HAPPY bursdag 🇳🇴 Godeste søteste Eirin 🇩🇰

Etter en heidundrende musikkfestival i Oslo var det absolutt perfekt med noen dager på jobb. Får la være å skjemme bort arbeidsgiver med å være «for mye» tilstede 😄

 


En dag med transfer kjøring til og fra flyplass/sentrum, hadde jeg en privat tur med en liten gruppe til Ishavskatedralen. De skulle på en orgelkonsert som jeg fikk være med på. Det er utrolig vakkert å høre dette storslåtte instrumentet i denne kirken. Heldig som fikk muligheten, takk 🙏🏻

 

Så dag to, en spennende tur med en liten gruppe som ville se mest mulig av «det som må sees». Vi rakk mye … og jeg sa til gruppa, det er litt mer igjen, det kan vi ta til vinteren når dere kommer for å se nordlyset. De lo litt … funderte litt … nikket betenkt. Kanskje ser vi disse igjen. Det ble en riktig så fin dag på jobb.

 

Som sakt, musikkferien min fortsetter. Turen gikk til København … en skrekkelig tidlig morgen. Om reisedager kan bli lange hadde jeg til overmål nesten hele dagen på Oslo lufthavn Gardermoen. Å kjære nån så kjedelig … åsså æ som skjelden kjede mæ 🥱 Ja ja … landet før tiden på CPH og møtte Eirin. Vi rushet hjem til henne, heiv inn bagasjen, skiftet og var på tur til Valbyparken for å treffe daten vår denne kvelden.

 

RAMMSTEIN

Har vært på må-høre-lista og nå er de sjekker ut på det området. Jeg har som du forstår aldri hørt disse live før og er strålende fornøyd etter konserten. Lærer TO ting om meg selv på turen … 1 jeg MÅ ha med rullestol. 2 tror jeg liker å sitte på en tribune … selv om det koster mer. Jeg er «bare» 165 over havet når jeg står i fjæra … det blir på ingen måte bedre å havne inne i en mengde på 50 000 mennesker som hopper og danser … jepp, sitteplass på konsert og rullestol for den «litt» lange turen på asfalt. Ja, hardt dekke generelt, gulvet på flyplasser, veien når vi skal se på «byen» … så lenge jeg går i terreng er det milevis med muligheter … men hvorfor slite ut kroppen når jeg har hjelpemiddel?

Værgudene hadde bestemt seg for å gjøre sitt beste for å rote det til for oss … men neimen om vi gav opp 🤘🏻 Startet med en nydelig vær, litt vind og noen heavy (tok du an) skyer hengene på himmelen litt unna … det kom et sabla regnskyll en stund før konserten .. så ble det perfekt resten av kvelden 💪🏻

 



Jeg har lagt ut noen biter av konserten med RAMMSTEIN HER om du har lyst å se litt dårlige opptak med mobil 🥴 Liker du musikken er det nesten et MUST å komme det på en konsert med disse gutta. Det er høyt, det er allsang, det er fest, det er gøy … det er RÅTT.

 

Lørdag var bestemt til middag med Eirin og en venninne. 6 juli er Eirins bursdag og hun ville veldig gjerne feire den på Arken

 

Et aldeles nydelig sted ved båthavnen i Køge, litt utenfor København. 

Dette er et sted du bestiller bord tidlig om du vil ha plass.
Og som Eirin sa før vi kom dit; «Det du ikke finner her av sjømat, er ikke vært å spise»

Anbefalt 🫶🏻

 

 

Fiskemat … perfekt. Hva er bedre en fiskebuffé … spis så mye du vil … jepp det ble overspising … grande 🥴 … er enda mett og maten var i går ettermiddag. Men asså ….



Søndag og klart for hjemreise. Vi drar tidlig kveld, får opphold på Gardermoen … heldigvis er vi to 🥳 godt med selskap. Nå håper jeg værgudene for Tromsø tar skammelig feil … har veldig lyst å få «litt» midnattssol 🤞🏻🤞🏻🤞🏻


Har sover godt og kjenner at neste gang det er «lang» reise for konsert eller lignende, skal jeg dra en dag før. Jeg tar med rullestolen så blir kroppen helt enig med meg om at dette er gøy.

 

God søndag ❤️

… vi hørs …

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg