Helse og Elsekost 🫶🏻

Slanking og fettforbrenning er vel noe alle på en eller annen måte forholder seg til. Enten er det for mye eller så er det for lite. Det er utrolig lenge siden jeg har hørt noe si «jeg er fornøyd med meg» . Det er alltid noe sim må fikses. I dag leste jeg en reportasje om Else Koss Furuseth, skrevet av JONAS LINKAS, PhD Helsevitenskap UiT, Mastergrad Helsepsykologi UiO, og forsker ved OsloMet der han berømmer henne for åpenheten sin. Han takker også menneskene rundt henne og programmet som har henne og hennes behov for hjelp og støtte i sin prosess i fokus. Det er ingen 16 ukers helvete, men målrettet jobbing i hennes tempo med egen motivasjon for å gjøre en endring. Å forstå bakenforliggende faktorer, som fører til overspising og usunt kosthold er svært viktig. Hvordan kan disse faktoren fjernes eller i alle fall påvirkes til å bli mindre viktig. Jeg skal skynde meg å erkjenne at jeg må se programmene så snart jeg kan. Er på tur og TV er et litt fjernt element akkurat nå. Så har jeg noe å glede meg til når jeg kommer hjem. I en alder av 58 er det blitt litt mindre viktig for meg å være bikini modell. Kunne sikkert gjort noe med vekta for den er trolig «litt» i overkant av hva jeg bør være. Nei, jeg lar den være som den er … for kroppen virker ca som forventet hos en 58 årring med noen helgetillegg. Så her blir det å fortsette som ca vanlig. Kan være at jeg dropper en sjokolade … av og til. Jeg vet også at det er mennesker som har behov for hjelp og støtte for å få kontrollen på helsa, og slik jeg forstår av innlegget om Helsekost Furuseth, er det mulig å gjøre noe som virker over tid uten at det skal være et helvete 🫶🏻

Det har vært full fart i dag og Kensi har hatt det travelt i lek med en nydelig kompis 🐾🐾

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg