En vidunderlig dag med “nåko attåt”

 

Det har vært en helt fantastisk dag i dag. Våknet tidlig, uten lyden av regn. Herlig og en særdeles god start. Kroppern er litt ute av kurs etter en “vond” helg. Ingen fare, det er ca helt normalt og jeg vet det går over. Allikevel er det grunn til å starte “litt sakte” og bli ening med beina om at det er frem vi skal gå. Joda, det virker. En kopp te i sofakroken og på med klærne. Min lille lykkepille har forstått at når jeg finner frem stillongs og turbukse er det klart for noe gøy, men å ta på selen er langt fra gøy. Hun ser nesten ut som om jeg skal banke henne … stakar. Og når selen er på legger hun seg pent ned på dørmatta og venter til jeg er klar. Hun er helt stille og følger bare med på det jeg gjør. Det er helt fantastisk at hun er så rolig og jeg slipper mas og kas før vi går. Perfekt hund … ja i alle fall til vi kommer ut døra … da er oppdragelsen lagt igjen inne … weeeeeeee er på tur 😆 og da er det full fart.

 

 

Apropos full fart. Var på trening i med henne i går. Agility på programmet. Moro, skulle bare ønske jeg var litt lettere til beins. Kanskje vi skal se litt mer på den øvelsen der. Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal gå kurs i lydighet med henne. Hun er stort sett grei på tur, men av og til “klikker hun i vinkel” og skal helt renne over møtene hunder. Ser guffent ut og jeg liker det dårlig. Denne litt aggressive oppførselen må bort, og jeg er litt tom for ideer om hvordan.

 

Har hatt en koselig dag på jobben i dag, og kjent at det var helt greit med solbriller 🕶 lenge siden sist, så jeg måtte lete litt for å finne de. Må bare nyte disse dagene for det ser ut til å vare ca … i dag. Det deilige været vi har hatt i dag har medført at det er blitt skrekkelig glatt noen steder. Det har smeltet på grunn av varmere vær, sludd og sne har så lagt seg over, så renger det og fryser på … og plutselig er sol og varmegrader … må jo bli litt frustrert over det her … det er lov vel? Brodder er et utmerket verktøy på tur. Det går litt av og på, og det er nå helt i orden. Har null behov for å besøke doktor mannen. Helse først, så får turen bare være så strevsom som den må. Brodder ja. Hørte for en tid tilbake på radioen at brodder er litt ut hos unge mennesker. Det er for rart å tasse rundt med brodder, lite kult. Så knekte bein og armer er liksom kult det da? ja ja, skal la være å påta meg oppgaven med å forstå det.

 

 

Jeg har fortalt litt om det å leve med MS … min MS og hvordan jeg kan få dagen til å fungere på en måte. Det jeg ofte har undret meg litt på er hvordan det er å stå på sidelinjen å registrerer dette som skjer med meg. Fra å “sprette” rundt og være høyt og lavt til å gjøre absolutt ingenting. Når jeg bare sitter stille og beveger meg minst mulig, og kanskje er litt mindre munter, ja kan sikkert oppleves som grinete. Det er det i disse periodene jeg forsøker å “være litt for meg selv” og unngår de store planer. Men hvordan oppleves jeg da … har vel egentlig aldri fått noen tilbakemelding på det, så da går det vel bra det da. Håper nå at jeg får beskjed om jeg blir for ufyselig … jeg kan første gjøre noe når jeg vet … 

 

 

I kveld skal det blir bra med nordlys og jeg har en liten plan om å se litt ut over kvelden om skydekket kan tenke seg å sprekke opp. Hadde vært gøy å se, og kanskje få noen bilder igjen 🤞🏼

Ha en strålene onsdag kveld ❤️

… vi hørs … 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg