Jobb, fårikål, trenger du en hund og strømbrudd.

Det er for lite å gjøre og da må jeg gjøre noe med det. Jeg var klar over at det kunne bli lite å gjøre etter sommeren, så det er ingen overraskelse. Nå er det to nye ressurser på skolen der jeg jobber og jeg ser at jeg har aaaaaaalt for mye “tid til overs”. Har lurt litt på om jeg skulle ta i bruk flere av bokstavene på førerkort mitt, som jeg har “kranglet” meg til nylig. Fikk et møte med en bedrift som kjører både turister og litt lenger ruter fra Tromsø. Det ble et positivt møte og her er det muligheter. Det er ingen faste stillinger ledig på nåværende tidspunkt, men ettersom det står en travel sesong med turist trafikk foran, er det behov for flere sjåfører. Nå gjenstår det å se om de tenker jeg kan brukes, så er det plutselig nordlys-kjøring med turister om jeg er heldig. He he he … nordlys kjøring … ja det vil si et kamera fullt av nordlys bilder før sesongen er over. Vel, nå kan det været at det er andre ruter det er behov for sjåfør på, jeg tar det jeg får. Har bare lyst å ha mer jobb fremover. 

Før vi dro til byen laget jeg i stand en gryte med fårikål, som fikk stå å putre litt før vi dro. Skrudd av plata, putte bikkja i bilen og dro ned på trening. Har foresten et spetakkel av en helt umulig bølle (Kensi) som jeg svært gjerne skulle «gitt bort» er par dager. Asså, makan til fraværende purke er det lenge siden jeg har sett. Hun klikket på alt, glemte totalt at jeg var der og gjorde bare akkurat det hun hadde lyst til … så nå vurderer jeg «Gis bort» på Finn.no … eller tenkte et bittelite øyeblikk på det … men må er hun bare verdens yndigste lille gull, mett og trett ligger på beina mine og sover. Fikk en del godt tips og råd om trening og skal teste det. Får vel beholde henne litt til 🥰

Det var supergodt å komme hjem etter treningen, var sånn passe våt og kald. Tente et par stearinlys, syns det er så koselig, heiv på fårikålen på kok, fant frem poteter, gjorde de klar for kjelen, og satte meg med strikkingen min … ja, da gikk strømmen. Fint … det sier jeg bare at den strømmen får hute sæ å kåmme tebake … førr æ SKAL ha fårikål om det så bir svarte natta 😤  

Ha en fredelig kveld og god natt ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg