Det blir ikke nordlys i kveld ….HÆ?

 

Det komme jeg tilbake til mot slutten 🤭

 

Nå har jeg endelig flyttet. Det ble et enormt stress, for jeg fikk leiligheten på fredag i et besiktig-, visning-, overtakelsesmøte kl 12, fredag den 6. september. Så hadde jeg avtalt med tidligere huseier at jeg skulle vaske ut på mandag, slik at leiligheten var klar til utleie på tirsdag … og jeg har kjørt noen nordlys kjøringer på nattestid. Jepp, det gikk bra … og jeg har lært at neste gang jeg flytter, som jeg håper veldig lang tid til, da skal jeg pakke ferdig og ringe noen som henter, kjører og setter på plass (nesten) i ny bolig. Fytti katta jeg er sliten. Kan ta det litt mer med ro nå, må bare tømme min eksterne bod så jeg kan si den opp. Penger spart, penger tjent 😉 Det er forøvrig et lite problem for jeg har to store boder, og skal kunne få alt ut fra second space. Mye skal inn i leiligheten så det blir greit oversiktlig i bodene. Den ene boden, som er inne i leiligheten, blir litt “forlenget arm” til kjøkkenet. Det er kjøkken / stue i ett, og det skal gå helt greit når jeg kan bruke boden til lagring. Jeg skal få tatt litt bilder så du kan få se … men først er det en drøss esker som skal tømmes. Det er et skikkelig kaos her nå, litt fordi jeg har jobbet en del og litt fordi jeg har sabla vont i skrotten nå. Drassing og bæring tar på ei gammel kjærring, og for at jeg skulle klare det har jeg fordelt det jevnt ut over dagene. Jeg har bare en leilighet å forholde meg til og det er godt. Kensi gir egentlig blaffen i hele kaoset.

 

 

Har foresten fått meg en ny bestevenn og tror dette blir et livslangt forhold. Snakk om trygg og stødig fyr, ja det skal du lete lenge etter. Tar alle de tunge løftene for meg … 🥰🤪🤣😂😆 se på´n 👇🏻 fin asså 

 

 

På jobben har det klaffet 100% på turene våre. Det har sett skummelt ut et par kvelden, men kunnskap hos guiden har betalt seg hver gang. Vi har hatt nordlys på hver eneste tur vi har kjørt den siste uke. Og for noe show … 

Lørdag 07.09

Søndag mellom slagene var Kensi på mentaltest og makan til skryt. Hun skåret svært høyt på de fleste punktene og var helt i toppskitet på de andre. Dette var skikkelig gøy, og jeg er stor fornøyd med den jobben vi som har vært rundt Kensi har langt ned. Lille – fine – mi 🥰

 

Søndag 08.09 hadde jeg fri og var hjemme.  Her er resultatet av bilene fra verandaen. Litt mye lysforurensning … men greit nok.

Mandag 09.09

Tirsdag 10.09

      

Har hatt en kveld fri og planen var jobb i kveld. Ja …. he he … nordlysproblematikken … snakk om å ta av som et børseskudd 😆 “Det blir ikke nordlys i kveld, så du får fri”, stod det i mld fra jobben. Æ kasta meg over telefonen, sjekka appene, ja for jeg har fler – joda. det skal være et vanvittig nordlys i kveld. Sjekka Windy appen (sier noe å være prognosene) og den sa at det skal være litt skyer tidlig på kvelden, så klarner det og blir antagelig et vanvittig skue slik jeg leser dataene for nordlys og vær. Så hva i svarte mener jobben med at det … aaaahhhh … ja, krona rulla inn i et litt surrete hode, det er snakk om nordlys kjøring som utgår i dag. Trolig er det ingen påmeldte og da er det liten vits at jeg drar ut alene … ha ha ha … Tror kanskje det er helt greit at jeg har fri i dag ja 😁

 

Nå skal jeg lure meg ut på verandaen å kikke etter nordlys. Det er dum med all belysningen fra byen, men det ser sterkt ut i dag så det blir forhåpentligvis synlig. 

 

Ha en god natt ❤️

… vi hørs …

 

 

 

4 kommentarer
    1. Oj det siste bildet!
      Godt å være kommet inn i leiligheten – selv om det er kasser over alt 🙂 Flott utsikt fra terrassen!
      Og alle de nordlys/aurora-bildene !! Herlig !

      1. Tusen takk. Ja, kjenner flyttingen tar litt på. Har ikke orket å være ut de siste dagene … med det vanvittige nordlyset som har vært … meeeen det kommer mer 😇 Jobb igjen i kveld så nå er det bare å stålsette seg for spam fra min side 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg