRUDD? For det myndighetene kommer unna med er lovbrudd, det skulle vel også få konsekvenser? Så er spørsmålet om disse to kan stilles opp mot hverandre som jeg gjør? Svaret i mitt hode er nei, myndighetene som nå fortsetter overtredelsene for et lovbrudd som er behandlet i retten, en dom, det følger et ansvar med dette, slipper unna med, DET er graverende og helt feil at de slipper unna. Prøv å unnlate å følge en dom som menig mann …  

Bukken og havresekken, den sterkeste overlever … kjenner jeg blir mektig provosert. Urettferdighet og forskjellsbehandling så det ryker. Og jeg må erkjenne at, det er mye jeg har vanskelig med å forstå i saken … 🤔  Hva syns du? 

 

Ønsker deg en rettferdig torsdag ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg