Kabooooom og der er jeg i gang.

Hei og velkommen til mitt lille univers. 

En deilig dag på tur

 

Ut på tur, aldri sur … er et slitt og veldig godt ordtak. Jeg forsøker å komme meg ut på tur så ofte som mulig, det er godt å holde kroppen i gang. Nå er det veldig mye viktigere og hyggelig å komme ut på tur ettersom jeg har en herlig liten dame som trenger mye aktivitet. Min lille venninne ble 5 mnd i går, hun er en Chodsky pes og hører fra tid til annen på navnet sitt -Kensi. Det er en tsjekkisk gjeterhund som er svært anvendelig i mange sammenhenger. Hun har utpreget god nese, finner alt hun bør la ligge og er veldig god på å svelge det før jeg rekker frem. Rasen gjør det bra i rally lydighet, spor- og lavine søk. Mest av alt er hun veldig glad i sne og være ute. Perfekt i mitt hode og jeg gleder meg til hun er klar for lengre turer.

første utstilling

Som nevnt er Kensi fortsatt valp, derfor blir turene litt begrenset en stund til. Jeg er helt sikker på at hun helt klart ville vært med på og mye lengre turer i dag, men det er noe med å la denne skjønne lille kroppen få utvikle seg litt langsomme en hodet hennes tilsier. For hun er klar for alt som har med full fart og ute aktiviteter.

Kensi

Mine innlegg kommer rett fra hjertet, det er mine tanker og ord. Jeg kan utmerket godt være litt påståelig og skulle jeg ta feil … må jeg neste vite det for å kunne gjøre noe med det. Kommentarer og tilbakemeldinger mottas med takk. Jeg er greit dårlig på rettskrivning og alle feil stavelser, setnings oppbygninger, feil komma og tankestrek (med mer) tar jeg ansvar for og kommer antagelig til å gjøre veldig lite med. Jeg lever godt med det og håper jeg du også kan gjøre det.

Så hvor kommer navnet “gode sko” fra. Jo, jeg var på tur og etter en drøy mil, bare et par km fra bilen røyk skoen min. Lykken er å ha lange lisser på skoene, og det ble redningen min for siste delen av turen. På veien til bilen gikk jeg å tenkte på hvor viktig gode sko er i livet. Uansett hva du skal, så vil skotøyet være med på å sette preg på aktiviteten. Jeg kommer sikkert tilbake til dette med sko med ujevne mellomrom, det er nå en gang blitt litt livet mitt.

Opphavet til bloggen GodeSko

Hva kan du forvente av skriveriene mine? Hund, tur, nordlys, midnattsol, fottur, bobil, musikk, festivaler, bittelitt jobb greier, livet som kroniker … ja og sikkert noe jeg har glemt i farten.

Jeg har mange rare meninger om mye rart og det kan helt sikkert oppfattes som både gøy og rart, helt greit … tar ansvar for det, null problem. Jeg bruker så langt jeg klarer, aldri navn eller bilder uten å få lov … så når det er sakt tenker jeg det er klart for mine skriblerier og tanker om livet rundt meg.

 

Ha en god natt og sov godt ❤️

… vi hørs …

5 kommentarer
    1. Hei og velkommen!
      Fin hund og turvenn du har der 😀
      Høres ut som en blogg som er etter mitt hjerte – med alt av turer og slikt. Spennende! Jeg følger deg gjerne så godt jeg kan 🙂

      Lag deg en fin fin torsdag! Ut på tur aldri sur <3

      1. Hei Mette og takk for hyggelig tilbakemelding. Så gøy at det her treffer 👍🏻 Jeg skal gjøre mitt beste for at det er et trivelig, spennende og kanskje lærerikt sted å stoppe opp.
        Ha en strålende dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg