Heeeeelt tom …piv 🥴 og plutselig påfyll

Det er noe magisk med vind og sjø 🫶🏻 Tromsø etter jobb i dag. 


Jeg gruet meg noe så vanvittig til evalueringen i går. Så når det var gjennomført, var jeg akkurat passe lærer gjennom den ene kjøretime jeg skulle ha med elev i går. Kom hjem og «kollapset» i sofakroken og fungerte helt sikkert elendig som kompis for frøken fryd. Hun gjorde flere tapre forsøk på å friste meg med leker men her var det stopp. Ok, tester og prøver er nå en ting, og ha retten til å kjøre stort, tungt og langt er for mange viktig. Ja, om det er jobben det er snakk om. For meg var det i første omgang å få tilbake retten etter av «øvrigheta» mente jeg var uskikket til dette pga sykdom. Joda, det er helt på sin plass og jeg forstår greia … men jeg liker dårlig at øvrigheta pålegger meg dette uten så mye som ei korne i kompensasjon. Skitt samme. Nå er det gjort og jeg kommer til å oppføre meg som en spinnvill katt i parringstid med alt som er av klør ute om NOEN fra vegvesenet, legestanden eller nav antyder at jeg må ha en slik evaluering en gang til. Da kan det tenkes jeg blir OND 😈

I dag har jeg altså lært så mye på jobb. Jeg har fått masse info om steinsorter som Pyritt og Granat. En veldig ivrig elev, som til daglig studerer geologi hadde det nesten for travelt med opplæring (om sten) for en litt trøtt trafikklærer til at bilkjøring var tema for han i dag. Litt artig var det å høre han fortelle om breene og hvordan de former dalene, de forskjellige måten utformingen av fjell og daler er blitt til. Han viste også tydelige merker etter vannlinjen som har vært betraktelig høyere enn i dag.


Det er bare så utrolig gøy å høre på den unge herren og hans ivrige måte å dele sin kunnskap. Så sa han til slutt, du vet når du først begynner å studere berg og stein, ser du dem over alt 🤗 En fantastisk fyr. Nå håper jeg han er like iherdig på teorifronten 😄

 

Etter jobb i dag var jeg så veldig klar for litt energi-påfyll at jeg fristet lykken med en tur. Det ble Prestvannet rundt … igjen. I dag er en sånn dag at jeg kunne gått til kvelds. Det er så godt med sånne fine opplevelser, når utgangspunktet var litt under bra. Altså en knallfin tur. Seeeeee 😍 dette yndige vesenet.

 

Tok oss en liten kveldstur og fikk igjen med en mektig himmel 🥳 

Ha en strålende kveld og god natt ♥️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg