Kort tur innom for en rapport fra Lofoten.

Rullet ut av byen ca 11.30 i retning Lofoten. Milene raste unna … begynner å bli kjent på denne delen av turen. Noen småstopp underveis for «lufte hund» og kaffe inn/ut pauser. I Bjerkvik ble det stopp  for å få en Bjerkvikingen. Det er den mest «fullstappa» burgerne jeg vet om, og sabla god. Note to my self:  husk å bestill LITEN (100 gr), medium (150 gr) er for stor 🥴 

Bjerkvik

Turen videre ut over mot Lofoten er ca helt ny. Har vært utover denne veien for en haug år siden og da var det travelt, så det ble få stopp for å se meg om. Nå skal det sees så det monner. 

Underveis

 

Planen var å kjøre til Svolvær og ta en rast for natta i det området Gjorde en stopp i byen og ruslet en runde rundt.

 

Svolvær – Svolvær geita.

 

Å finne fri-camp plass er vanskelig i dette området, så sent på kvelden, men måtte gjøre et forsøk. Dro innom et par småveier for å se om det var mulig å finne noe ledig … ja nettopp … Enten fult eller bobil parkering forbudt. Jo takk. Nå er det helt greit, var i grunnen forberedt på det.

 

På en av «detourene» i Kabelvåg, skulle jeg ta noen bilder av nok et nydelig sted på turen og fikk «juling» av en måke. Der var det unger i nærheten skal vite. Den var rasende på meg 😁

 

Kjørte til veis ende og kom ut til Kabelvåg Kystbatteri, et gammelt fort som det fortsatt er spor etter. Kan se ut til å være et godt besøkt turområde, ettersom det var stier på kryss og tvers. 

Etterhvert ble det Lyngvær Lofoten Bobilcamping. En trivelig plass med fine plasser der utsikt er «ut mot havet» 🎼 

Ha en riktig god natt fra Lofoten

… vi hørs … 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

2 kommentarer
    1. så koselig Irene 😊er det du og prinsessa som farte rundt i bobilen?
      Tøff er du som tenke fri camp..der er æ ei pyse..enten hytte eller hotell 🤣
      Svolvær og Lofoten var vi for 2 år siden..henta Ludvig 🐕💙men sku gjerne tatt en tur igjen..se meg bedre rundt på naturen.
      Ha en nydelig tur og ferie 🐕❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg