Hvor er politikeren jeg kan stole på?

 

Å joda vi kan ha grå dager vi og. Nei nei … ingen som helst form for klaging … konstanterer fakta 😁

Hva er det med politikere og troverdighet. Anniken sier at hun var uviten om mannens aksjehandel. Å det skal vi tro? ja, at hun var uviten om hva han handlet i er sikkert sant, men da burde vel klokka ringe vel? Han handler aksjer og kan ha hørt snev av en telefonsamtale hjemme … og da bure alarmen gå i fruens hode tenker jeg. “Hva er det du handler i?” er kanskje litt tøff måte å møte mannen på, men hun burde da informere han om de gjeldene lover og habilitetsregler er for en ansatt i hennes posisjon. Så kunne kanskje mannen klare å teke ut selv. “er dette lov?” Hva er det med denne “øvrigheta” som mener det er greit å omgå, lure, juge, nekte kjennskap til eller stjele og bli dekt av sin “posisjon i makta” Immunitet er litt mye å forlange og gjeler sjelden uvitenhet, eller forsøk på å dekke seg bak “dette var ukjent for meg”. De har vel en undersøkelsesplikt for å unngå nettopp slike hendeler. Tilliten min til politikere er bare akkurat så stor at jeg kanskje gidder å vurdere å lever min stemme. På den annen side, dersom jeg lar være å stemme har jeg ingen mulighet til å klage. Klagerett må jeg ha, så da må jeg levere 👍🏻 😁

På kveldsturen Kensi og jeg tok i dag hadde jeg guttungen på tråden. Godt å ha litt GPP med han. Løse verdensproblemer og andre bagateller. Kom inn på dette med regnet som har herjet sørpå og han fortale meg at bruktbilselgere på Hadeland vurderer å skifte bransje. Nå blir det gummibåtsalg. Han fortalte at det var en periode så mye vann, at utenfor butikken var det gummibåt parkering og det ble utlevert bade ring og bade ball når du gikk ut … HA HA HA … godt med galgenhumor. En herlig tur, i deilige vær med perfekt selskap på fire bein og hyggelig prat. En fin slutt på siste dagen i august. Hva er GPP? jo det er Generell Piss Preik 🤣

 

 

Nå tar vi kvelden og krabber til sengs.

God natt og sov godt ❤️

… vi høre … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

3 kommentarer
      1. Lurer av og til på om jeg kanskje hadde passet inn som politiker … for der er det mye GPP 🤣 Ha en strålende fredag 🕊️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg