en tur og en lang tur og tur i regn … livet er herlig

Nå går det fort i svingene … ja metaforisks. For kjøringen har jeg fått masse skryt for og det gleder meg veldig. Fornøyde og bilde reisende er mitt mål. Helga gikk turen til Alta med fotball jenter. En trivelig og høylytt gjeng … til vi kom til Nordkjosbotn, da var det helt stille en stund. Tenker treningsøkt på morningen og lunsj før vi kjørte tok på. Og når jeg får tilbakemelding på at “æ blir bestandig bilsyk, men ikje i dag” blir jeg både glad og stolt.

 

I Alta var jeg innom en av mine favoritt steder. Puskas musikk og platebar. Og når jeg var der dukket det opp en kar som ville synge … bare sånn fordi han liker å synge. En utrolig flott stemme, som snappet opp at jeg var buss sjåfør og dedikerte en sang til meg … festlig … “on the road again

I Alta ble det tid til både gamle og nye bekjentskaper, koselig. Og jeg tror jeg kan si at jeg har startet en “ny avdeling” i Bussring … 😂 Før jeg var klar for turen til Alta ringte en kompis som hadde vært i Tromsø, og dratt hjem uten sekken sin. Ja selvfølgelig skal jeg ta den med 👍🏻 Saken kom til Alta sammen med oss, og før vi returnerte fikk jeg med et teppe som en venninne hadde kjøpt. Teppe trengte skyss til Tromsø, ja så tok jeg med “blindpassasjeren”, så nå er varetransport avdelingen offisielt åpnet 🥴

Mandag var jeg tilbake på en av “favoritt” kjøringene mine. Arctic Route til Gryllefjord. Det er aldeles herlig å kjøre denne turen nå om dagen. Trafikken er svært mye mindre og roligere nå som fellesferien er over … men trangt er det uansett.

Tirsdag morgen føyk jeg sørover for å hente en bil for SSP, de jeg kjørte nordlys turer for i fjor høst. En rasende flott Mercedes (EQC) elektrisk 7 seter … å men asså sånn vil æ ha. Det var satt av 3 dager … men når jeg setter meg bak ratte går det “litt av seg selv”. Dro fra Gardermoen kl 08.30 og var i Tromsøbyen på onsdag kl 20.30.  Jeg er mektig imponert over denne bilen.

 

Denne karen stod på midt i åkeren å koste seg. Mektig fyn fyr.

 

Et bittelite snev av nordlys … ja takk mer av det.

 

Æ ælske de skilet her ❤️

 

Måtte ta en stopp helt uten lading … norge mitt norge 🫶🏻

 

Rasende god plass … perfekt.

Har kjørt ca 1800 km og ladet 6 ganger fra Gardermoen til Tromsø. Stort sett er det kraftige ladere som gjøre jobben relativt raskt, og jeg tenker som privatperson er det helt greit med pauser som gir tid til “nødvendige” ærender, i tillegg til at jeg har stort sett hund med som trenger lufting. Lurer på hva nav sier om el bil … “nei, det må prisforhandles … bla bla bla”. Så, hevet over enhver tvil – nav ønsker på ingen måte å være klar for el kjøretøy etter planen for Norge.as.

 

Det er nok en litt lang tur som er grunnen til at jeg kveldet kl 23 i går og stod opp kl 09.00 i dag. Du, det var sabla godt å sove i senga 😂

I dag tok vi turen til “klokka 10” sammen med en kammerat. Det var litt yr i luften, men det er nå helt greit. Dvs … på turen ned ble det regn … gjøre heller ingen ting 🫢  En riktig fin tur i godt selskap. Takk for turen Steinar.

Lykken er tørt skift i bilen. Er da forberedt på det meste, klok av gammel skade.

 

I morgen skal jeg til Hamn i Senja. Gleder meg til den turen og håper på godt vær. Det er et vakker sted, som fort kan gi masse fine bilder … uansett vær 📷 Gleder meg.

Det var litt kort innom for i kveld.

 

Ha en fortsat fin kveld ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg